Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en huishouding deel 3

Berichtdoor kwebbel » 16 feb 2009 22:18

rosekapje schreef:ik ben het met tante tortel eens hoor, het is echt fulltime, je krijgt vaak opmerkingen van wat doe je dan de hele dag? Net of als je thuis zit je hele dagen zit te niksen.

Half mee eens :wink: voor ons huisje is het niet fulltime.. we hebben "slechts" 1 slaapkamer dus een starterswoning. We krijgen wel vaak: "Tsja jij bent niet veel tijd kwijt, jouw huis is klein." Diep in m'n hart doet het zeer! Want ondanks dat het wel een klein huisje is ben ik er zeer trots op dat we dit hebben kunnen kopen!! En bovendien is het wel niet een fulltime baan maar ik vind dat ik best wel wat tijd kwijt ben met huishouden.
Ik probeer 2x per week te stoffen waarvan 1x bovenop hogere dingen, bovenop koelkast, e.d., 2x per week te dweilen waarvan 1x alles opzij zetten en onder dweilen etc, 2x per week badkamer + dweilen, elke dag toilet, kranen afnemen, elke week koelkast schoonmaken, elke dag tafeltjes afnemen (we hebben een glazen salontafel, bijzettafel en eetkamertafel)
soms verschoon ik elke week de bedden, ligt er aan hoeveel m'n man en ik transpireren (want dat kunnen we beide best wel af en toe!!)
*zit rond te kijken*
oja, en vaak de servieskast, die hebben glazen planken dus dat doe ik ook best vaak. Ik heb altijd wel wat te verzinnen :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 feb 2009 22:25

Lijkt me heerlijk hoor, als je huisvrouw/thuismanager ;) kunt zijn en je niet verveelt.
Maar ik zou het niet kunnen. Ik ben het er ook niet mee eens dat het Gods bedoeling is dat een vrouw thuis blijft. Ik geloof dat God ONS ons kindje heeft gegeven, en het is dus een taak van ons samen. Daarom hebben wij er bewust voor gekozen dat Jurians papa ook lekker een dag thuis is met hem. Ik vind het persoonlijk nooit zo goed dat alleen moeders voor de kinderen zorgen. maar dat is niet op de Bijbel gebaseerd ofzo :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 feb 2009 22:28

Nou ik ben op dit moment ook fulltime huisvrouw (zonder kinderen) en verveel me geen moment. Werk dan wel 1 halve dag in de week. En ben ook bereikbaar voor oppas. Heerlijk in huis rommelen, einden fietsen, kring hier kring daar. Nee vervelen doe ik me niet.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 16 feb 2009 22:50

@TanteTorel: Wat ik bedoelde met 'je hoeft je niet te verdedigen', was dat ik het jammer vind dat mensen daar zo over oordelen/denken en je op een dergelijk besluit aanspreken. Ik vind dat iedereen moet doen wat hij/zij prettig vindt/goeddunkt en dat anderen die mening ook moeten kunnen respecteren.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 feb 2009 07:19

tante-tortel schreef:Het is voor mij niet omdat ik het fijn vind maar gewoon omdat ik vind dat het zo hoort.

Daarbij wil ik wel opmerken dat je in deze tijd geluk hebt als het je lukt om van een enkel inkomen rond te komen, dat zou ons niet lukken...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 feb 2009 08:16

Lalage schreef:
tante-tortel schreef:Het is voor mij niet omdat ik het fijn vind maar gewoon omdat ik vind dat het zo hoort.

Daarbij wil ik wel opmerken dat je in deze tijd geluk hebt als het je lukt om van een enkel inkomen rond te komen, dat zou ons niet lukken...

wij kunnen ook rondkomen van 1 salaris. Ik hoop in de toekomst ook wel weer werk te vinden, maar dat zal dan misschien wel op vrijwillige basis zijn/worden. Maar wie weet.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 feb 2009 08:31

Ik ben ook dolblij dat ik kan werken. Dan geniet ik ook echt van de dagen met Hugo. Ik moet er niet aan denken om de hele dag thuis te zijn. Het huishouden is voor mij geen enkele uitdaging. Als ik 1 keer in de week alles gedaan heb, vind ik het eigenlijk wel best. En ik ben ook niet zo'n knutselmoeder. Als kind vond ik dat al vreselijk. Een boekje lezen prima, maar hij moet ook leren zichzelf te vermaken.
Morgen weer een dag vrij, kan de kamer weer gedaan worden.

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 17 feb 2009 09:35

Lalage schreef:Werk voor de kerk/school doen en ouderen bezoeken, dat vind ik ook belangrijke dingen en dat bedoelde ik ook met vrijwilligerswerk buiten de deur. Dan snap ik wel dat je je goed vermaakt!

Precies, vaak is het zo dat de vrouwen die thuiswerken weer veel vrijwilligerswerk e.d. doen. En bijv. écht tijd hebben om iemand met een bakkie koffie te ontvangen, zodat hij zijn verhaal kan doen. Huisvrouw zijn betekent niet alleen schoonmaken. Vaak komt dit soort vrijwilligerswerk er ook nog bij. Zonder deze vrijwilligers zou er behoorlijk wat op z'n gat komen te liggen, ook binnen het kerkwerk. Ik vind het wel belangrijk dat iedereen binnen de kerk taken vervuld en denk dat 'deze vrouwen' daar een groot aandeel in hebben (denk alleen maar aan ouderen bezoek e.d.).
Huisvrouw zijn en er verder totaal niets naast doen zou voor mij persoonlijk niets zijn. Ben echt een werker, maar niet om mijn huisje mega bling-bling te maken. Ik houd mijn huisje goed schoon, maar wil er geen dagen aan kwijt zijn. Zou ik later meerdere kinderen krijgen dan zou ik maar 1 á 2 dagen buitenshuis willen werken. De rest van de tijd zou ik met plezier willen opvullen met de kids én het soort werk dat TT noemde.

Layna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Layna » 17 feb 2009 10:00

Ik vind het heerlijk om huismama te zijn. Soms zijn er heus weleens momenten dat ik me verveel (als het bijvoorbeeld een week lang regent buiten), maar het weegt voor mij niet op tegen de voordelen. Daarintegen heb ik 's avonds altijd een druk bestaan, vergadering hier, kring daar.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 feb 2009 11:21

Hebben jullie ook weleens van die dagen waarop je niks uitvoerd maar toch een soort van planning in je hoofd had om veel te doen in huis?

Zo'n dag heb ik nu, ik zit nog steeds in m'n pyjama....heb gewoon ff nergens zin in. :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 feb 2009 11:25

Nee die heb ik nooit!!! :^o :^o :^o :^o

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 feb 2009 11:27

:lol: :lol:

pppfff zit nog steeds in m'n pyjama. :oops:

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 17 feb 2009 11:35

ajl schreef:Ik ben ook dolblij dat ik kan werken. Dan geniet ik ook echt van de dagen met Hugo. Ik moet er niet aan denken om de hele dag thuis te zijn. Het huishouden is voor mij geen enkele uitdaging. Als ik 1 keer in de week alles gedaan heb, vind ik het eigenlijk wel best. En ik ben ook niet zo'n knutselmoeder. Als kind vond ik dat al vreselijk. Een boekje lezen prima, maar hij moet ook leren zichzelf te vermaken.
Morgen weer een dag vrij, kan de kamer weer gedaan worden.

Dat heb ik dus net zo. Ik ben ook niet iemand die elke dag aan het schoonmaken is.
Nu ik verlof heb vermaak ik me nog wel om alles voor de baby klaar te maken, maar als ik dat zo klaar is weet ik niet wat ik de hele dag moet doen. En eigenlijk moet ik wel werken, want om van 1 salaris rond te komen is voor ons bijna onmogelijk.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 17 feb 2009 12:02

Evelien schreef:Hebben jullie ook weleens van die dagen waarop je niks uitvoerd maar toch een soort van planning in je hoofd had om veel te doen in huis?

Zo'n dag heb ik nu, ik zit nog steeds in m'n pyjama....heb gewoon ff nergens zin in. :oops:

nee nooit :^o (heb net mn pyiama uit)

Layna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Layna » 17 feb 2009 12:06

Oh... haha... er zijn er gelukkig meer. Ik ben sowieso al geen ochtendmens, dus ik dwing mezelf wel altijd om me meteen aan te kleden 's morgens, anders komt het echt niet goed. ;-)

Terug naar “Archief”