Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 27 jan 2009 09:14

Oke.. ja, heb je er echt wat aan? Want in ons hoofd hebben we al aardig zitten hoe we alles willen etc..
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jan 2009 10:18

Dine schreef:Oke.. ja, heb je er echt wat aan? Want in ons hoofd hebben we al aardig zitten hoe we alles willen etc..

Ik vond er weinig aan eerlijk gezegd. Heb daar echt totaal geen inspiratie opgedaan. De jurkenshow is leuk om te zien en de tweede keer ging ik eigenlijk ook alleen daarvoor. ik wist echter al precies wat voor jurk ik wilde, dus die show heeft me daarin niet meer geholpen.
Maar goed, als je nog helemaal geen beeld hebt van wat je wilt en van wat er allemaal mogelijk is, dan is zo'n beurs misschien wel leuk.
Afbeelding

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 27 jan 2009 10:42

Mmm...belt mijn vriendin gisteraaf mijn vriend waar ik bij sta over mijn vrijgezellenfeest...Dus daar kan ik ook rekening mee gaan houden. Ben wel benieuwd wat ze verzonnen heeft, en wie er mee gaan!

Zijn jullie toen erg voor paal gezet? :oops:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jan 2009 10:46

Ik heb (gelukkig 8) ) geen vrijgezellenfeest gehad. Mijn zwager had er wel één, die zijn gewoon met zijn vrienden en zijn en mijn broer weze bowlen en daarna ergens wat wezen drinken.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2009 10:57

Gewoon rond bazuinen dat je dat niet wilt. Ik heb dat ook altijd geroepen en ga er ook vanuit dat dit gerespecteerd wordt. Al is een avondje met vriendinnen ergens wat eten en drinken niet verkeerd.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 27 jan 2009 10:59

Daphne schreef:Ik heb (gelukkig 8) ) geen vrijgezellenfeest gehad. Mijn zwager had er wel één, die zijn gewoon met zijn vrienden en zijn en mijn broer weze bowlen en daarna ergens wat wezen drinken.

Haha! Ik snap jou! Van mij hoeft het ook echt niet, maar ik weet dat zij het heel leuk vind om er wel 1 te organiseren en ze vroeg toen aan mij of ik het wilde en toen heb ik ook aangegeven dat ik het niet erg zou vinden als er geen 1 kwam, maar als het wel gebeurd vind ik het wel grappig, als ik maar niet in de belangstelling wordt gezet!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 jan 2009 11:08

Inderdaad. Het lijkt mij echt verschrikkelijk als je in één of ander apenpakkie door de stad moet lopen en bepaalde opdrachten moet uitvoeren. :roll: :wink:
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jan 2009 13:22

Ik vind het persoonlijk nogal flauw als iemand steeds roept echt geen vrijgezellenfeest te willen. Het hoort er toch bij?
Wij zijn als vriendinnengroep sowieso niet van het echt voor aap laten lopen. We gaan gewoon iets leuks doen (bij de 1 dansworkshop, bij de ander polderspelen, bij de ander weer een make-up workshop), en daarna lekker uit eten met elkaar. Supergezellig! Ik heb toen wel een shirt aangehad met iets van 'ik ga trouwen', maar niks heel raars hoor. Het is gewoon keigezellig, met mijn zussen en schoonzussen en vriendinnen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Agenita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Agenita » 27 jan 2009 13:32

ik had graag een vrijgezellenfeest willen hebben, helaas was er niemand zo creatief omdat te organiseren. Iedereen had het te druk......

de bruiloft heb ik daarom ook samen met mijn man georganiseerd...

maar ik had het wel vreselijk tof gevonden!!
Ik zal U niet begeven en U niet verlaten Jozua 1:5

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jan 2009 13:32

Precies, het moet wel leuk zijn. Het moet niet duur zijn.

Wij zijn wezen bowlen en steengrillen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2009 18:59

MissF, het ligt er dan denk ik erg aan wat voor vrijgezellenfeestjes. Ik heb er een aantal gezien waar ik voor geen goud aan mee zou willen doen. Sinds dien heb ik er een enorme afkeer tegen. laatste tijd hoor ik meer over gezellige avonden uit zoals Evelien ook beschrijft. Daar zou ik geen problemen mee hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 27 jan 2009 22:04

ik vindt het eerlijk gezegd een raar fenomeen, waarom hoort het er bij ?10 jaar geleden toen ik ging trouwen deed niemand het, en nu is het ineens in.
bovendien zadel je zomaar een groep mensen met een hoop kosten op, ik vindt dat erg vervelend eerlijk gezegd, bruiloften kosten meestal al wat , nieuwe kleren, een kado enz.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 jan 2009 23:08

Ach, mijn vriend wilde eerst eigenlijk ook niet echt, houdt daar niet zo van, en gaat dus liever naar Tuning beurzen :P
Maargoed...Ik ben met hem ook meegeweest naar 100% Tuning, en hij wilde ook al niet mee naar de Wegwijs, dus hij moest wel :wink:

Neehoor, zo erg is het niet 8) Hij vond het zelfs zó leuk dat ie me gister op belde met de mededeling of ik die vrijdag middag vrij kon krijgen omdat hij dat ook had gedaan, om dus smiddags al naar die beurs te gaan...

Hoe lief... :8>
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jan 2009 09:04

Een vrijgezellenfeest kan inderdaad behoorlijk wat kosten, zo tussen 50 en 100 euro. Toen ik trouwde, waren mijn vriendinnen en ik nog student of net afgestudeerd. Dan kan je zo'n bedrag niet verwachten. Mijn moeder heeft toen alles betaald. We zijn samen uit eten geweest en daarna hebben we een schilderworkshop gevolgd bij iemand van de kerk, dus ik denk dat dat ook niet superduur was, maar wel erg leuk!

Pas geleden zijn twee vriendinnen van me getrouwd. Voor de ene hebben we een bonbonworkshop geregeld, met de ander gingen we karten en sumoworstelen en lasergamen in zo'n centrum. Dat kostte allebei wel wat, maar inmiddels zijn de meesten meiden van mijn leeftijd afgestudeerd en hebben een goede baan, dus dan kan je wel een keertje 50 euro missen voor een leuke middag.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 28 jan 2009 09:53

gempa schreef:ik vindt het eerlijk gezegd een raar fenomeen, waarom hoort het er bij ?10 jaar geleden toen ik ging trouwen deed niemand het, en nu is het ineens in.
bovendien zadel je zomaar een groep mensen met een hoop kosten op, ik vindt dat erg vervelend eerlijk gezegd, bruiloften kosten meestal al wat , nieuwe kleren, een kado enz.

Dat is ook onzin :) Mijn broer en zus zijn allang getrouwd en ik weet niet beter dan dat er vrijgezellenfeestjes werden georganiseerd. Dat zal wel weer per regio verschillen ofzo, maar bij ons hoort het er echt bij.
Ik vind dat hele extreme voor schut zetten ook niks, zie daar de lol ook niet van in. Tenzij het iemand is die dat zelf ook altijd bij anderen heeft geflikt natuurlijk. Maar een beetje de aandacht op de as. bruid vestigen is wel logisch toch? En het hoeft niet per se heel duur te zijn.

Nog zo'n gekke traditie: grappen uithalen in huis na de bruiloft. Dit schijnt ook per streek / vriendengroep nogal te verschillen. Hoe zit dat bij refowebbend nederland? Die vrienden van m'n broer en zus hadden flink hun best gedaan in ieder geval... maar zij deden dat zelf ook bij anderen dus hadden er al helemaal op gerekend :)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”