Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 26 jan 2009 17:12

Waar je werkt Daphne is dat een hoog niveau gehandicapten?

Succes met nog een weekje wachten, extra spannend allemaal.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jan 2009 17:16

Het GVT waar ik werk heeft een hoog-/midden-niveau groep (9 cliënten) en een laag-niveau groep (4 cliënten). Van die laatste groep is er nu één overleden en op de wachtlijst staan alleen hoog-niveau'ers. Dus het zal wel meer een hoog-niveauwoning gaan worden.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 jan 2009 17:22

Gaaf Daphne! En heel veel suc6 maandag.

Hier is het heel vervelend werken aanstaande zaterdag en zondag is het WK veldrijden in Hoogerheide. Maar vanaf vandaag is het al parkeerverbod en heel veel eenrichtingverkeer of je kan/mag er helemaal niet door.
Vandaag zou ik rond de 25km gereden hebben in mijn werkgebied ik zat vanmiddag al op de 55 km!
Morgen hebben we vergadering en ik hoop dat er pasjes of zo voor het weekend geregeld zijn zodat we normaal bij de clienten kunnen komen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 jan 2009 17:26

dat is balen zeg. Heel frustrerend lijkt me dat :(

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 jan 2009 19:11

Evelien schreef:Heel frustrerend lijkt me dat :(
Nou, inderdaad!

Ik heb zaterdag weer 'ns gewerkt op het ATC. Weer een paar keer bij de hand gehad dat bezoekers een deelnemer behandelen alsof die een kind of ze niet allemaal op een rijtje heeft (terwijl onze deelnemers doorgaans (minimaal) een gemiddeld IQ hebben en er uitsluitend vanwege psych. problemen werken). Ze blijven het moeilijk vinden om zo'n reactie te krijgen, en ik kan het goed begrijpen!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jan 2009 21:56

Heftig avondje achter de rug. Vanavond gingen we gezamenlijk condoleren. Wat een verdriet... :cry:
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jan 2009 12:38

Sterkte vandaag Daphne!

Straks ga ik na kleine 3 weken ook weer is werken. Alleen nog helemaal geen zin in :oops:
morgen gelijk een spoedvergadering. Speciaal morgen omdat ik dan terug ben. Daar hebben de orthopedagoog en logopediste op gehamerd. Dat doet dan ook wel weer goed.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jan 2009 16:56

Ja, inderdaad! Succes met werken. Altijd vervelend als je na een tijdje vrij te zijn geweest weer moet beginnen...

Het was een ontzettend heftige dag vandaag, ik was gisteren al om 23 uur naar mijn werk te gaan om de slaapdienst te ondersteunen (zij was liever niet alleen vannacht). Vandaag samen de dagdienst gedraaid. Kom net m'n huis binnen. Ik ben op dit moment helemaal van slag; zit te trillen, heb hoofdpijn, enz. Je moet er voor de bewoners zijn, maar ik had op een gegeven moment echt genoeg aan mezelf en wilde het liefst zo snel mogelijk naar huis. Toen we na afloop nog wat koffie dronken, troostte een cliënt me en ja... toen brak ik weer. :oops:
Morgen heb ik weer een slaapdienst van 16.15 tot vrijdag 09.00 uur, maar zie het nu echt ff niet zitten. Hopelijk gaat het morgen beter, want ik moet 'm toch echt draaien!
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 jan 2009 18:25

Sterkte, Daphne. Belangrijk om nu je vrij bent iig je rust te pakken!

