op jonge leeftijd sexueel contact.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 feb 2009 23:29

Ja, en om die reden doen wij het zeker ook... uit levensbehoud. 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 feb 2009 23:40

ostrogoot schreef:Tongzoenen is een rudimentair gedrag. Heel vroeger werd voedsel voorgekauwd en in de mond van het kind gepropt. Dit was beter voor de spijsvertering. Gezien deze zienswijze is tongzoenen helemaal niet sexueel maar van levensbehoud.

ligt er aan waarom jij zelf het doet.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2009 00:18

ostrogoot schreef:Tongzoenen is een rudimentair gedrag. Heel vroeger werd voedsel voorgekauwd en in de mond van het kind gepropt. Dit was beter voor de spijsvertering. Gezien deze zienswijze is tongzoenen helemaal niet sexueel maar van levensbehoud.


Hahaha.

Tja, als je het zo rationeel bekijkt is seks er ook gewoon voor de voortplanting. Maar goed, we zijn mensen, geen dieren. En God schiep ook intimiteit. Daar valt tongzoenen onder. Gerdien, misschien goed om seksualiteit en intimiteit enigszins los te koppelen.

Sabra, als de eerste keer flut is en het naarmate je meer ervaring krijgt, seks beter wordt, waarom gaan mensen als ze ouder worden dan minder vaak seks hebben? Je zou denken dat het steeds meer zou worden. Misschien ontdekken ze dat de kwantiteit soms ten koste van de kwaliteit kan gaan... maar bij de eerste keer is de kwantiteit nog 0 en dat kan de kwaliteit denk ik juist erg ten goede komen, ook al gaat het dan technisch gezien misschien niet super. Als je dingen vaak doet kan er sleur ontstaan, dat heb je in het begin vast niet. Dat even als nuancering en aanvulling :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Kitty
Mineur
Mineur
Berichten: 233
Lid geworden op: 28 jan 2009 17:33

Berichtdoor Kitty » 03 feb 2009 01:12

Niet alle mensen gaan als ze ouder worden minder vaak seks hebben. Tenzij ze seksueel op elkaar uitgekeken raken misschien. :wink:

Maar superverliefd enz. is natuurlijk een enorme drive voor het hebben van seks. Maar misschien ook nemen mensen zonder meer aan dat mensen die ouder worden minder aan seks doen.
De generatie van mijn moeder was trouwens ook een heel andere generatie (ze is nu trouwens 87) die deed helemaal nooit aan seks als het aan haar lag. Ik denk dat de jongere generatie van nu opener met seksualiteit om gaan dan oudere generaties. En misschien ook meer hun fantasie laten gaan, en eens iets anders proberen om het leuk en spannend te houden. Ik geloof niet dat het echt iets met leeftijd te maken heeft. Misschien wel met hormonen die veranderen als je ouder wordt. Maar ook dat hoeft zeker niet altijd uit te draaien op minder zin in seks.

Ik ben zelf trouwens 52. :wink:

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 03 feb 2009 06:48

Gerdien B. schreef:tongzoenen vind ik behoorlijk intiem en schaar ik zeker onder seksualiteit.


met tongzoenen heb je ook gemeenschap.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 03 feb 2009 08:44

haring schreef:
Gerdien B. schreef:tongzoenen vind ik behoorlijk intiem en schaar ik zeker onder seksualiteit.


Mag dat voor het huwelijk?

Als ik overweeg dat ik heilig zou willen leven(en dat ook probeer), dat zeg ik "nee". Er zit zoveel seksuele lading in tongzoenen, vandaar.
Maarja, als ik realistisch ben, dan haal ik allerlei smoezen aan om het toch goed te kunnen praten. zoals dat het in onze cultuur niet onder seks valt, en dat het niks met geslachtsorganen te maken heeft enzo.
maar wel eens met Gerdien en Annet

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 03 feb 2009 09:34

Maar er is toch niks mis met seksualiteit binnen je relatie? Volgens mij is je verkering er juist voor bedoeld om op alle vlakken steeds dichter naar elkaar toe te groeien, dus ook op seksueel gebied.
Stel dat je alleen 'handje vasthoudt' in je relatie en je trouwt dan en 'mag' opeens met elkaar naar bed... dan is die stap toch veel te groot?

