Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 jan 2009 14:17

Denkertje21 schreef:
DesertRose schreef:

Ik weet geen woorden mee te zeggen, ik erken mijn onvermogen om te kunnen overtuigen, en daarom sluit ik mijn rol in deze discussie af met de woorden van aartsengel Michaël: "De Heere bestraffe u"

Onvoorstelbaar!

Weerzinwekkend voorbeeld van een schrijnend gebrek aan christelijke naastenliefde.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 jan 2009 14:35

studentjehhs schreef:Is er zoveel veranderd of zijn veel mensen gewoon afgehaakt in de discussie? Ik heb de eerste pagina's van homofilie 1 nog eens doorgenomen en zie daar veel verschillende mensen reageren op ene Jeroen. Die had een website genaamd http://www.refohomo.8k.com/, waar iedereen heel enthousiast op reageerde. Die website bestaat alleen niet meer jammer genoeg.

Heel veel verschillende mensen die reageerden en dat nu niet meer doen. Mijn vraag is dus: is er veel verandert of doen mensen gewoon niet meer mee aan de discussie?

Het zal beide wezen. Er is bij een heel aantal mensen hier in de loop der tijd zeker wat veranderd in de houding. Misschien dat ze het niet allemaal het nu met je eens zijn, maar de toon is zeker veranderd. Daarbij zullen er ook mensen zijn die afgehaakt zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

meboy

Berichtdoor meboy » 23 jan 2009 17:28

DesertRose schreef:Meboy,
Het past niet in dit topic om over levensheiliging te gaan praten. Over homoseksualiteit zijn we het blijkbaar eens: het is zonde. En onze wegen scheiden dus op dit punt: Ik getuig dat de zonde ten alle tijde bestreden moet worden, jij getuigt dat de zonde gedoogd mag worden.
(waardoor ik nog geen haar beter ben)

Denkertje,
Tenenkrommen doen er wel meer hier, ik ook. Het kost moeite genoeg om beleefd te blijven als iemand Gods geboden met voeten treed, onder het motto: "ik ben toch al gered".

Dat is geen correcte omschrijving van wat ik probeer te zeggen. Ik hou het er maar op dat mij het talent ontbreekt om dingen zo kort en helder uit te leggen dat iedereen kan begrijpen wat ik bedoel.

De rest van je post beschouw ik maar als een kreet waarmee je aangeeft hoezeer de discussie je raakt en hoezeer je jezelf geen raad weet met wat ik schrijf, omdat je denkt te lezen dat ik zo ongeveer een pact met de duivel heb gesloten. Dat neem ik je niet kwalijk. Mocht ik je ooit in het echt tegenkomen dan hoop ik dat we op een mildere toon met elkaar kunnen praten.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 23 jan 2009 17:47

tante-tortel schreef: Er wordt zelden gekeken naar wat zegt de Bijbel maar wat voel ik en hoe denk ik dat ik de Bijbel daaraan kan aan passen. Zoals je hier al kunt lezen van Denkertje.
Als er maar liefde is, mag alles.
En ik geloof dat de Bijbel anders spreekt.

Ik word er een beetje verdrietig van als je me wegzet als niet kijkend naar wat God in Zijn Woord zegt. Lieve Tante-Tortel: God is maatgevend voor mij en mijn visie. Zijn Woord is mijn leidraad. Het is ronduit misleidend en een vals getuigenis als je zegt: "Als er maar liefde is, mag alles".

Mijn hart gaat uit naar Hem omdat Hij de eerste was en is in mijn leven.

Ik ben geen vóórstander van een homorelatie. Laat dat duidelijk zijn!

Maar ik haal uit God's Woord ook evenmin de vrijmoedigheid om een ander te veroordelen die wel die ruimte vindt, zolang hij maar die beslissing samen met God neemt.

Een homorelatie blijft een slap aftreksel van een relatie zoals God die heeft bedoeld. Maar dat geldt ook voor een heterorelatie. En als we zó als schuldig op alle fronten bij de Heere komen, is er ruimte bij Hem!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 24 jan 2009 09:37

Voor mensen die interesse hebben is er sinds kort een nieuwe stichting voor mensen die christen en homo zijn.

http://www.christho.nl/
- Home is in my head -

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 24 jan 2009 09:50

froske schreef:Voor mensen die interesse hebben is er sinds kort een nieuwe stichting voor mensen die christen en homo zijn.

http://www.christho.nl/

Nee he, niet weer 1 erbij.

Is het nou niet eens mogelijk dat er een paar stichtingen zijn en niet dat weer 1 uit de grond gestampt wordt? Wordt er nou niet iets gedaan om die verdeelheid te voorkomen?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 jan 2009 18:34

Da's niet bepaald een nieuwe club: die bestaat al jaren in de marge...

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 25 jan 2009 10:49

Denkertje21 schreef:Da's niet bepaald een nieuwe club: die bestaat al jaren in de marge...

Uiteraard, maar de doelen zijn uitgebreid en het was voorheen geen stichting :wink:
- Home is in my head -

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 25 jan 2009 12:46

tante-tortel schreef:Het laatste.

En het regenboog forum is nu juist een forum waar je als Christen homo niet moet komen.
Ik hoop ook oprecht dat mijn zoon daar niet gaat zoeken naar antwoorden op zijn vragen.
Maar die gewoon in gesprekken met ons en zijn zussen en zwagers bespreekt. Of met zijn ouderling waar die overigens hele goede gesprekken mee heeft.

Voor mij geldt in elk geval dat ik weinig zin meer heb om te reageren. Ik geef toe: ik mis de gave van enkele volhouders hier om niet geïrriteerd te raken. Dat is een van mijn fouten, en het leek me verstandiger voor het verloop van de discussie om dan maar mee te lezen.

Overigens, het regenboogforum bestaat uit een gezellige club mensen die allemaal verschillend zijn, elkaar vindend in dezelfde basis, en respectvol met elkaar omgaan. Ik zou pleiten voor een snufje regenboog in dit topic.

Het meest tragische vind ik overigens dat iemand meent een engelenjasje aan te moeten trekken en zelfs bestraffingen over anderen uit moet gaan roepen. En dat op basis van een discussie waarin ieder vrij zijn (m/v) mening mag verkondigen. Verdrietig, hoor.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 25 jan 2009 19:37

coupe soleil schreef: Ik zou pleiten voor een snufje regenboog in dit topic.

Ik denk ook dat het er hier dan heel wat liefdevoller aan toe zou gaan. In tegenstelling tot wat bijv. tante-tortel hier beweert (toch nog even het 9e gebod lezen?) is er op het Regenboog forum zeker geen universele mening dat alles maar moet kunnen en dat relaties ook maar moeten kunnen.
Men gaat liefdevol met elkaar in gesprek, homo én hetero. De enige basis is de Bijbel en er zijn heel veel jongens en meiden die gekozen hebben voor een celibatair leven en er zijn er die menen een relatie te mogen aangaan. Op geen van beide groepen wordt ingehakt zoals hier. Respect is de norm, én het verwijzen naar een levende relatie met de Heere God!

Ik vind het jammer dat er hier niet wat vaker vandaaruit wordt gediscuissieerd.

Waar liefde woont, gebiedt de Heer Zijn zegen
Daar woont Hij zelf, daar wordt Zijn heil verkregen
en 't leven tot in eeuwigheid.

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 25 jan 2009 22:44

coupe soleil schreef:
Het meest tragische vind ik overigens dat iemand meent een engelenjasje aan te moeten trekken en zelfs bestraffingen over anderen uit moet gaan roepen. En dat op basis van een discussie waarin ieder vrij zijn (m/v) mening mag verkondigen. Verdrietig, hoor.

We hadden het vandaag bij mij in de kerk over de tong en welk kwaad dit voortbrengt. Daarbij stond Jakobus 3 centraal. Daarbij werd in de prediking het volgende naar voren gebracht Jakobus 3: 8,9 Maar geen mens heeft ooit de tong kunnen temmen. Zij kan elk ogenblik haar dodelijk vergif uitspuwen. De ene keer prijst zij onze Here en Vader en de andere keer vervloekt zij mensen, die naar het evenbeeld van God gemaakt zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 jan 2009 23:07

Als ik het goed begrijp, zijn er dus meer christenhomoverenigingen, -stichtingen en andere groeperingen dan er kleuren in de regenboog zijn.

Tja... met die versplintering zullen ze vooral bereiken dat ze niet gehoord worden.

Overigens heb ik stilaan wel de gedachte omarmd dat praktiserende homofilie (dus de daad) op grond van uitsluitend de H. Schrift inderdaad van de hand moet wijzen. Het is aan de lezer om te bepalen in hoeverre de letterlijke tekst van de H. Schrift als absolute of als relatieve waarheid geldt - dat is interpretatie.

Op grond van de H. Schrift alsmede de huidige maatschappelijke opvatting wijs ik praktiserende homofilie echter niet af; immers, ik voel mij niet geroepen om mij te mengen in andermans relaties, ik word doorgaans ook niet veel vrolijker als mensen zich met mijn relatie met mijn verloofde gaan bemoeien.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

wielrenfan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wielrenfan » 25 jan 2009 23:32

Waar halen wij als christenen het lef vandaan om over andere mensen te oordelen?

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 26 jan 2009 10:19

wielrenfan schreef:Waar halen wij als christenen het lef vandaan om over andere mensen te oordelen?

Je mag toch wel gewoon een mening hebben, op grond van de bijbel, wat jij vindt van homoseksualiteit?

sela

Berichtdoor sela » 26 jan 2009 10:59

een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.

collatoral zei het al eens mooi. de bijbel is niet echt positief over sex tussen mensen van hetzelfde geslacht. dat kun je als feit zien.

tegelijkertijd geeft de bijbel helemaal geen antwoord op de vraag of homo's een (homogene) relatie mogen hebben. ik begrijp daarom de stelligheid van mensen die tegen homosexualiteit zijn niet. waar baseren ze zich op?

daarnaast vind ik de theologische oplossing die verzonnen is (wel homofilie, geen homosexualiteit) een onbarmhartige oplossing. als homo denk je toch gewoon aan andere homo's? dat is ingeschapen? in de zin van dat die gedachten je overvallen.. de bijbel leert ons dat een gedachte al een even grote zonde is als het praktiseren ervan. wat doen we onze refohomo's aan met deze theologische oplossing...

een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. dat is eigenlijk het enige wat houvast lijkt te bieden.

Terug naar “Archief”