... echt knallende ruzie hebben wij ook nog maar 1-2 keer gehad. Maar we hebben wel eens onze onenigheden, hoor! Eens in de zoveel weken en dan meestal over iets kleins, zoals gisteren: we waren onze woonkamer aan het veranderen en mijn man draait even de bank om, hierdoor dondert mijn mobiele telefoon op de grond, die nog vrij nieuw en hip is... ik zeg 'hee!' en hij zegt: "sorry, maar die lag daar ook zo onhandig"... daar werd ik dus boos over, omdat dat geen manier van verontschuldigen is... uiteindelijk ruzie gekregen over de manier waarop je zoiets zegt...
Maar ja, dat duurt dan 10 minuten en dan is t ook weer goed.
Ikzelf denk dat stevige discussies/ruzies juist heel goed zijn voor een relatie: als je alles altijd maar met de mantel der liefde bedekt, blijven irritaties en onzekerheden liggen met alle gevolgen van dien.... Zo hebben we laatst eens een hele zware discussie gevoerd over het wel of niet verhuizen naar een andere stad. Ik vond het eerst allemaal prima, maar onderhuids bleken er bij mij veel spanningen en onzekerheden te liggen, waar ik me pas tijdens die discussie/ruzie bewust van werd... door zijn en mijn overwegingen eindelijk eens voluit te benoemen, hebben we een veel betere keuze kunnen maken.
Ik zie zoveel huwelijken stranden omdat mensen niet met elkaar blijven praten.... ik denk dan altijd: liever maar eens ruzie en alles uitgepraat en goedgemaakt dan erover zwijgen... wil trouwens niet zeggen dat ik denk dat alle stellen die nooit ruzie maken, meteen in echtscheidingen/ongelukkige huwelijken gaan stranden, hoor!
En ik maak ook niet graag ruzie. Sterker nog: ik háát ruzie, maar ik zie er wel het nut van in...