Moderator: Moderafo's
TheEdge schreef:Vandaag begint de vastentijd.
Ik wil eigenlijk wel graag meedoen, maar weet niet zo goed hoe.
In het verleden heb ik een keer 40 dagen geen tv gekeken, maar dat is op dit moment even wat minder praktisch.
Geen vlees eten is misschien wel een optie, maar ik eet toch al niet zo vaak vlees, dus veel "dichter bij God" zal het me niet brengen.
Hoe gaan jullie vasten?
Misschien geeft het me wat ideeen.
Tijn schreef:Ik denk dat het niet uitmaakt wat je doet, maar het belangrijkste is dat je niet vast om het vasten, maar dat je doordat je iets laat, je meer tijd hebt voor het gebed en dergelijke. (...)
Tijn schreef:We hebben net de ramadan achter de rug en nu vroeg ik eigenlijk af welke rol vasten nog speelt in het leven van de hedendaagse christen.
Ik zelf vast af en toe wel eens om mn lichaam te reinigen of iets in gebed te brengen. Ik heb het vasten een jaar geleden 'ontdekt' na het lezen van een boekje van Derek Prince over dit onderwerp.
Antoinette schreef:Ik ben een voorstander van bidden & vasten, ik verlang ernaar dat meer christenen in Nederland hier weer "passie"voor krijgen.
Faramir schreef:Ook ik ben een voorstander van het vasten in het christelijk leven. Elk jaar tijdens de 40 dagen tijd (van aswoensdag tot pasen) vast ik. Steeds meer (jonge) christenen kiezen er bewust voor om dan te gaan vasten. Het christelijk vasten is van oudsher overigens anders dan het islamitische vasten.
Petra777 schreef:Faramir schreef:Ook ik ben een voorstander van het vasten in het christelijk leven. Elk jaar tijdens de 40 dagen tijd (van aswoensdag tot pasen) vast ik. Steeds meer (jonge) christenen kiezen er bewust voor om dan te gaan vasten. Het christelijk vasten is van oudsher overigens anders dan het islamitische vasten.
Hoe vul jij je vasten dan in?
Faramir schreef:Petra777 schreef:Faramir schreef:Ook ik ben een voorstander van het vasten in het christelijk leven. Elk jaar tijdens de 40 dagen tijd (van aswoensdag tot pasen) vast ik. Steeds meer (jonge) christenen kiezen er bewust voor om dan te gaan vasten. Het christelijk vasten is van oudsher overigens anders dan het islamitische vasten.
Hoe vul jij je vasten dan in?
In de eerste plaats eet ik elke vrijdag geen vlees, dus in de vastentijd ook niet. In de vastentijd beperk ik mij tot 2 simpele broodmaaltijden en 1 simpele warme maaltijd per dag. Geen tussendoortjes en qua drinken slechts thee, water en iets als appelsap. Naast het eten meer tijd vrijmaken voor andere dingen zoals familiebezoek, lezen van religieuze boeken en voor gebed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten