Van de duivel bezeten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 13 dec 2008 08:06

Dit is mij uit het hart gegrepen!

Chris7
Mineur
Mineur
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 mar 2008 11:39

van de duivel bezeten

Berichtdoor Chris7 » 13 dec 2008 15:29

Lieve mensen,

Ik heb er lang over nagedacht, voordat ik op de eerdere berichten zou reageren.

Allereerst wil ik diegenen, welke ik wellicht heb gekwetst met mijn woorden, vragen of zij mij daarvoor willen vergeven.

Ik weet uit eigen ervaring hoe het voelt, wanneer je hier telkens weer voor bid, om nog steeds niet genezen te zijn van bepaalde ziekten en/of gebreken.

In de Bijbel staat: "BID ZONDER OPHOUDEN", maar vaak zou je er moedeloos van worden, wanneer God je gebeden en smekingen nog steeds niet heeft verhoord.
God doet alles op Zijn tijd en dat is vaak maar heel moeilijk te accepteren voor ons mensen.

Dat wil nog niet zeggen, dat we passief moeten gaan afwachten OF en WANNEER God ons zal gaan genezen. Bid dus ZONDER ophouden! Ik weet van het verdriet en de pijn en de vragen, die dit wachten te weeg kan brengen bij mensen en ik ken deze problemen ook uit eigen ervaring.

God kan ook/zelfs met onze ziekten een doel hebben, al zullen we wellicht pas heel veel later, gaan begrijpen wat Gods doel hiervan is/was en wellicht ook wel helemaal nooit.

Boven mij pc hangt sinds ik depressief ben geworden/geweest de tekst uit de NBV uit Jeremia 29:11: Want Ik weet welke plannen Ik voor je heb. Plannen van vrede en geluk, om je een hoopvolle toekomst te geven.
Regelmatig kwam deze tekst op één of andere manier via iemand tot mij, in de afgelopen jaren. Ik bid en hoop dat anderen hier ook hoop, moed en kracht uit mogen gaan putten in moeilijke tijden en momenten.

Graag wil ik hierbij de hoop uitspreken, dat we ook op refoweb zullen gaan proberen om vooral LIEFDEVOLLER met elkaar om te gaan, want helaas ontbreekt het hier maar al te vaak aan. Dit laatste geldt ook zeker voor mijzelf. Hoogmoed komt bij mij maar al te vaak om de hoek kijken.

Terwijl ik over het bovenstaande nadacht, de afgelopen dagen, viel mijn oog op een artikel in de EO Visie van de hoofdredacteur.
Hij schreef dat hij beroepshalve regelmatig de christelijke fora bezoekt en dat het hem regelmatig opvalt hoe liefdeloos er met elkaar om wordt gegaan en dat hij dan telkens weer hoopt dat "zoekers" dit allemaal maar niet zullen lezen.

Lieve mensen, laten we God er toch vooral om bidden om als christenen het goede voorbeeld te geven naar anders- en niet-gelovigen!

Gods zegen hierbij gewenst voor ons allen!
Wie veel vergeven is, heeft veel lief.

Riska

Berichtdoor Riska » 13 dec 2008 16:00

AMEN

Vuurtje
Mineur
Mineur
Berichten: 192
Lid geworden op: 07 okt 2006 20:49

Berichtdoor Vuurtje » 14 dec 2008 17:47

Mooi gesproken Chris7.

Wat betreft dat liefdevoller, ik denk daar ook regelmatig aan.
Probleem is dat de mogelijkheden op een forum wat dat betreft nogal beperkt zijn.

Een forum is nu éénmaal meer bedoeld en geschikt om een discussie te voeren, en minder om een relatie op te bouwen.

Daarom moet ik eerlijk zeggen dat ik blijer ben met korte krachtige argumentatie, dan met een lang verhaal gehuld in beleefdheden. Maar ik geef je gelijk dat het soms wel erg onvriendelijk wordt.

Ik merk bij mezelf ook vaak dat ik wel graag gelijk krijg...

Maarre, jullie zijn allemaal schatjes hoor :p

Greetz,
Vuurtje

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 dec 2008 22:06

.....en alle Refowebbers deden een grote en langdurige groepsknuffel, en ze Refowebten nog lang en gelukkig.... 8)

Maarreh helemaal eens hoor!

Laten we het RefoWEB houden in plaats van RefoMEP! Al is het soms wel lastig om rustig te blijven... (sprak hij uit ervaring... :lol: )
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Philindertje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 66
Lid geworden op: 15 nov 2004 14:03

Berichtdoor Philindertje » 20 jan 2009 00:50

Wow, wat een emoties hier!
Ik kan me voorstellen dat mensen zich aangevallen voelen als bepaalde ziektes in verband worden gebracht met bezetenheid.

Wat ikzelf hierin belangrijk vind, is het verschil tussen beïnvloeding en bezetenheid. Bezetenheid = bezit. Een christen kan niet bezeten zijn door de duivel, omdat een christen het eigendom (bezit) is van Christus. Maar een christen kan wel beïnvloed worden door de duivel of door demonen. Ikzelf word helaas dagelijks beïnvloed door demonen, telkens wanneer ik weer van Christus afdwaal. Door dit afdwalen krijgt de duivel meer kans mijn leven.

Ziektes enzo waren er niet toen God de wereld schiep. Deze zijn door de duivel en de zondeval ontstaan. Wij met z'n allen als mensen zijn hier verantwoordelijk voor, niet alleen degenen die zelf ziek zijn, zoals Jezus ook ergens zegt.

Toch denk ik dat de duivel soms concreter werkt dan wij denken. Ik denk dat hij soms mensen ook lichamelijk beïnvloedt, dat zou kunnen door ziektes etc. Zeker niet alle ziektes zijn door een concrete zonde door de persoon zelf veroorzaakt, maar ik denk dat de duivel en zijn demonen soms wel ziektes gebruiken. Zo kan het dat na het uitwerpen van een demon (dan hoef je niet bezeten te zijn, maar zo'n demon zit in je en heeft invloed op een deel van je leven, bijvoorbeeld geldzucht of jaloezie) iemand soms ook lichamelijke klachten verliest.
Spoedig zullen wij Hem zien
en voor altijd op Hem lijken
en Jezus kennen, zoals Hij is...
Amen!!

Pauline

Berichtdoor Pauline » 20 jan 2009 20:48

of juist krijgt als tegenaanval.

bij mij heb ik gemerkt dat er vaak strijd is voor een grote doorbraak in mijn leven. bevrijding van...bijvoorbeeld.
hoe ziek ik niet van te voren ben geweest maar vastbesloten om te gaan voor het gebed. ik was echt heel ziek. hoge koorts, constant flauwvallen. tot ik er was, toen ging het geleidelijk over.
en achteraf...ook koorts.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 92 gasten