Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Ansje
Kapitein
Kapitein
Berichten: 812
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:20
Locatie: La casa più bella di Capelle!
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 02 feb 2009 12:16

Pfff, ik was ook wel veel als ik dit zo lees :shock:

Vanmorgen een dekbed gewassen, dan nog een witte was, een licht bonte was en een donkere was, van de week nog een keer een witte was, een lichtbonte was en een handdoeken was en dan zaterdag vast en zeker nog wel wat :|
Ach ja, de wasmand kan maar weer leeg zijn :lol:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 02 feb 2009 13:17

pppfff ik wordt nu echt gek van de rommel in huis.. :| :| Ik kan werkelijk gewoon nergens schoonmaken omdat er nog niks af is. Manlief heeft de kast in elkaar gezet, ga ik die net schoonmaken valt die kast zowat uit elkaar. (achterkant zit niet vast etc.) Ik ben dr maar aan gaan hangen in de hoop dattie kapot ging. Maar dat is helaas niet gelukt. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

k heb net wel een leuke bij ikea gezien, niet heel duur.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 02 feb 2009 13:24

Hier valt niet veel schoon te maken badkamer hebben we niet meer en de wc is ook half gesloopt kan alleen de wc schoonmaken (voorzichtig anders valt hij om haha.
Gelukkig in huis merk je niks van de verbouwing omdat het achter de keuken is ook geen extra stof gelukkig.
Vanmorgen samen met mijn zusje de woonkamer helemaal schoongemaakt ook plintjes enz en de keuken en gang.
Donderdag de bovenverdieping en daarna heerlijk een week vakantie.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 02 feb 2009 13:58

Sjonge, ik was elke zaterdag 1 trommel met handdoeken en ondergoed en 1 trommel met kleding (shirtjes, sokken enzo). Verder af en toe een overhemdentrommel (1x in de 6 weken) en 1x in de twee weken beddegoed. Vind het nog reuze meevallen! En de trommels zijn meestal nog echt niet vol!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 feb 2009 14:01

Bij mij was de wasmachine soms weleens te vol en dan kwamen er gaten in sommige handdoeken :oops: Dus nu mag ik 'm niet meer te vol proppen van m'n man... Maar ik wacht altijd wel tot ik genoeg was heb om de trommel bijna te vullen, anders is het zonde van de energie en het water.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 02 feb 2009 15:24

Ik had 'm van de week ook wat te vol gepropt en op een programma van een half uur gezet. Toen ie klaar was haalde ik er een zo goed als droog t-shirt uit wat nog niet erg fris rook en een kledingstuk van m'n man met 't zand er nog aan. Dus achteraf was 't niet zo'n goed idee. 'k Ga wel voor vol, maar dan zonder proppen ;)

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Berichtdoor blompje » 02 feb 2009 20:13

Heb jij toevallig een Miele en draaide je het Express-programma? Dit programma heb ik er in elk geval wel op zitten en is bedoeld voor max. halve wasjes. Meer om bijv. een tshirt even uit te spoelen... Krijg het anders ook niet schoon in die was..

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 03 feb 2009 09:37

Nee, ik heb een SEG ofzo, één van de goedkoopste wasmachines. 't Is gewoon een koudwasprogramma van een half uur (staat er niet echt duidelijk op maar na een keer uitproberen kwam ik daar achter).
Hij zat gewoon te vol, anders heb ik er nooit last van.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 03 feb 2009 09:44

Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik mijn was in 1 keer droog in de droger? Ik heb een enorm oud geval, van mijn schoonmoeder gehad die een andere kreeg. Maar ik moet het ding altijd twee keer 'draaien', anders is het niet droog. Ik zet hem altijd op kastdroog. Maar na een uur ofzo gaat het lampje knipperen en moet ik hem weer aanzetten. Of moet een droger op een andere stand staan? In plaats van kastdroog zeg maar?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 03 feb 2009 09:50

wat voor droger is het? Want dat had ik pas bij iemand die had zeg maar een droger waar je onderin een bakje water leeg moet halen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 03 feb 2009 10:02

Dat is denk ik een condensdroger. Ik heb een echte ouderwetse, met slang naar buiten. Dus volgens mij gaat al het vocht dan naar buiten toch?
Dat filtertje voor het stof leeg ik ook na elke droogbeurt.
Ik ga het ding maar eens onderzoeken. Ik hem heb al een hele tijd, maar ik gebruikte hem amper. Nu wat meer, omdat de was zo slecht droogt in de garage.

Vandaag moet ik eigenlijk ook even de slaapkamers doen. En nog even naar de stad. En de was opruimen. Dan is het wel weer even visiteproof :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 03 feb 2009 10:05

ja dan gaat het vocht naar buiten ja.

Nou dan zal ik niet echt weten.

Misschien de was nog halveren? En dan laten draaien?

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 03 feb 2009 11:10

De meeste drogers moeten op extra droog draaien wil de was goed droog zijn. (tenminste dat is mijn ervaring in de meeste gezinnen).
Mijn vorige droger was een oudje en die kon prima op kastdroog. 'k Heb nu een nieuwere en deze moet echt op extra droog. De eerste paar keren moest ik 'm nog 10min langer aanzetten anders was 't niet droog. Maar nu opeens wel.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 feb 2009 11:17

ik heb geen droger. Hier gaat de handdoekenwas op 2 rekjes boven het trapgat.. 2 keer per week doe ik zo'n was.
Klerenwas heb ik een staand wasrekje voor.. kledingwas doe ik ook 2 keer per week.. zo kan elke was een halve week drogen.. en dan is het allang droog.. geen droger nodig hier dus :wink:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 03 feb 2009 11:58

Nee, idd, ik vond de droger ook altijd een beetje overdreven.
Maar toen kon ik hem krijgen, en gewoon maar neergezet. Maar in de winter is de garage moeilijk echt warm te krijgen, en dan doet de was er soms wel 2 of 3 dagen voor het droog is, en dan vind ik het muf ruiken.
Ik kan natuurlijk ook een rek op de zolder zetten, maar dan blijf ik heen en weer lopen, en daar ben ik dan weer te lui voor :oops:

Jurian lag net nog zo lekker in de kinderwagen te slapen, dat ik hem maar heb laten slapen en zelf in de garage ben gaan strijken en opruimen. het is lekker netjes weer daar! Dat zat namelijk in de planning voor woensdag de 14e, maarja, toen besloot hij al te komen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 99 gasten