Op vakantie met je schoonfamilie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 03 jul 2008 12:29

88alries88 schreef:Ach..sowieso heb ik zelf geen zin in ruzie met ouders over zoiets. En vriendinnen van mij doen het wel, maar die zitten dan constant te praten alleen over die weekendjes weg, en zitten er erg kinderachtig/uitdagend over te doen, dat ik denk: hoe oud ben je nou eigelijk? En dit doen ze dan naar ons toe omdat ze weten dat wij dat niet willen als we nog niet getrouwd zijn.

Is het nou dat jullie dat zelf niet willen, of dat je ouders het niet willen. Daar zit voor mij het verschil. Al snap ik het wel dat het 'eng' is om hierover ruzie met ouders te krijgen, dat herken ik ook bij mezelf. Maar toch zou dat eigenlijk niet moeten toch? Als het jullie eigen keuze is moet je het vooral niet doen, anders moeten je ouders gewoon leren om de keus van hun kind te accepteren. Ouders begrijpen toch, lijkt me, dat hun rol verandert en ze hoeven gewoon niet meer de keuzes van hun kinderen te maken.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 03 jul 2008 13:34

Toen ik verkering had ben ik een keer een weekend met schoonfamilie meegeweest. Vond leuk, maar was blij dat ik niet de hele week bleef. Het was ook in het najaar, dus het weer trok ook niet echt. Vond de weekende bij hun thuis ook altijd niet zo super gezellig, 2 van z'n broertjes hadden altijd maar ruzie, steeds elkaar maar zitten klieren enzo en daar kon ik niet tegen. Vond de sfeer niet echt heel gezellig, het huisje was ook erg kil en ongezellig en dat speelde ook wel n rol mee. Ik hou van gezelligheid. Zaterdagavonds zijn we wezen bowlen dat was wel een gezellig moment en toen had ik ook echt het gevoel dat ik 'erbij' hoorde.

Hij zou ook met ons in de zomer mee op vakantie, dan wel de hele week. Het was ook meer n beetje standaard, zovan jij gaat ook mee? Bij ons thuis hoorde hij er wel helemaal bij, dat gevoel had hij ook. Maar zelf heb ik dat gevoel nooit gehad bij m'n schoonfamilie. Magoed voor de vakantie ging het uit tussen ons, dus hij is nooit met ons meegeweest. Weet nog dat me broertje zei, hij zou toch ook mee :mrgreen:.

Zelf zou ik ook niet snel samen met een vriend op vakantie gaan, dan zou ik er eerder voor kiezen om samen met een reis mee tegaan. Vind het niet nodig om ongehuwd 'alleen' op vakantie tegaan. Denk dat er dan snel grenzen verlegd worden. Magoed je opvoeding speelt hierin denk ik ook wel weer een rol mee. Het samen op vakantie gaan komt na het huwelijk wel :P.
Wat de toekomst brengen moge........

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 jul 2008 14:15

Maar is het dan niet voldoende (als je nog niet getrouwd bent), om gewoon samen dagjes weg te gaan enz??
Wij hebben nooit behoefte gehad om samen op vakantie te gaan, als we samen wilde zijn gingen we een dag weg ofzo en dat vonden wij toen al helemaal geweldig zeg maar.
Dat vind ik ook weer een pluspunt van het trouwen, je kunt dan lekker samen een paar dagen op vakantie, niet dat we daarvoor getrouwd zijn :mrgreen:
Als je nou alles al doet in de verkeringstijd is het huwelijk eigenlijk niet iets heel nieuws meer.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 jul 2008 14:19

Ben ik ook wel met Tuinfluiter eens..

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 03 jul 2008 14:24

Maar het huwelijk is toch ook gewoon de een voortzetting van de relatie die je al had.
Als je er geen behoefte aan hebt, snap ik dat je het niet doet. Maar als het je wel heel leuk lijkt en je hebt er zelf niks op tegen, dan kan je het toch gewoon doen?

