tips ter voorkoming van spruw??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 13 nov 2008 15:17

Dat wilde ik ook net zeggen: vraag Nystatin aan de huisarts, maar zover was je dus al. In natuurwinkels is ook pau d'arco thee te krijgen, dat moet je je kleintje geven en zelf ook drinken, helpt ook geweldig!

coco
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor coco » 13 nov 2008 16:10

Dank je wel Saskia! Bedoel je die thee als preventie of is dat echt als ze spruw hebben? En geef je dat aan het kindje van een theelepeltje of uit een beetje in een flesje?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 13 nov 2008 17:41

Je zet de thee en daar drink je zelf 2-3 kopjes per dag van. Je geeft het niet echt aan je kindje (ik was een beetje te snel met typen...) maar je maakt het mondje ermee schoon. Bijvoorbeeld een gaasje om je vinger en die in de thee dopen, en dan daarmee het mondje schoon maken. Bij hele kleintjes kun je ook een wattenstaafje gebruiken.
Je kunt trouwens ook je tepels met de thee schoonmaken als je bijv. last van kloven hebt.

Het is dus als ze echt spruw hebben, preventief is er sowieso niet zo heel veel aan te doen, alleen super hygienisch zijn en dat is dan nog geen garantie.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 nov 2008 18:04

als je het bij alle 4 hebt gehad, kan je dan niet ff langs je huisarts om te kijken of je idd misschien een schimmelinfectie hebt?

Simon had ook spruw zei de lactatiekundige, maar mijn kraamverzorgster en de huisarts waren het er niet mee eens. Achteraf denk ik ook niet dat hij spruw had. (geen witte plekken in zijn mond en ik had er ook geen last van) buiten dit om heb ik geen goede ervaring met een lactatiekundige, dus die hoeft van mij niet meer aan mijn kraambed te komen.

Als het echt heel pijnlijk is zou ik gewoon flesvoeding gaan geven...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

australiafreak
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor australiafreak » 27 nov 2008 22:03

Als de spruw niet reageert op daktarin en nystatine, kun je ook nog eens vragen om diflucan. Soms helpt dat dan wel, dan is de schimmel gewoon niet gevoelig voor de andere twee middeltjes.

Let ook op de billetjes van je baby, als die rood en pukkelig worden, blijf dan niet te lang met sudocrem/bepanthen smeren, maar vraag dan bij de huisarts ook vlot om daktarin op de billen. Soms begint de schimmelinfectie onderin het maag-darmkanaal en kun je door vroeg de billen te behandelen voorkomen dat de spruw in de mond van je baby terecht komt.
Succes!
Dear Jesus, I have a problem, it's me...
Dear Child, I have the answer, it's Me!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 27 nov 2008 23:02

Je kunt ook gewoon al nu met die thee beginnen aangezien het ook preventief werkt. Dan ben je in ieder geval de schimmel voor.
Ik heb bij drie van onze vier kinderen hetzelfde gehad, maar dat kwam omdat mijn schildklier niet goed werkte. En alle reguliere middeltjes hielpen niet maar wel deze: Mercurius solubilis.
Dan was het ook snel weer over.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 nov 2008 23:18

Het verschilt ook heel erg per persoon. De een heeft er baat bij de ander weer niet.

Terug naar “Archief”