Ik zie Knevel niet direct als de antichrist.
Zo bijzonder is hij nu ook weer niet

Het gaat over vooruitschrijdend inzicht. Moet je dit voor je houden. Als iemand een wak ziet op het ijs. Is het dan niet verstandig om anderen te waarschuwen.
Voort- of achteruitschrijdend inzicht. Andries evolueert niet, maar hij devalueert.

Andries Knevel heeft hier jarenlang mee geworsteld. Hij werd gegijzeld door de feiten.
Ik ken Andries, ook persoonlijk. Hij is de perfecte kameleon. Hij kan de broeders van de SGP op de stoelen krijgen van enthousiasme en vijf minuten later het hosanna van de SP-leden over zich heen krijgen. Een paar maanden geleden was hij nog aanhanger van ID. In dit tempo is hij straks een van zijn voorouders: aap ofzo. Van Andries tot aap; een grote stap voor de mensheid een kleine stap voor Andries

Veel micro's maken macro
Dat geloven veel evolutionisten ja, maar zolang ze zelf nog geen leven kunnen creëren (al dan niet toevallig), hecht ik daar weinig waarde aan.
In het algemeen wil ik eens aan de creationisten vragen of men ooit wel eens met de mogelijkheid rekening heeft gehouden dat het juist God is die werkt in de mensen om hun de waarheid te laten ontdekken, en staat Knevel wat dat betreft misschien wel heel dicht bij God en heeft Gods werking in hem, hem tot dit inzicht gebracht?
Nog even en Andries is een uit de hemel gezonden engel die ons het licht komt doen zien. God die Andries stuurt om te vertellen dat de Bijbel berust op een grote leugen. Het moet niet gekker worden.
Overigens zei Augustinus al dat het niet per se om 6 dagen van 24 uur hoeft te gaan, dat is volgens sommigen dus ook al geen bijbelgetrouwe christen meer.
Augustinus geloofde in de schepping, Andries niet (meer). Volgend jaar misschien weer wel trouwens. Dat weet je bij Andries nooit zeker.