Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
ChupaChups
Sergeant
Sergeant
Berichten: 321
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:47

Berichtdoor ChupaChups » 15 dec 2008 09:56

Ook dat ja, koop je een net mandarijnen, kan je de helft al wegknikkeren.
Peren die niet rijp worden, smakeloze aardbeien.
Maarja ons eigen lekkere Hollandse fruit ligt buiten Europa in de schappen hè...
En maar zeuren in Nederland "we worden te dik, men leeft ongezond etc"
Zorg dan dat gezond voedsel goedkoper wordt!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 15 dec 2008 10:12

Ik heb over 't fruit bij ons bij de AH geen klagen. 'k Had pas in de bonus 2 netjes mandarijnen voor 1,99. Die zijn net op en hebben we 2 wk over gedaan maar smaken prima.
Appels ook geen problemen mee. Bananen heb ik meestal van de Aldi, soms van de AH als ze in de aanbieding zijn. Die van de Aldi zijn wel snel bruin maar ze zijn vaak al op voor ze een kans krijgen om te rotten.

Gebruikersavatar
ChupaChups
Sergeant
Sergeant
Berichten: 321
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:47

Berichtdoor ChupaChups » 15 dec 2008 10:24

Appels en bananen gaat nog wel in prijs.
Maar als je aardbeien (ook in seizoen), meloen, sinaasappels, pruimen, bramen, kiwi's en dat soort fruit wilt, dat is allemaal bereduur.

oja, en of het een beetje kwaliteit is ligt er idd aan naar welke winkel je gaat. Bij de ene winkel ligt het langer, of ze kopen het minder vers in. Dat soort dingen.
Sommige supermarkten letten er beter op dat het kwalitatief blijft.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 dec 2008 11:34

Evelien schreef:daar zit geen stroom en ook geen plek (staan onze fietsen en de motor). En op zolder is ook niet echt een idee. Dus dan nog maar ff 1,5 jaar wachten. Kan ook wel.

Het mooie is dat je het dan ook enorm zult waarderen :)

We hebben sinds kort een Jumbo (supermarkt) in de buurt, dat is echt een fijne winkel met een heel groot assortiment en 't is allemaal niet duur. Bijvoorbeeld quorn en Zonnatura muesli zijn bij de Dirk veel duurder dan bij de Jumbo, omdat die dingen denk ik niet vaak verkocht worden. Maar als het goedkoper is, worden mensen toch juist gestimuleerd om dat te kopen. En bij de Jumbo is ook een grotere keuze in groente en fruit en het smaakt allemaal prima. Ze hebben ook veel biologische dingen en fair trade producten. Kortom wij zijn helemaal blij ;)

Over dat zelf verbouwen: een bramenstruik kan je prima laten groeien in eigen tuin. Moet je wel een tuin hebben natuurlijk.

Evelien: is dat misschien een Turkse groenteboer? Want daar kan je vaak veel goedkoper groente en fruit halen, waarom snap ik ook niet.

Gebruikersavatar
ChupaChups
Sergeant
Sergeant
Berichten: 321
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:47

Berichtdoor ChupaChups » 15 dec 2008 11:47

Ik hoor wel vaak succesverhalen over de Jumbo!
Wij hebben hem hier niet in de buurt...

En van de zomer ga ik het echt proberen om lekker tomaatjes, aardbeien enzo te kweken. Nu al zin in!

Juultje77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 09 jan 2008 17:53
Locatie: Gelderland

Berichtdoor Juultje77 » 15 dec 2008 12:05

Idd hier ook Jumbo in de buurt. Doe er altijd mijn boodschappen.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 15 dec 2008 12:15

mijn ouders hebben altijd vanalles in de tuin
verschillende soorten sla
komkommers
tomaten
courgette
aardappels
aardbeien
druiven
frambozen
sperziebonen
prei

Echt heerlijk en niet bespoten en mijn broer die een straat verder woont vind het leuk om te doen.
Ik haal altijd groente en fruit bij het bedrijf waar mijn man gewerkt heeft (als vakantiebaantje) en nu doet hij de pc's enz bijhouden en krijgen wij korting op dierenvoer en groente/fruit

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 15 dec 2008 12:32

Als al die soorten fruit zo duur zijn, dan koop ik gewoon alleen het goedkope fruit.
Ik eet sowieso zelden fruit, ik drink liever elke dag een glas sinaasappel of appelsap.
Maar ik ga dus absoluut geen aardbeien kopen (of heel af en toe bij de goudreinet als er eters komen, voor over het ijs ofzo). Mandarijntjes bij de goudreinet kosten echt heel weinig. Die neem ik dan voor manlief mee, en af en toe een paar appels. Maar de rest koop ik gewoon niet, omdat ik dat te duur vind. En tja, wij zijn dus niet zo op eten gesteld dat we perse dat soort fruit willen. We eten fruit/drinken sap omdat het gezond is, en het soms nodig is.

Mijn vader had ook altijd een groententuin, dat was echt lekker! Het nadeel is alleen dat we dan eerst een week het een aten, dan een week het ander. Er was minder variatie. Maar wel lekker!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 15 dec 2008 12:40

sperziebonen kun je invriezen en prei kun je heel lang in de grond laten zitten en sla kun je ook vrij lang in de grond laten zitten sommige groeien zelfs weer aan zoals veldsla.
Aardbeien/frambozen/bramen heeft mijn schoonvader echt heel veel dus daar ga ik (in het seizoen) heel vaak heen om een bak te halen net als pruimen uit eigen bomen heerlijk.
Ik kijk amper naar prijzen maar komen makkelijk uit met ons geld scheelt denk ik ook als je er niet op hoeft te letten.
En mijn man eet gewoon erg veel en hij moest aankomen omdat hij ondergewicht had nog 4 kilo en dan heeft hij een gezond gewicht :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 15 dec 2008 13:01

Lalage schreef:
Evelien schreef:daar zit geen stroom en ook geen plek (staan onze fietsen en de motor). En op zolder is ook niet echt een idee. Dus dan nog maar ff 1,5 jaar wachten. Kan ook wel.

Het mooie is dat je het dan ook enorm zult waarderen :)

We hebben sinds kort een Jumbo (supermarkt) in de buurt, dat is echt een fijne winkel met een heel groot assortiment en 't is allemaal niet duur. Bijvoorbeeld quorn en Zonnatura muesli zijn bij de Dirk veel duurder dan bij de Jumbo, omdat die dingen denk ik niet vaak verkocht worden. Maar als het goedkoper is, worden mensen toch juist gestimuleerd om dat te kopen. En bij de Jumbo is ook een grotere keuze in groente en fruit en het smaakt allemaal prima. Ze hebben ook veel biologische dingen en fair trade producten. Kortom wij zijn helemaal blij ;)

Over dat zelf verbouwen: een bramenstruik kan je prima laten groeien in eigen tuin. Moet je wel een tuin hebben natuurlijk.

Evelien: is dat misschien een Turkse groenteboer? Want daar kan je vaak veel goedkoper groente en fruit halen, waarom snap ik ook niet.



Nee, deze groenteboer is een nederlandse groenteboer. Deze zit bij de liddl in de straat tegenover de turkse moskee.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 dec 2008 14:45

MissF schreef:We eten fruit/drinken sap omdat het gezond is, en het soms nodig is.

Nooit gehoord van 'Twee ons groente en twee keer fruit, dan hou je het heel wat langer uit'? Ik at ook nooit veel fruit, maar probeer nu toch elke dag (of iig elke werkdag) wat fruit te eten, want het is echt gezond voor je. Ik ben zelfs een paar kilo afgevallen door meer fruit en minder brood te eten...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 15 dec 2008 15:00

Dat zeg ik toch ook? ;)
Dat we fruit drinken/eten omdat het gezond is. Daarmee bedoel ik ook: ik hoef geen stikdure stukken fruit, omdat ik het niet eet omdat ik het zo lekker vind, maar omdat het gezond is. Ik eet zelden fruit, maar drink het daarom wel. En sowieso 6 x per week groenten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 15 dec 2008 15:04

Wat ik me altijd afvraag is sinasappelsap enz wel zo gezond? je hebt bij de AH van de vers gemaakte sapjes dat geloof ik wel daar proef je echt fruit.
Maar appelsientje sinasappelsap is echt niet te drinken smaakt echt niet naar verse sinasappels. Maar kan je dat meetellen als groente/fruit?
Ik ga echt niet alleen maar eten om in leven te blijven het moet wel lekker zijn als ik zin heb ik kiwi's koop ik dat ook hoor.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 15 dec 2008 15:09

Schijnt dus ook een fabeltje te zijn, dat sinaasappelsaop en appelsap minder gezond is.
Ik vind sinaasappelsap niet heel lekker, maar echt wel te drinken hoor. En die haal ik ook gewoon bij de Aldi. Appelsap vind ik wel heel lekker, ook van de Aldi.
Tja, ik vind het gewoon niet nodig om op die manier met ons geld om te gaan. Niet opschepperig bedoeld, maar als we willen kunnen we veel kopen wat los en vast zit. Maar uit principe doen we dat dus niet. Dat vind ik ook met eten. Dat is er om van in leven te blijven (en natuurlijk ook wel om van te genieten), maar ik denk niet dat het echt goed is om je naar uit te geven aan eten.

Maargoed, misschien hebben wij de mazzel dat we zo makkelijk zijn met eten. En dat we erg goedkoop vlees hebben, waardoor manlief wel een biefstukje kan eten maar het ons erg weinig kost :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 dec 2008 15:57

ik vind appelsap echt heel vies :? maar sinasappelsap drink ik wel maar vind ik dan niet zo heel erg lekker. Te combineren is btw erg lekker! 3kwart appelsap en een kwart sinaasappelsap :) heerlijk!

Ik koop fruit bij de groenteman, echt heerlijk. Vooral de super elstar zijn bij hem heerlijk. Ik koop af en toe ook wat in de supermarkt zoals kiwi's e.d. Maar daar heb ik te veel negatieve ervaringen mee (snel verrot en beschimmeld e.d.) misschien heb ik wel een paar x pech gehad met fruit !Ik denk dat als je alles moet (wil) geloven dat je beter droog brood kan eten en zelfs daar word je dik van! Kortom: gewoon blijven eten want zelfs nu schijnt het zo te zijn dat 1x per week vette vis niet goed voor je is......... Nou ik eet het af en toe en het is heerlijk!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten