Hoe vertel je je ouders dat je wilt gaan trouwen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 jan 2009 12:33

Bij ons hetzelfde. Ook voor 99,9% heel idyllisch :D
En toch alweer bijna 2 jaar getrouwd. Het kan dus wel realistisch zijn.
Maar het zal wel van karakters afhangen.

Als we al eens ruzie hebben- is het eigenlijk niet eens echt te noemen- dan vinden we dat eigenlijk zo komisch dat we 2 tellen later dubbel liggen. Ja, zie je, we kunnen het gewoon niet zeggen we dan :lol:
Soms geloven mensen niet dat je nooit ruzie hebt, en dan is dat niet 'gezond' of 'dat komt nog wel' . Neehoor 8)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jan 2009 12:45

Anne 80 schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd waar anderen echt knallende ruzie over kunnen krijgen :wink:

Over het nalaten een rekening te regelen met als gevolg een brief van een incassobureau.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 03 jan 2009 13:06

... echt knallende ruzie hebben wij ook nog maar 1-2 keer gehad. Maar we hebben wel eens onze onenigheden, hoor! Eens in de zoveel weken en dan meestal over iets kleins, zoals gisteren: we waren onze woonkamer aan het veranderen en mijn man draait even de bank om, hierdoor dondert mijn mobiele telefoon op de grond, die nog vrij nieuw en hip is... ik zeg 'hee!' en hij zegt: "sorry, maar die lag daar ook zo onhandig"... daar werd ik dus boos over, omdat dat geen manier van verontschuldigen is... uiteindelijk ruzie gekregen over de manier waarop je zoiets zegt... :shock: :? :roll:
Maar ja, dat duurt dan 10 minuten en dan is t ook weer goed.

Ikzelf denk dat stevige discussies/ruzies juist heel goed zijn voor een relatie: als je alles altijd maar met de mantel der liefde bedekt, blijven irritaties en onzekerheden liggen met alle gevolgen van dien.... Zo hebben we laatst eens een hele zware discussie gevoerd over het wel of niet verhuizen naar een andere stad. Ik vond het eerst allemaal prima, maar onderhuids bleken er bij mij veel spanningen en onzekerheden te liggen, waar ik me pas tijdens die discussie/ruzie bewust van werd... door zijn en mijn overwegingen eindelijk eens voluit te benoemen, hebben we een veel betere keuze kunnen maken.
Ik zie zoveel huwelijken stranden omdat mensen niet met elkaar blijven praten.... ik denk dan altijd: liever maar eens ruzie en alles uitgepraat en goedgemaakt dan erover zwijgen... wil trouwens niet zeggen dat ik denk dat alle stellen die nooit ruzie maken, meteen in echtscheidingen/ongelukkige huwelijken gaan stranden, hoor!

En ik maak ook niet graag ruzie. Sterker nog: ik háát ruzie, maar ik zie er wel het nut van in... :wink:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 03 jan 2009 13:11

... over de idylle van het huwelijk: we wisten van tevoren dat wij met onze karakters best wel eens zouden gaan botsen (allebei lekker eigenwijs enzo)... dat maakt ons huwelijk echt niet minder leuk en idyllisch, hoor! (komt ook bij dat we veel minder ruzie hebben dan we aanvankelijk gedacht hadden :mrgreen: ) 8) :lol:

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 jan 2009 13:56

Meningsverschillen hebben we wel eens maar dat noem ik dan geen ruzie.
En tis niet zo dat we alles met de mantel der liefde bedekken want volgens mij valt er niks te bedekken We zijn nog steeds best wel verliefd en op de één of andere manier kun je dan meer van elkaar hebben :) Over 't algemeen irriteer ik me juist best snel aan anderen maar niet aan mijn man haha.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jan 2009 14:01

Ohja, meningsverschillen zijn er gelukkig wel. Ik ben niet iemand die over me heen laat lopen, en mijn mening is gewoon waar ;) Maar ik heb gelukkig wel een man die ook niet over zich heen laat lopen. Ik denk dat hij eerder toegeeft, maar bij bepaalde dingen dus echt niet.
We hebben eerder meningsverschillen als een van ons erdoorheen zit. Mijn man werkt erg veel de laatste tijd, en dan moet ik gewoon niet aan zijn hoofd zeuren. Als ik dat wel doe, weet ik dat we onenigheid krijgen.
En andersom ook, de laatste tijd zit er wel eens doorheen, en dan moettie gewoon lief doen, en niet zeuren om dingen die er helemaal niet toe doen op dat moment ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jan 2009 17:35

Zullen we nu weer on topic gaan? ;)

Dine: is dat etentje al geweest?

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 05 jan 2009 09:25

Nee, nog niet..we hebben wel een gesprek met schoonouders gehad en die zeiden dat ze verwachten dat we over een jaar gingen trouwen en dat ze helemaal achter onze keuze zouden staan :mrgreen: Dus dat gaf al wel een heerlijk gevoel!
Dat etentje is volgende week pas, dus we hebben nog een week om te bedenken hoe we het zo goed mogelijk kunnen brengen :oops:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 05 jan 2009 11:51

rafaell schreef:
Sabra schreef:
henkie schreef:Lees Mattheus 6 maar eens goed na. :-)

Doel je dan op de aalmoezen of op het verzamelen van schatten. Leuk natuurlijk zo'n bijbeltekst, maar je moet wel realistisch blijven.

Inderdaad, alsof de schrijver het over deze situatie heeft. Met zo'n instelling kun je net zo goed niets verdienen, God zorgt immers wel :roll:

Effe offtopic, wil toch graag nog even op reageren!
Ws bedoeld henkie Matt. 6 vanaf vs 25
Tuurlijk betekent dat niet dat je achterover moet gaan hangen en niets doen... das een flauwe reactie.
Ik merk aan mezelf dat ik het vaak teveel van mezelf verwacht en te weinig van God. Als je leeft zoals in Matt.6 dan zul je misschien geen leventje leiden zoals je van tevoren had bedacht of liever zou willen, maar dat kan uiteindelijk ook ontzettend mooi zijn.
Voorbeeld uit mijn vriendenkring: zij kregen een krot in een achterwijk als woning. Maar God hen juist daar gebruiken!
Voor mezelf een goed punt om in het nieuwe jaar mee te nemen: minder van mezelf en meer van God verwachten!
En wat dat betreft vind ik het mooi dat henkie het schreef. Tis tenslotte een gristelijk forum hier, dus als het goed is moet men het ook niet al te vreemd vinden :wink:

En maar weer ontopic!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Re:

Berichtdoor 88alries88 » 13 feb 2009 14:49

Dine schreef:Nee, nog niet..we hebben wel een gesprek met schoonouders gehad en die zeiden dat ze verwachten dat we over een jaar gingen trouwen en dat ze helemaal achter onze keuze zouden staan :mrgreen: Dus dat gaf al wel een heerlijk gevoel!
Dat etentje is volgende week pas, dus we hebben nog een week om te bedenken hoe we het zo goed mogelijk kunnen brengen :oops:

Dine, hoe is het verder afgelopen?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Dine
Luitenant
Luitenant

Re: Hoe vertel je je ouders dat je wilt gaan trouwen?

Berichtdoor Dine » 14 feb 2009 11:22

Het is verteld.. pff, kben er nog van aan het bijkomen, het was geen fijn gesprek jammer genoeg. Ze vonden het feit opzich fijn, maar de timing helemaal verkeerd, we moesten echt nog een tijd wachten vonden ze eigenlijk. Ze gingen echt heel erg voor ons nadenken en voor ons rekenen en mogelijke gevolgen weergeven etc. alsof we zelf nergens over nadenken en niets afgewogen hebben. We hadden nog geen datum, dus zeiden 'over een jaar ongeveer'. Zelf zitten we aan januari bijv. te denken, maken zij er al weer voorjaar van..dat maakt een 'open gesprek' echt moeilijker!
Maar nu gaan we gewoon lekker dingetjes bekijken en het is gelukkig onze bruiloft en niet die van hen :mrgreen:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 feb 2009 12:08

Nou, gelukkig is het achter de rug ;)

Ben je al naar Trouwidee geweest? :P
Wij zijn gister geweest! Was wel erg leuk, maar omdat wij nog geen datum hebben en ook nog geen idee wanneer het ongeveer gaat gebeuren, was het voor sommige dingen wel lastig vond ik, maar zij vonden het geen probleem :P Kkreeg gewoon overal visitekaartjes van :wink:
Afbeelding

Mandelbrot
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Mandelbrot » 14 feb 2009 15:34

Gefeliciteerd met je trouwplannen. Ik wens jullie nu alvast alle geluk en zegen toe. enne je bent 19 (20?) dus volwassen volgens de Nederlandse wet en in staat om helemaal zelf die beslissingen te maken. Succes met de voorbereiding en de omgang met de rest van de familie. Ik hoop dat de tegenzin snel omgaat naar blijdschap en trots bij de ouders, zodra het idee een beetje tijd heeft gehad om te settelen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 feb 2009 16:08

Dine schreef:Het is verteld.. pff, kben er nog van aan het bijkomen, het was geen fijn gesprek jammer genoeg. Ze vonden het feit opzich fijn, maar de timing helemaal verkeerd, we moesten echt nog een tijd wachten vonden ze eigenlijk. Ze gingen echt heel erg voor ons nadenken en voor ons rekenen en mogelijke gevolgen weergeven etc. alsof we zelf nergens over nadenken en niets afgewogen hebben. We hadden nog geen datum, dus zeiden 'over een jaar ongeveer'. Zelf zitten we aan januari bijv. te denken, maken zij er al weer voorjaar van..dat maakt een 'open gesprek' echt moeilijker!
Maar nu gaan we gewoon lekker dingetjes bekijken en het is gelukkig onze bruiloft en niet die van hen :mrgreen:

Precies. Het is jullie leven, jullie relatie. Ze mogen advies geven maar dat hoeft niet altijd goed te zijn en je heoft het sowieso niet altijd op te volgen.

Gefeliciteerd en veel succes met zoeken en zo samen :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 27 feb 2009 10:37

Dine schreef:Het is verteld.. pff, kben er nog van aan het bijkomen, het was geen fijn gesprek jammer genoeg. Ze vonden het feit opzich fijn, maar de timing helemaal verkeerd, we moesten echt nog een tijd wachten vonden ze eigenlijk. Ze gingen echt heel erg voor ons nadenken en voor ons rekenen en mogelijke gevolgen weergeven etc. alsof we zelf nergens over nadenken en niets afgewogen hebben. We hadden nog geen datum, dus zeiden 'over een jaar ongeveer'. Zelf zitten we aan januari bijv. te denken, maken zij er al weer voorjaar van..dat maakt een 'open gesprek' echt moeilijker!

Gefeliciteerd! goed gedaan!
ze wennen er vast wel aan hoor, dat je de teugels straks aan je man moeten geven.. :mrgreen:

Terug naar “Archief”