caprice schreef:Het is iets voor jezelf, wat je in gedachten moet houden. Het is een teken van het verbond. Omdat je dat teken en zegel ontvangen hebt kun je niet openlijk in de wereld gaan leven.
Hoe een jongen kan laten zien dat hij christen is? Soms zou ik ook wel willen dat het even goed te zien was als bij vrouwen.
Je kunt het laten zien door je netjes te kleden en niet naar plaatsen te gaan waar je niet hoort. Ook kun je andere uitwendig tekenen nemen, bijvoorbeeld een visje op je auto, eenvoudige levenstijl en denken om je naasten.
Op zich mee eens: Geen half-naakte dames op je pc op school etc. (ik heb HTS Informatica gedaan, kwam daar nogal voor. Moest een keertje inloggen bij systeembeheer, die gast: "Cool zo'n boot op je achtergrond, weer eens wat anders dan zo'n vrouw

" bijvoorbeeld.
Maar ik vind toch dat hoe dan ook je kleding niet echt 100% relevant is voor je geloofsovertuiging. Als christen gaat het er om hoe je leeft, of je in je doen en laten Christus wilt navolgen. Kleding kan onderdeeltje daarvan zijn, maar wel ondergeschikt. En als je dan het over een rok hebt, laat vrouwen dan head-covering doen net als je Amish/Mennonites in de VS en de mannen allemaal een baard.
Nu moet ik zeggen dat ik een rok minder confronterend vind dan bijv. een RSK (
www.rskenschede.nl) trui die ten eerste knal oranje is en daarnaast met koeieletters op de achterkant heeft: "Christelijke Studentenvereniging RSK". Ook shirts als "Jesus Inside" zijn best aardig als je technische opleiding doet (heb ze niet hoor, maar gaat om het idee).
En voor de rest is het belangrijk om het relaas over de liefde van Paulus in onze oren te knopen en er uit te leven.