Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 17 dec 2008 14:16

Artikel schreef:Het blijft niet bij zijn zoontje alleen, want ook zijn jongere zusjes hebben nazinamen. JoyceLynn Aryan Nation Campbell - een mens vraagt zich echt af hoe die namen ooit goedgekeurd werden, maar soit - wordt twee in februari en Honszlynn Hinler Jeannie Campbell, genoemd naar SS-kopstuk Heinrich Himmler, wordt één in april.

Idd, waarom zijn die namen überhaupt ooit goedgekeurd?
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 17 dec 2008 14:32

Floefloe schreef:Idd, waarom zijn die namen überhaupt ooit goedgekeurd?

Lastig Floe.

Moet men omdat één iemand met een bepaalde naam dan wel achternaam, iets strafbaars (in dit geval iets verschrikkelijks) heeft uitgevoerd die naam dan verbieden? Adolf is volgens mij nog steeds een veelvoorkomende naam in Duitsland.

Als men het gebruik van een naam of achternaam zou willen verbieden, verplicht je feitelijk hele families om hun naam of achternaam te veranderen, toch? Wat als er morgen een nieuwe seriemoordenaar wordt opgepakt die de achternaam van jouw familie draagt...
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 18 dec 2008 11:37

Nou, ik kan me voorstellen dat de naam Adolf niet verboden wordt. Dat is gewoon een voornaam. Net als dat er nu nog zat Duitsers zijn die Heinrich heten. Of mijn neefje bijvoorbeeld, die Erwin heet.

Ik snap niet dat de namen 'Adolf Hitler Campbell', 'JoyceLynn Aryan Nation Campbell' en 'Honszlynn Himler Jeannie Campbell' zijn toegestaan. Je zal toch toe moeten geven dat de toevoegingen Hitler, Aryan Nation en Himler bij deze kinderen te ver gaan en duidelijk niet gekozen zijn omdat het zulke mooie namen zijn.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 18 dec 2008 17:43

In Nederland is het inderdaad zo dat de burgerlijke stand namen kan weigeren als die ongepast zijn ofzo. Dus je kind Adolf Hitler noemen zou in Nederland hoogstwaarschijnlijk niet kunnen. Een Superman ofzo ook niet. Maar Amerika is het land van vrijheid blijheid en is die wettelijke beperking er niet. En sommige ouders maken daar dus heel enthousiast gebruik van.

Echt ongelooflijk dat je je kind zoiets aan doet.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 dec 2008 19:09

wormpje schreef:In Nederland is het inderdaad zo dat de burgerlijke stand namen kan weigeren als die ongepast zijn ofzo.
Klopt, en ook als je een kind absurd veel namen wilt geven, of een voornaam die ook een achternaam is (en geen gebruikelijke voornaam), of als de naam slechts spottend is bedoeld en de persoon er zijn hele leven last van zou hebben.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 27 dec 2008 19:39

Een 10-jarig Duits meisje heeft in de Beierse Alpen een val van 170 meter overleefd. Tijdens het spelen was ze buiten het hek bij een bergrestaurant gekomen. Voor de ogen van haar vader rolde ze 170 meter de diepte in. Toen ze door hulpverleners werd vonden, bleek ze alleen wat blauwe plekken te hebben. Haar val was gebroken door de sneeuw.
27-12-2008
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 30 dec 2008 21:52

'Zes jaar cel na doden ekster'

Een 76-jarige man uit Wolfheze wordt beschuldigd van het doden van een ekster. Hoewel Felix Doornik beweert dat hij onschuldig is, hebben agenten inmiddels een huiszoeking verricht. "Ze liepen gelijk door mijn huis om de vuilnisbak te controleren", aldus de man in De Gelderlander. "Ze vonden niets. Ik zou dat niet eens kunnen, een dier doden", beweert hij. Volgens Felix' vrouw Mia is de man een echte vogelliefhebber. "We verzorgen soms vogels totdat ze weer uitgezet kunnen worden", beweert ze.

Boos
De bejaarde Wolfhezenaar merkte in juni dat twee roodborstjongen in zijn tuin regelmatig werden aangevallen door een ekster. Hij probeerde de beestjes te beschermen door de ekster weg te jagen. "Op 24 juni kreeg-ie ze toch te pakken. Ik werd zo boos dat ik de ekster heb gevangen. Bij de buunderkamp heb ik hem weer vrijgelaten", beweert Felix.

Voorstel
De politie gelooft echter niets van het verhaal. "Ze zeiden dat ik zes jaar gevangenisstraf zou kunnen krijgen", beweert de man. Felix, die nog nooit in aanraking met de politie is geweest, ontving onlangs een schikkingsvoorstel van justitie van 125 euro.
Spitsnieuws 30 dec 08

Therefore give us love.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 dec 2008 22:50

Je moet toch wel een beetje van de pad zijn als je gelooft dat je 6 jaar kunt krijgen voor zoiets...

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 31 dec 2008 08:50

LeChat schreef:Je moet toch wel een beetje van de pad zijn als je gelooft dat je 6 jaar kunt krijgen voor zoiets...

Volgens artikel 350 Wetboek van Strafrecht was de straf op mishandeling van dieren vastgesteld op maximaal 2 jaar, en voor meervoudige dierenbeulen op 2 jaar en 4 maanden.

Therefore give us love.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 dec 2008 12:45

Ja, substantieel lager dus...

Rolf

Berichtdoor Rolf » 02 jan 2009 19:50

Sannd draait ontslag terug.
Eerder geplaatste berichten hierover: deze post en volgende.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jan 2009 08:14

Kinderen op huwelijksreis gesnapt

De Duitse kinderen Mika en Anna-Lena, vijf en zes jaar oud, waren zó verliefd dat ze wilden trouwen. Maar dan niet in het koude Duitsland;de politie snapte de twee toen ze probeerden naar Afrika te gaan om hun liefde te bezegelen.

Ze hadden hun zonnebril en zwemkleding ingepakt en waren al op weg naar het vliegveld. En ze hadden goed nagedacht over de bruiloft: Anna-Lena's zusje van zeven was mee als getuige. De drie waren in een trein in Langenhagen gestapt, maar in Hanover werden ze gesnapt.

Het stel verklaarde tegen de politie dat ze "gewoon erg verliefd waren" en "in het warme Afrika" wilden trouwen.

bron: www.nos.nl
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 07 jan 2009 10:23

Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 jan 2009 13:02

Geweldig dat hij weer een leven kan opbouwen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 07 jan 2009 17:09

Super dat hij na zoveel jaren nu eindelijk geholpen is, hopelijk krijgt hij ook psychisch geen terug val.

Terug naar “Archief”