Refoweb is REFO-web?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: Refoweb is REFO-web?

Berichtdoor Optimatus » 07 feb 2009 14:01

CC kerkt bij de Gereformeerde Bond, dus die behoort prima tot de doelgroep.
Alleen is hij inmiddels gelukkig getrouwd en een gezegende vader (van een zoon), misschien dat zijn gezin hem daarom enige Refowebtijd ontneemt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re:

Berichtdoor Evelien » 08 feb 2009 08:53

Aletta schreef:Ik snap soms niet eens wat er met 'reformatorisch' bedoeld wordt.

Meestal de SGP-mensen (om maar alles over één kam te scheren), die naar aparte scholen gaan, bij wie de vrouwen rokken dragen, die geen tv hebben (maar wel internet) en die erg de nadruk leggen op zondebesef.

Maar waarom noemde de RPF zich dan 'Reformatorische Politieke Federatie'? Dat was niet een zwarte-kousenpartij.

ik denk dat je dat toch wel verkeerd ziet. :wink:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 08 feb 2009 12:26

je kan de discussie ook breder trekken hoor, ik denk dat veel (om maar even over een kam te gooien ) refo's ook wel wat losser worden !

TV's zie ik zat bij Refo mensen, al dan wel niet verstopt in een kast :) Internet is eigenlijk gevaarlijker, een refo in een broek zie ik ook zat en als je hier op het forum kijkt zie ik en lees je dat zat mensen een film gekeken hebben, of een tv programma , om maar eens een paar voorbeelden te noemen

Tsja wat is dan refo, en wat zijn kerkelijke / menselijk opgelegde regels ? Daar kan je ook een hele discussie over voeren !

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 10 feb 2009 18:04

Tja, ik voel me soms ook meer refo dan anderen uit de kerk, ondanks mijn broek, tv, internet en 'gewone' christelijke school.
AfbeeldingAfbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 mar 2009 01:39

Ik kan mij steeds beter dit topic voorstellen. In begin dacht ik: dat valt toch nog wel mee? Maar ik moet toch gelijk geven dat refoweb geen website is voor refo's.
Als je de calvinistische mening hier ventileert wordt je door christenen die anders in het geloof staan , niet gelovige of moslims flink aangevallen en de toon is nou niet de meest vriendelijke te noemen.

Het aparte religie deel is prima. Alleen dat werkt niet als er alleen in open forum gepost wordt. Als er dan een topic verplaatst wordt zijn mensen er niet mee eens omdat ze er dan niet kunnen posten. Ik vind dat dit consequenter gedaan mag worden. Dat het verplaatst wordt een het gesloten forum is het risico dat je neemt op dit forum.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 02 mar 2009 02:11

Ook als een niet-refo de discussie heeft gestart?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 mar 2009 02:13

ja, aangezien je aan het profiel niet is te zien of iemand refo is of niet.
Het gaat om de inhoud van het topic.

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 02 mar 2009 02:19

Maar wat heeft een open reli forum dan voor zin? Elk religieus onderwerp is daar toch on topic? Dus wat rechtvaardigt dan verplaatsing naar een besloten forum? En het is dan toch duidelijk dat topicstarter het in het open religie forum wilde bespreken, want anders had hij of zij het toch wel meteen geplaatst in het besloten forum? Tenzij topicstarter daar geen discussie kan openen natuurlijk. Of topicstarter wilde juist de discussie aangaan met niet louter mensen die in het besloten forum kunnen posten. Het gegeven dat iemand iets opent in een open religieforum zegt toch wel iets? Waarom dan verplaatsen tegen de wil van degene die het topic juist in het open forum zette in? Dat is toch niet logisch? En zeker niet respectvol naar degene die zelf een discussie begint.

Het lijkt me veel logischer dat als je vindt dat er te weinig wordt gepost in het besloten forum daar wat meer in te posten.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 mar 2009 12:31

Er worden daar ook topics geopend omdat mensen niet goed weten onder welke categorie ze het moeten laten vallen. Daarbij zijn daar de moderators voor om te zorgen dat alles in het goede sub forum komt te staan.

Ik moet zeggen dat ik het onderschrift van Rijnmond wel goed vind :mrgreen:

Riska

Berichtdoor Riska » 08 mar 2009 20:59

Mijn grote irritatie is dat elke tekst onderuit gehaald wordt. Niets is meer heilig voor een aantal mensen. Zo heb ik zitten lezen in het topic over Jesaja 53. Voor mij gewoon een tekst waar je af moet blijven, maar nee - het moet zo nodig uitgeplozen worden om aan te tonen dat het niet om de Heer gaat. Ik begrijp dat niet helemaal - en vind het respectloos naar een christelijk forum toe.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mar 2009 09:13

Riska schreef:Mijn grote irritatie is dat elke tekst onderuit gehaald wordt. Niets is meer heilig voor een aantal mensen. Zo heb ik zitten lezen in het topic over Jesaja 53. Voor mij gewoon een tekst waar je af moet blijven, maar nee - het moet zo nodig uitgeplozen worden om aan te tonen dat het niet om de Heer gaat. Ik begrijp dat niet helemaal - en vind het respectloos naar een christelijk forum toe.

omhelzing-smile

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 09 mar 2009 14:03

juist!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 mar 2009 14:58

Riska schreef:Mijn grote irritatie is dat elke tekst onderuit gehaald wordt. Niets is meer heilig voor een aantal mensen. Zo heb ik zitten lezen in het topic over Jesaja 53. Voor mij gewoon een tekst waar je af moet blijven, maar nee - het moet zo nodig uitgeplozen worden om aan te tonen dat het niet om de Heer gaat. Ik begrijp dat niet helemaal - en vind het respectloos naar een christelijk forum toe.

Helemaal mee eens!
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 mar 2009 21:22

Daphne schreef:

Helemaal mee eens!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 09 mar 2009 23:33

Zijn jullie elkaar niet enorm op uiterlijkheden de maat aan het nemen?
De vraag waar het écht om gaat is toch: heb je de Heere Jezus lief?

Terug naar “Archief”