In mijn leven heb ik vaak periodes, dat ik het gevoel heb dat God niet
bij mij is, dat ik Hem niet kan "bereiken".
Dit maakt mij aan het wankelen en twijfelen.
Herkent iemand dit?
Moderator: Moderafo's
2 Kor 1,3; 8-10
3 Geprezen zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus, de Vader die zich over ons ontfermt, de God die ons altijd troost.
8 U moet weten, broeders en zusters, dat de tegenspoed die we in Asia hebben moeten doorstaan, uitzonderlijk groot was. We hadden het zwaar te verduren, zo zwaar dat het onze krachten te boven ging. We vreesden ernstig voor ons leven, 9 we waren er zelfs zeker van dat het doodvonnis al over ons was uitgesproken. Maar juist dat liet ons beseffen dat we niet op onszelf moeten vertrouwen, maar alleen op de God die de doden opwekt, 10 die ons heeft gered en ons opnieuw zal redden uit eenzelfde doodsgevaar. Op hem hebben we onze hoop gevestigd: hij zal ons altijd redden.
Je kan wel met teksten gaan "smijten" (sorry bedoel het niet lelijk!!) maar daar heeft dwaler waarschijnlijk niets aan. Het is heel persoonlijk wat ze vraagt en ik ervaar soms hetzelfde! In een moeilijke periode lijkt God zo ongelooflijk ver weg, en zo onbereikbaar. Dat is zo onbegrijpelijk eigenlijk. Wat ik dan vaak zing (in mezelf) het voetstappen gedicht. HeerlijkJantjes schreef:Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.
Evelien schreef:We zeggen wel zo vaak dat God zo ver weg lijkt.
Maar is het niet zo dat wij dan zo ver weg lijken bij God?
Want juist God is er altijd, in voor en tegenspoed.
dwaler schreef:In mijn leven heb ik vaak periodes, dat ik het gevoel heb dat God niet
bij mij is, dat ik Hem niet kan "bereiken".
Dit maakt mij aan het wankelen en twijfelen.
Herkent iemand dit?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten