Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant
Berichten: 742
Lid geworden op: 11 okt 2007 20:41
Locatie: Drenthe

Berichtdoor *|Scatie » 14 dec 2008 16:12

Appels heb ik ook vaak wat duurder. Wij hadden meestal de Fuij appels maar volgens mij zijn die er niet meer. Nu meestal Gala appels en die kosten vaak rond de 1,49 per kg.
'k Heb ook wel eens appels van de Aldi gehad maar die mag ik niet meer kopen van m'n man.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 14 dec 2008 16:15

het scheelt ook of je je boodschappen in grootverpakking haalt. bij ons bij de bas is een kilo kipfilet of gehakt ofzo goedkoper per kilo. ik haal dus grote pakken en thuis verdeel ik het per portie, en dan gaat het zo de vriezer in. super makkelijk, je hebt zo altijd de goede hoeveelheid, en het scheelt toch weer op het bonnetje.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 14 dec 2008 16:57

wij hebben dan geen vriezer dus kunnen dat moeilijk doen. Omdat wij over een paar jaar een nieuwe keuken willen plaatsen vinden we het jammer om nu nog een vriezer te kopen. En ik merk toch wel een beetje dat ik het mis. Want brood in het voren kopen is wel ideaal. Of bepaalde spullen die je voor t weekend ineen keer kan halen.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 dec 2008 17:37

MissF schreef:Ik begrijp alleen niet waarom iemand perse alles 'kwaliteit' wil hebben. Het is echt niet altijd gezonder (net als mensen die nog steeds geloven dat verse groenten gezonder zijn dan blikjes en potjes groenten, dat is allang achterhaald). Dat is gewoon maar het idee.
[...]
Ik ben totaal niet prijsbewust opgegroeid, mijn ouders kochten gewoon wat ze wilden. Nu kunnen wij ook kopen wat we willen, maar doen het bewust niet. :D
Ik denk helemaal hetzelfde en heb het met mijn ouders ook meegemaakt wat jij schrijft. Ik ben tevreden met "mindere" kwaliteit van de Lidl en Aldi. Brood is voor mij brood, volkoren is volkoren. En natuurlijk brood wat er smerig uitziet koop ik niet. Maar het brood van de Adli/Lidl ziet er niet smerig uit. Maar het blijven meningen :wink:
Vaak gaat het om het merk wat je koopt (wat ChupaChups eerder al aangaf) en ik vind een stukje schnitzel bij de Boni ook best te eten. Van de slager zal het ongetwijfeld lekkerder zijn ofzo maar het is en blijft vlees. Ik hoef niet perse het lekkerdere te hebben omdat het zo nodig van de slager komt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Berichtdoor elvira (gast) » 14 dec 2008 19:08

Ik haal geen vlees bij de slager omdat ik het kwaliteitsverschil zo enorm proef, maar omdat ik het vlees dan met een redelijk gerust geweten kan eten (het moet namelijk diervriendelijk zijn).
Over brood bij de goedkopere supermarkten ed: vind ik niet heel erg aan te bevelen... ze voegen karamel en smaakstoffen toe en maken daarmee van witbrood 'volkorenbrood'... sorry, maar ik eet graag ècht volkorenbrood en niet van dat nepspul...
(maar ja, zoals gezegd: de supermarkten hier hebben in de schappen nauwelijks iets wat je brood kunt noemen.. de grotere supermarkten hebben echter in de supermarkt een eigen bakkerij, dan is het wel goed & lekker!)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 14 dec 2008 19:58

off topique-smile weet je wat lekker brood is? waldkorn. jummie :yum:

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 dec 2008 21:23

Evelien schreef:wij hebben dan geen vriezer dus kunnen dat moeilijk doen. Omdat wij over een paar jaar een nieuwe keuken willen plaatsen vinden we het jammer om nu nog een vriezer te kopen. En ik merk toch wel een beetje dat ik het mis. Want brood in het voren kopen is wel ideaal. Of bepaalde spullen die je voor t weekend ineen keer kan halen.

Je zou een tweedehandsje kunnen kopen.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Berichtdoor gempa » 14 dec 2008 21:45

bij de kringloopwinkel hier(in amersfoort), staan er regelmatig

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 14 dec 2008 21:58

klopt. Maar k zou nu ook niet weten waar ik dat ding kwijt moet.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 14 dec 2008 22:07

Evelien schreef:klopt. Maar k zou nu ook niet weten waar ik dat ding kwijt moet.


In de schuur?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 14 dec 2008 22:11

daar zit geen stroom en ook geen plek (staan onze fietsen en de motor). En op zolder is ook niet echt een idee. Dus dan nog maar ff 1,5 jaar wachten. Kan ook wel.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 15 dec 2008 01:12

Evelien schreef:off topique-smile weet je wat lekker brood is? waldkorn. jummie :yum:


Mmmmm, ik heb altijd waldkorn. De kinderen eten het ook. Lekker donker met lekkere pitten. Maarrrr je hebt waldkorn en waldkorn. Bij een echte warme bakker (waar ik ook ooit eens gewerkt heb) is het toch het lekkerst.

En over appels. Ik weet eigenlijk niet eens wat er in zo'n zak zit wat ik koop. Mijn man eet een hoop appels en de kids ook. Zelf ben ik niet zo'n fruit-eter. Maar 2.49 zijn wel de duurste bij de bas geloof ik. Mn vent hoeft geen andere, tja.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 15 dec 2008 09:35

en bij de groenteboer? Ik kocht ook altijd bij de supermarkt appels in een zak. Maar ik koop ze nu tegenwoordig bij de groenteboer en die is veel goedkoper. Voor 5 euro heb ik fruit (sinaasappels, appels, grapefruit en bananen).

Gebruikersavatar
ChupaChups
Sergeant
Sergeant
Berichten: 321
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:47

Berichtdoor ChupaChups » 15 dec 2008 09:41

Ik wou dat groenten en fruit (en dan vooral fruit) nou eens wat goedkoper werden!
Niet normaal zo duur soms, terwijl het zo gezond is om veel fruit te eten.
Als je een beetje minder verdient dan gemiddeld, is het bijna niet mogelijk om veel groenten, fruit enz. te eten. Dat is toch erg?
Ik denk er wel eens over om zelf in de tuin wat te gaan verbouwen :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 15 dec 2008 09:44

ja je zou dat haast gaan doen. (moet je wel goede grond hebben)

Maar ik begrijp je wel. Het is schrikbarend duur en het fruit in de supermarkt vindt zowieos helemaal niks. Bij de groenteboer zijn ze beter opgesteld en kijken ze naar het fruit of ze nog goed zijn.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten