Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huis kopen!

Berichtdoor MissF » 20 feb 2009 12:50

Zo'n borstelrand vind ik nooit zo mooi. Maar mijn ouders hadden het in hun vorige huis ook, zo'n deur bovenaan, en op de overloop lag gewoon hoogpolige vloerbedekking, dat sloot ook goed af. En bij hun scheelde het idd best wat stookkosten!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 20 feb 2009 18:33

Een interessante optie, als dat mogelijk is...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor kwebbel » 22 feb 2009 13:41

heb je inmiddels al een beslissing genomen over het huis ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
daatje
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 jan 2004 13:40
Locatie: Rijsenhout

Re: Huis kopen!

Berichtdoor daatje » 22 feb 2009 21:48

Ik ben op het moment ook aan het orienteren om een huis te kopen!

Lastig hoor, het hoe wat en waar!

Heb wel een beetje een idee waar ik wil wonen, maar ook nog niet duidelijk!
Ik ben alleen, en alleen gebonden aan mn werk in zaandam, dus kheb de keus! (moeilijk!)

Maar ik wil toch ergens in juni wel een eigen huisje hebben!

In Zaandam staan wel erg leuke, lieve oude huisjes te koop, maar daar moet nog veel aan gebeuren, en dat zie ik niet zitten! Misschien voor later.
Dus voorlopig op jacht!

Succes allemaal
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Huis kopen!

Berichtdoor AikonGirl » 23 feb 2009 10:51

We hebben (een paar jaar geleden) ook gekeken voor huisjes in Zaandam, toen m'n man daar nog in de buurt werkte.
Maar je moet echt opletten op de fundering. In de wijk waar wij toen keken, waren de funderingen echt slecht.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 23 feb 2009 16:43

En bij huizen uit ong. de jaren '80 heb je in zijn algemeenheid kans dat er zgn. Kwataai- of Manta-vloeren in zijn verwerkt (als ik het goed schrijf, zijn bep. soorten prefab betonvloeren) en daarbij is de kans op betonrot groot. Da's dan weer een tip die ik hier in Zeeland van een makelaar heb geleerd. Hier moet je ook weer uitkijken dat je geen zgn. 'waterhuis' koopt zonder het te weten: een huis dat tijdens de ramp onder water heeft gestaan en daar schade door geleden heeft.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Rinus88
Verkenner
Verkenner
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 feb 2009 22:49
Locatie: Bennekom

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Rinus88 » 23 feb 2009 20:07

Wij zijn vrijdag bij nog een huis wezen kijken, die was beduidend kleiner maar wel onderhoudsvriendelijker.. Hmm, lastig dus!
We hebben nog geen beslissing genomen, zijn van het weekend niet aan zulke zaken toegekomen (ready2marry weekend van de EO) dus moeten we van de week via de telefoon even gaan bespreken;-)
26 juni is onze grote dag!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 23 feb 2009 21:18

Er staan toch ook wel meer dan die 2 huizen te koop? Niet overhaasten, zulke dingen hoor...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Evelien » 23 feb 2009 21:32

Wat is klein?

Wij wonen ook niet in een mega groot huis. Hebben 3 slaapkamers boven (de grootste daar slapen wij, kan net een kast en een bed staan) de andere twee worden gebruikt als opslag/werk/logeerkamer. Een mega kleine badkamer wij kunnen er net met z'n tween staan en dan is soms nog konten tegen elkaar.

We hebben dan opzich wel een redelijk grote tuin.

Zie je het zitten om te gaan verbouwen voor die tijd? of juist niet. Daar moet je ook naar kijken (denk ik). Hangt ook wel af van hoe groot de verbouwing wordt/is. Maar als een huis helemaal gerenorveerd moet worden tsja. dat is weer een hele andere kant van het verhaal.

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Re: Huis kopen!

Berichtdoor kirsten » 24 feb 2009 09:21

LeChat schreef:Er staan toch ook wel meer dan die 2 huizen te koop? Niet overhaasten, zulke dingen hoor...


Inderdaad niet doen. Maar LaChat, het zou natuurlijk kunnen dat binnen die prijsklasse nagenoeg niets te vinden is in die omgeving? Wij hadden ook enorm geluk met onze flat, want voor zo'n prijsklasse staat er hier bijna niets te koop.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor LeChat » 24 feb 2009 10:06

kirsten schreef:
LeChat schreef:Er staan toch ook wel meer dan die 2 huizen te koop? Niet overhaasten, zulke dingen hoor...


Inderdaad niet doen. Maar LaChat, het zou natuurlijk kunnen dat binnen die prijsklasse nagenoeg niets te vinden is in die omgeving? Wij hadden ook enorm geluk met onze flat, want voor zo'n prijsklasse staat er hier bijna niets te koop.

Da's waar, zou kunnen, ik ken de situatie in die omgeving natuurlijk niet en het ligt er ook aan hoeveel haast je hebt. Misschien staat er over een maand wel een superleuk en betaalbaar huis te koop... Starters lijken soms te denken dat ze persé uit de op dat moment te koop staande woningen moeten kiezen, dat hadden wij in eerste instantie ook een beetje, tot we ons realiseerden dat er elke week op Funda weer een paar huizen te koop kwamen die in onze prijscategorie vielen.
Hoe dan ook lijkt het me altijd nog beter een tijdje in bijv. een vakantiehuis te bivakkeren dan overhaast een huis te kopen waar je eigenlijk niet helemaal gelukkig mee bent, een huis is geen kledingstuk dat je naar het Leger des Heils brengt als het toch niet helemaal bevalt...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huis kopen!

Berichtdoor MissF » 24 feb 2009 11:01

De kogel is door de kerk, ons huis 'staat te koop'. Nog niet via een makelaar, maar we vertellen het gewoon rond, wie weet werkt het. En anders gaat het binnenkort bij de makelaar te koop.
We hebben al wel een onwijs gaaf huis gevonden, maar willen liever ons eigen huis eerst verkopen. Maar we hopen echt heel erg dat dat huis er dan nog is. Het is nu nog niet heel groot (wel vrijstaand), maar er zijn al vergunningen voor beneden en boven aan te bouwen. En als dat gaat lukken is het een groot huis, inclusief garage, oprit en tuin. Zou echt super zijn! Maar eerst maar afwachten of we ons huis verkopen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daatje123

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Daatje123 » 24 feb 2009 11:38

Spannend hoor! En waren toch een aantal mensen die graag jullie huis wilde kopen? Dat andere huis klinkt goed. Staat het al lang te koop? Ook in Rhenen?

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Daphne » 24 feb 2009 12:11

Te hopen dat je je huis sneel kwijt bent, MissF, en dat je je 'droomhuis' dan kunt kopen!
Succes!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Huis kopen!

Berichtdoor liefie » 24 feb 2009 12:16

Gaaf missf maar vind je het niet jammer dat je zo snel al weer gaat verhuizen?

Heb je foto's van je droomhuis ben erg benieuwd :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten