Kan je alcohol drinken als christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 jan 2004 15:44

Cirinde schreef: niet-christelijke jongeren vaker dronken zijn en niet goed weten wat ze doen, alhoewel ik zeker weet dat ook gewoon christelijke jongeren dit doen.[/color]

Ja, misschien wel, maar ik ken toch behoorlijk veel echt belijdende Christenjongeren, die naar feestjes gaan en toch hun grens met alcohol in de gaten houden. Christenjongeren (die er dus zelf voor gekozen hebben) zijn meestal serieuzer, en bidden ook voor een hoop dingen als ze wat gaan doen................

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2004 19:01

Ja dat denk ik op zich wel. Maar inderdaadm christenen zijn ook niet altijd lieverdjes, ook niet als het om drank gaat. Ik drink ook wel eens vrij veel als ik uit ga of naar een feestje ga (hoewel ik wel gewoon altijd blijf weten wat ik doe en nog gewoon kan lopen en zo) maar dan denk ik de volgende dag wel eens: Hmm, dat had ook best wat minder gekund.

Volgens mij is de goede maatstaf: Als je God oprecht kan danken na een feestje na het uitgaan is het goed :)

Alice
Verkenner
Verkenner

hmm

Berichtdoor Alice » 26 jan 2004 19:26

Ik dnek dat als je het minst gevaar wilt lopen om door te slaan gewoon de SUPERBOB mot zijn. Cola is immers ook lekker. En anders gewoon een dingus alcohol en de rest cola. Maar das natuurlijk mijn mening :wink:

groetjes

Alice
Man's way leads to a hopeless end, God's way leads to an endless hope <><

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jan 2004 23:31

Hehe... Tja maar bier is lekkerder dan cola vind ik :) En minder slecht voor je tanden. Ik zie alcohol als een geschenk van God, en de bijbel geeft ook aan dat je mag genieten, ook van drank. Zolang je het maar met mate doet.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 jan 2004 09:10

Cirinde en Mariamagdalena, het gaat mij er ook niet om dat je naar de hel gaat als je drinkt. Het gaat er mij om wat alcohol KAN doen en ook vaak DOET met mensen. Bovendien zijn heel veel mensen zichzelf niet meer als ze drinken (ook al gaat het maar om een paar glaasjes). Dus Joris, het gaat mij er helemaal niet om of het met godsdienst te maken heeft. Wel gaat het mij er om dat christenen beter zouden moeten weten: in die zin, MET MATE... En jammer genoeg zijn veel christenen niet zo goed in maat houden... (Met mateN, geen liters bier maar vaten)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 jan 2004 09:57

Marnix schreef:Hehe... Tja maar bier is lekkerder dan cola vind ik :) En minder slecht voor je tanden. Ik zie alcohol als een geschenk van God

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jaaaaaaaa zo lust ik er nog wel een paar!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 jan 2004 09:57

kurtyo schreef:Cirinde en Mariamagdalena, het gaat mij er ook niet om dat je naar de hel gaat als je drinkt. Het gaat er mij om wat alcohol KAN doen en ook vaak DOET met mensen. Bovendien zijn heel veel mensen zichzelf niet meer als ze drinken (ook al gaat het maar om een paar glaasjes). Dus Joris, het gaat mij er helemaal niet om of het met godsdienst te maken heeft. Wel gaat het mij er om dat christenen beter zouden moeten weten: in die zin, MET MATE... En jammer genoeg zijn veel christenen niet zo goed in maat houden... (Met mateN, geen liters bier maar vaten)

Je hebt wel gelijk :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2004 11:00

Een paar biertjes? Ik doe wel mee ;)

Maar ehm. Jezus veranderde 7 megagrote vaten water in wijn in Kana. Dacht je dat er op dat feest niet aardig werd gedronken? :) Als Jezus zo tegen alcohol zou zijn geweest had hij het water vast in cola veranderd of zo.... maar dat deed hij niet :)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 jan 2004 11:23

Marnix schreef:

Maar ehm. Jezus veranderde 7 megagrote vaten water in wijn in Kana. Dacht je dat er op dat feest niet aardig werd gedronken? :) Als Jezus zo tegen alcohol zou zijn geweest had hij het water vast in cola veranderd of zo.... maar dat deed hij niet :)

Nou, ik lust best wel bier hoor, wijn word ik snel ziek van..........

joepie

Berichtdoor joepie » 27 jan 2004 12:12

Marnix schreef:

Maar dat was niet omdat de gasten nog niet dronken genoeg waren.
En toen kwamen er meer gasten op een bruiloft dan tegenwordig, vele varkens maken de spoeling dun. Zal ik maar zeggen.
En inderdaad als je na een feestje God nog kan danken................
Maar als je te veel op hebt, rol je volgens mij zo je bed in, ZONDER te bidden en te danken.

Cirinde

Berichtdoor Cirinde » 27 jan 2004 13:14

het schijnt wel zo te zijn dat elke keer als je dronken bent er meer hersenencellen afbreken, en this levensgevaarljk ma das bekend

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 jan 2004 15:21

Marnix schreef:

Misschien ook goed om over na te denken: De wijn van toen was ws minder sterk dan nu want zelfs kinderen kregen al wijn te drinken.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 jan 2004 15:55

In Frankrijk krijgen kinderen ook wijn bij het eten, vermengt met water.
Maar dat ze vroeger wijn en bier dronken, kwomt omdat het water toen gevaarlijk was om te drinken.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 jan 2004 16:25

kwomt.... :lol: :lol: :lol: komt, dus.
Maar een biertje bij het eten vind ik ook lekker, bij de hutspot, of zo (ga ik straks doen)

André

Berichtdoor André » 27 jan 2004 16:42

cire schreef:
caprice schreef:
cire schreef:
caprice schreef:De Bijbel veroordeelt wel sterke drank, maar niet de wijn.
Dronk Jezus ook geen wijn?
Noach dronk ook wijn. Dat het niet goed is als we teveel drinken zien we wel aan die geschiedenis.

Wat bedoel je met sterke drank?

Ik zou het een beetje jammer vinden als ik geen whiskey zou mogen drinken.

Onder sterke drank verstaan wij alle gedestilleerde dranken, waar ook whiskey toe behoort.

Soms misschien wel jammer, ja. :wink:

Hoe kom je er trouwens bij dat de Bijbel sterke drank wel veroordeeld?

Bovendien wat is sterk? Ik wil dan wel graag een getal in procenten!

Volgens mij slaat dit nergens op...

Precentage is niet van belang dan neem je toch een glas minder of meer 8)

Terug naar “Archief”