Ook wordt hier vaak het begrip 'nodig' gebruikt. Nee, het is vast niet heel erg nodig om samen op vakantie te gaan, maar het kan toch gewoon leuk, gezellig en goed zijn.
Wij hebben het ook niet echt gedaan hoor toen we verkering hadden (ik ben wel 1,5 week bij hem geweest toen hij voor een half jaar in het buitenland zat en we gingen wel eens een weekend naar een festival ofzo). Ook vooral denk ik omdat ik bang was voor commentaar uit mijn omgeving (wat niet eens nodig was, want mijn zusje gaat nu gezellig 2 weken samen met haar vriend op vakantie en volgens mij hebben mijn ouders daar helemaal geen probleem mee). Achteraf vind ik dat zo dom van mezelf. Het was gewoon hartstikke leuk geweest om samen op vakantie te gaan en ik vind het best suf en schijnheilig van mezelf dat ik me tegen heb laten houden door wat mijn ouders daar evt. van zouden vinden.....
Wij waren trouwens wel vaak weekenden samen, omdat we gewoon allebei op kamers zaten, dus dan leer je elkaar en elkaars gewoonten wel kennen en dan leer je hoe het is om samen te zijn/leven. Maar als je allebei nog bij je ouders woont en nooit samen leeft in eenzelfde ruimte lijkt het me best nuttig om dat op vakantie even te testen voordat je dat de rest van je leven gaat doen.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 03 jul 2008 14:42

Dagjes weg zijn ook leuk! En samen op vakantie gaan is ook leuk! :D Het ligt er gewoon aan wat je zelf wilt! Als je geen behoefte hebt om op vakantie te gaan, dan moet je dat vooral niet doen.

Een tijd geleden, ben ik met mijn (toen nog) vriendje op vakantie geweest en dat was erg leuk. We deden erg ons best om het leuk voor elkaar te maken en verzonnen leuke dingen om te doen die we allebei leuk vonden, een beetje een combinatie van relaxen en cultureel bezig zijn. En van te voren hadden we al duidelijk afgesproken wat er wel-niet kon en daar hebben we het op vakantie niet eens over gehad! Dat bleef gewoon hetzelfde! En daarom was mijn vakantie bijzonder, we waren zoveel bij elkaar en hadden zoveel voor elkaar over dat ik besefte dat we iets bijzonders hadden. Maar die relatie is nu voorbij, ik heb nu sinds een tijdje alweer een andere vriend.

Ik weet niet precies wat voor bezwaren ouders hebben, maar zoals ik al gezegd heb: als het om de sex is dan slaat het gewoon nergens op. Als je wil kun je gewoon sex hebben, daarvoor hoef je niet op vakantie te gaan. Ik vind het gewoon zo krampachtig over komen van ouders die verbieden hun kinderen op vakantie te gaan. (Voor het huwelijk) Als ouders kun je niet overal bij zijn en alles tegenhouden. Wel of niet sex hebben is je eigen verantwoordelijkheid, dus ook op vakantie.
Dus, dat.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 03 jul 2008 14:47

Foutje
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 03 jul 2008 15:13

dE bAdEeND schreef:Ik weet niet precies wat voor bezwaren ouders hebben, maar zoals ik al gezegd heb: als het om de sex is dan slaat het gewoon nergens op. Als je wil kun je gewoon sex hebben, daarvoor hoef je niet op vakantie te gaan. Ik vind het gewoon zo krampachtig over komen van ouders die verbieden hun kinderen op vakantie te gaan. (Voor het huwelijk) Als ouders kun je niet overal bij zijn en alles tegenhouden. Wel of niet sex hebben is je eigen verantwoordelijkheid, dus ook op vakantie.

Ja dat ben ik met je eens. Je hoet er echt niet voor op vakantie te gaan. Daarnaast moet je als ouder je kind ook gewoon het vertrouwen geven. Het zal allicht moeilijk zijn om je kinderen los te laten maar ze moeten ook hun eigen keuzes maken.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 03 jul 2008 15:13

Saskia schreef:
Vind het nu juist nog wel leuk om met familie enzo te gaan.. als ik getrouwd zou zijn dan zou ik daar weer niet zo veel behoefte meer aan hebben.

Dat begrijp ik niet zo goed, verandert er dan na je trouwen zoveel aan jouw relatie met je vriend of met je ouders dat samen op vakantie niet zo leuk meer is?
Ik zie het verschil niet zo goed, als stel met verkering of als getrouwd stel met ouders op vakantie. Je bent na je trouwen toch niet veranderd, heeft het dan echt zoveel invloed dat je na je trouwen wel met z'n tweeen in een bed mag?

Dat bedoel ik helemaal niet! Ik zou het, als ik getrouwd ben, juist leuk vinden om lekker saampjes te gaan. zeker de eerste jaren.. misschien later dan nog wel eens keer met de hele familie. Of bijvoorbeeld twee daagjes met de fam die dan een hele week of twee weken gaat.
En het heeft helemaal niets te maken met het samen in één bed slapen!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 03 jul 2008 15:21

Gerdien B. schreef:
ring schreef:Ik vind zelf het ook niet nodig om samen met mijn vriend op vakantie te gaan. Sowieso denk ik omdat je dan toch dingen opzoekt waarvan ik zelf van mening ben dat dat niet verstandig is. En ook lijkt het mij juist leuk om lekker samen op vakantie te gaan als je getrouwd bent.

Wat zou je dan meer opzoeken als je samen op vakantie gaat? Is het echt meer dan daarbuiten om? Is het niet zo dat je het altijd kan opzoeken als je dat wilt?
Het is maar net hoeveel vertrouwen je hierin hebt ten opzichte van elkaar zodra je samen hierin een keus hebt gemaakt.

Ik ga al 10 jaar niet meer met mijn familie op vakantie, dus misschien dat het dan ook wel logischer is dat ik geen behoefte heb aan familievakanties.

@alries, dat is ook kinderachtig, want iedereen moet daarin zijn eigen keuzes maken en hebben anderen te accepteren. Ik moet er niet aan denken om met familie op vakantie te gaan, anderen vinden het te gek en blijven zelfs na het trouwen nog met familie op vakantie gaan.

Zoals eerder ook al is gezegd; als je seks wil hebben dan hoef je daarvoor niet op vakantie te gaan. Dat bedoelde ik eigenlijk ook een beetje. Maar als je op vakantie gaat samen worden je grenzen wel op de proef gesteld, en ik weet niet of dat handig is (voor mij en ons dan). Zelf ben ik van mening dat je het niet moet 'zoeken'.
Wij hebben samen ook afspraken gemaakt en ik vertrouw daar ook zeker in. Maar voor mij hoeft het niet 'moedwillig' zeg maar op de proef gesteld worden.

En nu kan ik nog gewoon met mijn en zijn familie en dat heeft ook wel wat. Zo kan ik hem en zijn familie ook beter leren kennen, samen op vakantie gaan komt dan wel als we getrouwd zijn!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jul 2008 17:39

Mijn zus en zwager gaan nu ze getrouwd zijn juist met mijn ouders op vakantie, die vinden er niks aan, samen op vakantie.
Terwijl ik het heerlijk vind, niemand waar we rekening mee hoeven te houden, alleen elkaar. Ik vind het ideaal :)
Maar ik vind nu op vakantie gaan minder 'nodig' dan toen we verkering hadden. Nu zien we elkaar elke dag. Toen ook wel bijna, maar toen woonden we niet samen, nu wel. Toen we verkering hadden was elke minuut mooi meegenomen. En dan is een vakantie een grote gift, een hele week samen! (en wat was ik het zat na 1 week, maar dat kwam ook doordat het een strand vakantie was, waar ik weinig mee heb)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MissCool
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MissCool » 26 jan 2009 19:18

Evelien schreef:wij gaan samen op vakantie ja. Zijn vorig jaar samen geweest, soms samen een weekendje weg. Mijn ouders en schoonouders staan daar ook niet achter (en ook hoe wij nu samen wonen). Maar goed we zijn volwassen mensen en weten heus wel hoe ver je mag en kunt gaan.

Kan ik hieruit opmaken dat jullie samenwonen maar geen sex hebben???? ( vooral de zin: we weten heus wel hoe ver je mag en kunt gaan)
...vroeg ik me zomaar af...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 jan 2009 19:29

inmiddels zijn we getrouwd en slapen nu samen in 1 bed. :wink:

MissCool
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MissCool » 26 jan 2009 20:33

nouuu dat is geen antwoord!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 26 jan 2009 21:41

Je kan je ook afvragen of dat wel een normale vraag is 8)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Terug naar “Archief”