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 28 jan 2009 22:00

Ik werk sinds 3 weken in het ziekenhuis, interne maag-lever en darm :). eerste baan, dus alles is vreselijk nieuw, ik ken het ziekenhuis niet, nooit op een interne afdeling stage gelopen en tis echt een vreselijk drukke afdeling.
aan de ene kant vind ik het wel een super leuke interesante afdeling. Heel leuk team ook. Maar tis ook echt super zwaar. ben nu officieel door men inwerktijd heen. Gelukkig heb ik in overleg wat meer inwerkdagen gekregen. maar volgende week sta ik niet meer overgepland. daar baal ik wel van want die inwerkdiensten waren super druk dat we met zen 2(wat je dus normaal alleen doet) al de hele dienst zaten te rennen. Ik moet er nog niet aan denken om het alleen te doen. laat staan dat ik al iets snap.
Ik kom er achter dat ik heelveel gewoon nog niet weet, qua ziektebeelden, organisatie, etc.
Ik had van te voren niet verwacht dat het zo moeilijk nog zou zijn, baal een beetje dat ik voor 36 uur gekozen heb. want op het moment kost de baan me 120% terwijl ik nog meer leven dan alleen men werk heb ;)
Op men werk zeiden ze dat dat heel normaal was, dus ik wacht de komende 2 maanden nog wel af en hoop dat het dan wat beter gaat.:)
Ik ben benieuwd of ik het ga redden, hoop het wel!
Welja, dit was mijn verhaaltje weer, kga nu de nachtdienst in, na 2 inwerknachtdiensten, sta ik vannacht niet meer overgepland.
Ben benieuwd!
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

Agenita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agenita » 28 jan 2009 22:40

@koekie

ik herken wel het een en ander, druk druk druk, en je afvragen waar je aan ben begonnen. Maar echt het gaat wennen. Als je weet wat je moet doen ga je een eigen manier van werken aan nemen.

succes met werken!!
Ik zal U niet begeven en U niet verlaten Jozua 1:5

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 jan 2009 00:22

Zodra je een eigen ritme gaat vinden, wordt het werken minder intensief Koekie!

@Daphne, neem lekker de tijd nu en morgenochtend voor jezelf. het klinkt ook allemaal vrij intensief en heftig.

Ik heb op mijn werk de eerste dingen alweer opgepikt, waar ik voor de vakantie mij groen en geel aan zou ergeren. maar ik heb besloten me niet meer gek te laten maken (voor zolang dat lukt) en het op een zeer subtiele manier in de map gezet en gemaild naar de planner. Was mijn coördinator niet blij mee, maar dat mag ze met de planner uit vechten :mrgreen:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 29 jan 2009 15:48

@ koekie

Als ik zo je verhaal hoort schrik ik echt, en vraag ik me af waar ik aan begonnen ben :roll: Ik hoop per 1 april te starten op waarschijnlijk interne als instroom ll bp 3e jaars.
Ben ook heel erg benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen.

Gister een arbeidsvoorwaardengesprek gehad, blijkt dat je tot het jaar waarin je 21 word 14.4 jeugd uren krijgt volgens de CAO.
Haha, ik nagekeken heb ik die zo ver ik weet nooit gehad, dat ga ik eerst eens ff aangeven bij de afdeling waar ik nu werk dat ik die voor dit jaar, en ook gelijk voor het laatste jaar nog wel wil hebben.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 29 jan 2009 15:59

@ Koekie: Komt vast goed joh! Jij zag 't bij Meesters ook wel 's niet zitten, maar jou kennende maak je dr wel wat van :lol:

Omdat ik al 'n tijdje bij vlagen last van galstenen heb, en 't regelmatig op m'n werk gebeurt, dacht ik laatst dat 't goed was dat ik 't even tegen mn afdelingshoofd zou zeggen, omdat na 'n aanval enorm moe ben.
Dus toen heb ik 't tegen mn afdelingshoofd gezegd, en ze mompelde wel wat, maar k had zoiets van: 't zal wel duidelijk wezen..
Hadden we't vandaag onder de koffie over galstenen, en kwam dus ook op dat ik ze had, reageert m'n afdelingshoofd heeeeel verbaasd...
' kHad echt zoiets van: Tjoh...hoe goed luister jij?!? :roll:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 jan 2009 19:47

christien schreef:@ koekie

Als ik zo je verhaal hoort schrik ik echt, en vraag ik me af waar ik aan begonnen ben :roll: Ik hoop per 1 april te starten op waarschijnlijk interne als instroom ll bp 3e jaars.
Ben ook heel erg benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen.
Ach joh, niet teveel piekeren vooraf, in elke nieuwe baan moet je wennen, hoor. En hopelijk valt het voor jullie allebei (al dan niet na een tijdje) erg mee, zeker als je eenmaal je eigen ritme hebt.

Terug naar “Archief”