Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 feb 2009 20:13

paprikameisje2 schreef:
LeChat schreef:Naaien op de bank?

jah.. gewoon rijgen etc. Ik stik eerst alles met de hand, voordat ik het met de naaimachine doe, voorkomt onnodig uithalen. Werkt perfect. Dus ik rijg niet, maar ik stik alvast met kleine steekjes voor!
Ah, op zo'n manier... leek me alleen niet zo praktisch op de bank - ik zou ook dan liever aan tafel werken, maar goed, als het voor jou maar werkt. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 feb 2009 22:01

het zijn kleine kleertjes die ik maak... als ik voor mezelf bezig was, dan zat ikook liever aan tafel.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 feb 2009 23:05

Ach ja, da's natuurlijk ook een verschil... :)

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Heidebloem » 09 feb 2009 19:58

Ik rijg nooit :-$

En naaien op de bank vind ik heerlijk, het is jammer dat het met de hand zoveel slomer gaat, anders heeft dat echt mijn voorkeur! Geef je groot gelijk PPM!
AfbeeldingAfbeelding

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 feb 2009 12:10

Rijgen helpt wel als iets erg ingewikkeld is vind ik.
Anders doe ik het niet.

Ik heb even een naaistop.
Heb aan het einde van mijn zwangerschap zo verschrikkelijk veel genaaid dat ik er niet eens zin meer in heb;-)
Alleen als iemand iets besteld doe ik het ff. Heb wel een paar super mooie stoffen van Laura Asley liggen.
Voor boxkleed, dekbedje en kussens. Dus daar moet ik binnenkort ff aan beginnen.

Enne.. gezin en hobby's... Het wordt er wel moeilijker door. Pakte vanmorgen de koffer voor wintersport. Voor
jezelf pak je alles zonder na te denken in. Maar nu gaat Anna Sofie mee... Ik heb maar een lijstje gemaakt en
ben dat langs gelopen... PFFF wat moet je veel meenemen;-)
Time flies when you have none!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 feb 2009 13:04

Maar jullie gaan toch maar mooi wel... ik hoor ook genoeg mensen die dan maar helemaal niet meer gaan 'omdat het zo'n gedoe is'.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 feb 2009 16:40

Dat vind ik grote onzin.
Ik moet er wel aan wennen omdat je ineens meer moet nadenken en er echt ff uurtje voor moet plannen.
Misschien zijn wij wel makkelijk, maar ik vind dat ze wat zulke dingen betreft overal mee naar toe kan. (we gaan
volgend jaar w.s. ook 6 weken backpacken.. met madam gewoon in de backpack;-) a.s. zomer is ze er nog te jong voor (6 maand..) dan veel te vatbaar voor infecties en virussen.

Moet wel zeggen: wij gaan altijd snowboarden met mijn familie (ouders, broer, zusje en zwager) en vrienden van mijn ouders. Iedereen heeft al aangeboden om op te passen. Dat scheelt wel. Want als we alleen met man, kind en ik zouden gaan heb je aan wintersport niets. Moet je steeds om de beurt boarden. Dat is niets.

en deze keer met pakken hoef ik niet na te denken over wat er wel en niet mee kan qua ruimte. Mijn broer neemt een busje mee van ons bedrijf, dus stouwen maar :mrgreen:
Time flies when you have none!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 10 feb 2009 17:33

Ben ook aan het pakken voor de wintersport, ga met mijn broer, schoonzus en nichtjes mee.
Wij hebben wel ruimtegebrek (daarom reis ik alleen met het vliegtuig). Maar wat super handig is, zijn van die vacuumzakken. Vooral skibroeken, fleecevesten, skisokken enz. nemen veeeeel minder ruimte in beslag als je alle lucht eruit perst.

Wat rijgen betreft: ingewikkelde dingen laat ik meestal aan mijn moeder over :D Maar volgens mij rijgt zij ook zelden, alleen met het doorstikken van quilts. Verder spelt ik gewoon een hele boel.

Wil eigenlijk een paar barbiekleertjes maken voor mijn nichtje. Mijn moeder heeft dat vroeger ook heel veel gedaan. Maar het is wel een gepriegel...
AfbeeldingAfbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 feb 2009 18:59

Sterretje schreef:Dat vind ik grote onzin.
Ik ook, maar goed... ik heb makkelijk praten - heb nog geen gezin om mee op vakantie te sjouwen 8).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 feb 2009 19:07

Wij gaan denk ik ook makkelijker zijn, maar ik denk wel dat het voor een kindje het beste is als het gewoon lekker in eigen bedje ligt en het eigen ritme houdt. Nu laten wij ons daar ook niet door tegenhouden hoor, we gaan eind februari en eind maart gewoon een weekendje weg met hem, en in de zomer kamperen. Maar ik denk dat het voor hemzelf het fijnst zou zijn om lekker hier te blijven.

Ik ben gister weer naar naailes geweest. Ik was al bezig met een donkerbruin jasje, maar nu is het heerlijk gericht, het is echt voor ons eigen kindje, zo leuk :D Nu kan ik ook al de baby knippies die ik heb wat gerichter doorkijken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 feb 2009 20:29

LeChat schreef:
Sterretje schreef:Dat vind ik grote onzin.
Ik ook, maar goed... ik heb makkelijk praten - heb nog geen gezin om mee op vakantie te sjouwen 8).

Ik niet, denk dat het ook erg aan het kind ligt. Hugo was in het begin erg snel van slag. Als hij 2 dagen naar het kdv was geweest, was hij echt over zn toeren. Op dit moment gaat het beter, maar om nu op vakantie te gaan, zie ik echt niet zitten. Hij heeft een gruwelijke hekel aan autorijden. Een uurtje ok, maar als het langer is dan gaat hij echt piepen. En wij moeten regelmatig een paar uur in de auto zitten om ergens heen te gaan. Ik ben echt wel van de rust, reinheid en regelmaat en op vaste tijden naar bed. Ik merk dat hij daar het best op gedijt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 feb 2009 19:35

Afbeelding

Afbeelding

eerste is een overslagvestje.... de tweede is deee pyjama! met dank aan jaël!

de pyjama is niet heeeel duidelijk, ik maak nu een roze die ik oppimp met het gebloemde wat ik nog over heb. als die af is, zal ik die ook wel ff showen!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 feb 2009 20:07

Lief!!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 feb 2009 13:48

Leuk joh, vooral dat vestje.

Wedden dat ze daar in een designbaby zaak gerust 25 euro voor durven vragen!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 14 feb 2009 13:09

Leuk hoor PPM! Vooral die roesjes zijn lief!
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Archief”