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 03 feb 2009 10:04

neu.. vind ik niet. Waarom zou dat niet kunnen, die stap ineens?

Ik redeneer vanuit het kader: "het huwelijk is een beeld van Christus en Zijn bruid"
En vanuit dat kader past seksualiteit niet binnen de verkeringstijd.
intimiteit wel.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 feb 2009 11:04

*|Scatie schreef:Maar er is toch niks mis met seksualiteit binnen je relatie? Volgens mij is je verkering er juist voor bedoeld om op alle vlakken steeds dichter naar elkaar toe te groeien, dus ook op seksueel gebied.
Stel dat je alleen 'handje vasthoudt' in je relatie en je trouwt dan en 'mag' opeens met elkaar naar bed... dan is die stap toch veel te groot?


Voor mij zou dat wel zo zijn. Ik denk ook dat er een groei proces goed is binnen je verkeringstijd. Je kan samen de afspraak maken tot hoever je wil gaan voor het huwelijk. Uiteindelijk blijft dat een persoonlijke keuze van jou en je partner.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 03 feb 2009 11:20

DesertRose schreef:neu.. vind ik niet. Waarom zou dat niet kunnen, die stap ineens?

Ik redeneer vanuit het kader: "het huwelijk is een beeld van Christus en Zijn bruid"
En vanuit dat kader past seksualiteit niet binnen de verkeringstijd.
intimiteit wel.


Wat versta jij dan onder intimiteit?

Ik weet niet hoor, maar als ik met vriendinnen ga shoppen lopen we ook gezellig gearmd door de stad. Dus als dat het enige toegestane zou zijn binnen een relatie voor het huwelijk, dan is de stap van niets naar alles binnen het huwelijk ineens wel heel groot.
Waarom zit er volgens jou zoveel seksuele lading bij een tongzoen?
Ik moet zeggen dat ik dat wel wat overdreven vind. Dan kun je van elkaars handaanraking ook al wel opgewonden raken. Nog even en je kunt elkaar beter niet zien voor je trouwen. Stel je voor dat je iemand mooi vindt en daardoor naar seks verlangt..?
pobody's nerfect

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 03 feb 2009 12:04

Volgens mij is er eerder wat mis als je niet naar elkaar verlangd en er af en toe wat seksuele spanning is toch? Lijkt mij alleen goed en heel normaal.
Stel dat je het hele stukje seksualiteit wilt buiten sluiten als je verkering hebt, dan kun je elkaar soms niet eens aankijken toch?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 03 feb 2009 12:10

mee eens.

Ik denk ook wel dat het een stukje gezond is.

Gebruikersavatar
em_ma
Kapitein
Kapitein
Berichten: 919
Lid geworden op: 10 feb 2008 13:06
Locatie: provincie utrecht
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 03 feb 2009 12:21

Verlangen naar sex lijkt mij wel gezond als je verkering hebt. Stel je voor dat dat er niet zou zijn?!

Nergens aanzitten wat je zelf niet hebt wordt ook als grens aangegeven.

Hoe verder je gaat op lichamelijk gebied hoe meer de nadruk op het lichamelijke komt te liggen en je moet dan echt uitkijken dat je blijft werken aan je geestelijke en emotionele relatie.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 03 feb 2009 12:23

als je alleen maar op lichamelijk gebied gefocust bent dan gaat het moeilijk (lijkt mij) en ben je dan ook echt alleen maar bezig met het lichamelijk waardoor er in je relatie een spanning kan komen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 03 feb 2009 14:02

DesertRose schreef:neu.. vind ik niet. Waarom zou dat niet kunnen, die stap ineens?

Ik redeneer vanuit het kader: "het huwelijk is een beeld van Christus en Zijn bruid"
En vanuit dat kader past seksualiteit niet binnen de verkeringstijd.
intimiteit wel.


Ah dus je bent nu intiem met Christus en als je in de hemel bent seks? :roll: Ik snap werkelijk niet wat Christus en seks met elkaar te maken hebben.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten