Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 jan 2009 11:55

@MissF: ik maak de hele badkamer schoon met een oplossing van 1:1 water en azijn en het werkt prachtig. Zeker met kranen enzo. Je spuit het erop, even afnemen met een doek en daarna oppoetsen met een schone droge doek. De voegen doe ik met puur azijn en dan met een tandenborstel lekker schrobben. Houd wel je ramen open anders stink je de tent uit :) Mijn man zegt altijd op maandag (mijn badkamer en wc dag) dat het naar een fish-and-chip shop ruikt :)
Ik ben nu de hoezen van mijn luie stoel aan het wassen (die stoel heet trouwens de 'mama' stoel ;)). Maar nu trok ik net iets te hard aan de rits en kwam het ijzeren trekkertje eraf gevlogen. Nu dus een open rits zonder iets om hem dicht te trekken....kan ik dat ding er nog opzetten of niet? Tips please...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jan 2009 12:14

LauraC schreef:@MissF: ik maak de hele badkamer schoon met een oplossing van 1:1 water en azijn en het werkt prachtig. Zeker met kranen enzo. Je spuit het erop, even afnemen met een doek en daarna oppoetsen met een schone droge doek. De voegen doe ik met puur azijn en dan met een tandenborstel lekker schrobben. Houd wel je ramen open anders stink je de tent uit :) Mijn man zegt altijd op maandag (mijn badkamer en wc dag) dat het naar een fish-and-chip shop ruikt :)
Ik ben nu de hoezen van mijn luie stoel aan het wassen (die stoel heet trouwens de 'mama' stoel ;)). Maar nu trok ik net iets te hard aan de rits en kwam het ijzeren trekkertje eraf gevlogen. Nu dus een open rits zonder iets om hem dicht te trekken....kan ik dat ding er nog opzetten of niet? Tips please...

een paperclip misschien?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 jan 2009 12:18

liefie schreef:
LauraC schreef:@MissF: ik maak de hele badkamer schoon met een oplossing van 1:1 water en azijn en het werkt prachtig. Zeker met kranen enzo. Je spuit het erop, even afnemen met een doek en daarna oppoetsen met een schone droge doek. De voegen doe ik met puur azijn en dan met een tandenborstel lekker schrobben. Houd wel je ramen open anders stink je de tent uit :) Mijn man zegt altijd op maandag (mijn badkamer en wc dag) dat het naar een fish-and-chip shop ruikt :)

een paperclip misschien?

Hoe dan? De trekker is nl nog heel, maar van de rits af...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2009 12:20

zo de tweede was is bijna klaar. De ramen in de achterkamen van binnen gelapt, gelijk de lelijke gordijnen er afgehaald (en de nieuwe gordijnen ophangen). De vloer gezogen en gedweild. Badkamer gedaan.

Maandag zal er vast wel weer een dag zijn. :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jan 2009 12:28

LauraC schreef:
liefie schreef:

een paperclip misschien?

Hoe dan? De trekker is nl nog heel, maar van de rits af...

o ik heb het verkeerd begrepen denk ik sorry :oops:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 jan 2009 12:31

Zo, net de frietpan schoongemaakt. Pff, wat een nare klus is dat toch...
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 jan 2009 12:41

Brr, ik moet de oven nog doen, dat is idd ook zo'n vervelend klusje...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 03 jan 2009 12:51

Saskia schreef:Brr, ik moet de oven nog doen, dat is idd ook zo'n vervelend klusje...

Ja, inderdaad... Ik gebruik daarvoor altijd een de ovenreiniger van het Kruidvat. Dat spuit je in de oven, een paar uur laten inwerken (ook het rooster daarmee inspuiten) en dan heb je 'm zo schoon.

Maar ja, het Kruidvat zullen ze in Roemenië niet hebben, vrees ik. 8)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jan 2009 14:04

Nou, die azijn is het dus niet hier. De voegen zijn nog net zo niet wit. Maargoed, ik denk dat ik te hoge eisen stel, spierwitte voegen zullen wel niet haalbaar zijn, volgens mij zit die badkamer er al best lang in.
BH's was ik nooit in de wasmachine. Ik leg hem in een sopje als ik onder de douche spring, als ik klaar ben met douchen spoel ik hem uit en hang hem aan de douchekop. Volgende morgen istie dan droog. Kost me bijna minder moeite dan hem in een zakje te stoppen en beneden in de wasmachine te doen :D

Ik heb net de lege flessen in de glasbak gebracht, dat ruimt al weer op. Nu maar even de keuken en woonkamer opruimen en een beetje schoonmaken, dan kan het wel weer voor het weekend
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 03 jan 2009 14:12

@LauraC; ben bang dat je hem er niet meer op krijgt :?... Krijg je met azijn de voegen dan ook weer licht? Hier gebruiken we er chloor voor... maargoed azijn is weer wat natuurlijker, dus dat dan maar eens proberen... hebben geen raam in de badkamer, dus dan het ventilatiesysteem maar op de hoogste stand :P...

Je brengt me op een idee Daphne, ovenreiniger van de kruidvat... De oven mag hier ook wel n's n beurtje hebben... we hebben wel een spuitbus staan maar dan stinkt het hele huis erna :?... Binnenkort maar eens de ovenreiniger van de kruitvat aanschaffen...

Was nummer 3 zit erin, 1 in de droger en de andere 2 gaan naar zolder. Behalve de kusslopen die hangen op de verwarming, kunnen ze zo vanavond weer op de bedden, een een aantal kledingstukken die morgen weer aan moeten...

Bh's gaan hier gewoon in een waszakje met de 30 of 40 graden was mee... panty's eveneens... sokken, zakdoeken en andere kleine dingen gaan hier bijna altijd in de waszak... af en toe vergeet me ma het wel eens, of is de waszak niet goed dichtgeknoopt en zijn ze er weer uit... maar op de 1 of andere vage manier is dr een keer een schoonmaak doekje buiten de trommel gekomen met als gevolg een kapotte wasmachine... Lang leve de waszakken...

Licht nog een zooi strijk, moet nog gezogen en gedweild worden, doekje door de vensterbanken, planten watergeven, de badkamer en wc moeten nog... Pfff... ik zie wel... de rest is volgende week voor me ma... Ben niet zo energievol en happy :cry:... zorg dat alles aan de kant is en dan vind ik het wel weer prima! Misschien nog even wat bakken voor morgen, fruitshake maken voor bij/na de friet vanavond... Hond kammen... Heerlijk onder de douche... en dan bankhangen... zzz...
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jan 2009 14:27

De oven en firtuurpan, dat vind ik vies idd. De frituurpan is nog nooit gedaan, die staat ook in de garage, en we gebruiken hem niet heel vaak. Dat doe ik over een tijdje wel, als ik me een keer verveel ofzo :D
De oven doe ik met een schuursponsje met schuurmiddel. Dat ding zit er toch al een hele tijd in, en alleen op die manier krijg ik hem nog een beetje schoon. Er zitten sowieso zwarte plekken in die niet meer schoon te krijgen zijn. Ik zou bijna het ding nieuw kopen. maarja, da's ook zo wat, hij doet het verder prima.

Wat ik trouwens ook een rotklusje vind is de radiatoren. En dan bedoel ik van die designdingen in de badkamer en keuken. Daar ligt vaak een berg stof op, wat ik er amper tussenuit krijg.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 jan 2009 14:57

@Laura: ik weet natuurlijk niet wat jullie daar aan mogelijkheden hebben, maar hier staat op de markt zo'n kraam met naaispullen enzo, en daar kunnen ze een nieuwe runner aan een rits zetten. Dus als je een winkel oid met naaispullen in de buurt hebt kunnen ze je vast wel helpen!

Hier is eindelijk de boel weer een beetje op orde in huis. De laatste weken had ik erg weinig gedaan, en manlief deed wel zoveel als hij kon, maar toch was het van boven tot onder een bende. En nu dus gelukkig niet meer :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 jan 2009 17:11

Daphne schreef:
Saskia schreef:Brr, ik moet de oven nog doen, dat is idd ook zo'n vervelend klusje...

Ja, inderdaad... Ik gebruik daarvoor altijd een de ovenreiniger van het Kruidvat. Dat spuit je in de oven, een paar uur laten inwerken (ook het rooster daarmee inspuiten) en dan heb je 'm zo schoon.

Maar ja, het Kruidvat zullen ze in Roemenië niet hebben, vrees ik. 8)

Die kan je dan zeker ook wel voor een combi: oven/ grill/ magnetron gebruiken? Dan ga ik er ook is even naar kijken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jan 2009 17:30

Over die beha's: als ze voorgevormd zijn dan moet je ze wel met de hand wassen, maar als het gewoon slappe stof is dan kunnen ze gewoon in de wasmachine.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 jan 2009 17:52

Ik doe alle soorten beha's in de wasmachine (wel in netje) ook voorgevormde. Gaat hier altijd goed gelukkig. Ik heb dus echt een hekel aan handwasjes, ik neem het risico wel :wink:

Terug naar “Archief”