Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 19 nov 2008 11:46

... dat lijkt me ook een vreselijk dilemma... wanneer wel ingrijpen en wanneer niet? Het ene kindje is nou eenmaal verder ontwikkeld dan het andere... ik denk dat ze vooral daarnaar moeten kijken.
Acire: wat een vreselijk verhaal! Wens hen veel sterkte en voor jou veel sterkte, hen te troosten!
liefs, elvira

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 19 nov 2008 12:18

Het is per kind ook verschillend
Er zijn kinderen van 23 weken die het redden en kinderen van 28 weken die het niet redden. Maar als het kindje leeft als het komt proberen ze altijd of het 'lukt'. Maar, ik weet van iemand die met 20 weken het vruchtwater verloor/vliezen braken. In NL werd gezegd dat ze het maar af moesten wachten en dat het kindje het toch niet zou halen. Zijn ze naar Duitsland gegaan, heeft ze bijna 10 weken gelegen (met alles erop en eraan) het kindje is geboren, is kritiek geweest maar het gaat nu super goed. Een andere vrouw die ik ken heeft het zelfde gehad (geen Dld verhaal) en ze moest maar afwachten, kindje heeft nog 3 dagen geleefd en is later weggehaald.

Sommigen gaan er heel erg vanuit dat alles goed gaat en alleen maar mooi en bijzonder. Dat is het ook zeker, maar als je mensen om je heen hebt met dit soort verhalen, of vrienden die kinderen krijgen met handicap e.d. ga je wel anders denken. Dat merkte ik heel erg in het begin van de zwangerschap. Ik kon alleen maar denken aan alles wat mis ging bij iedereen. Die knop heb ik gelukkig om kunnen zetten, toen kon ik pas genieten. (blijft wel in je achterhoofd)

Ik weet dat mijn man het heel moeilijk had op het moment dat tijdens de bevalling (die een ramp was) toen de arts hem vertelde dat ik het belangrijkste was en dan pas het kindje. Het kwam toen heel erg dichtbij. Ik heb dat zelf gelukkig niet gehoord, het enige waar ik mee bezig was, was het harttonenapparaat van ons kindje. Als die maar niet naar 0 ging. Die ging de hele tijd al naar 60, en daarover moest het met keizersnee. Is gelukkig niet gebeurd. (paar keer iets eronder, maar dan direct er weer boven) Maar het was de hele tijd kritiek dus veel spanning. Gelukkig is alles heel goed komen!

Nog even wat foto's. Ze slaapt overal doorheen. (ideaal), ik ben al een paar keer wezen wandelen of naar de winkel met haar in de draagzak. Loopt echt fijn en ze heeft er (geloof ik) geen problemen mee. En de laatste: ik kom van oorsprong uit Rijssen. Daar krijg je 'krentewegge' bij de geboorte van de baby. (dus geen beschuit met muisjes als je op kraambezoek komt, maar krentewegge met roomboter)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sterretje op 19 nov 2008 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies when you have none!

elsb

Berichtdoor elsb » 19 nov 2008 12:30

Tjonge Sterretje, wat een heftige bevalling!
Was je het ook gelijk vergeten toen je je dochter in je armen kreeg? (dat wordt meestal gezegd...)
Gaat het goed met haar?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 nov 2008 13:18

Lief meisje zeg :)
Wel een heftige bevalling! Ben je al weer opgeknapt?

elsb, volgens mij vergeet je het nooit, als je zo'n bevalling heb gehad, ik kan de vervelendste dingen van de bevallingen nog heel goed voor me halen, maar je hebt er zo iets moois voor terug wat het gewoon waard is!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 nov 2008 13:24

Gerlinde is nu ruim twee en ik ril er nog steeds van als ik aan bevallen denk, brrr. Terwijl ik echt niet kleinzerig ben en ik helemaal niet heb gegild of een drama ervan heb gemaakt. Ik denk dat de meeste hun eigen bevalling als een drama zien en er voor de volgende keer weer tegen op zien. Maar goed, er blijven kindjes geboren worden dus ergens is je lijf en geest elkaar kwijt denk ik :mrgreen:

elsb

Berichtdoor elsb » 19 nov 2008 13:26

Lammetje, ik denk inderdaad dat je dat niet meer vergeet. Maar ik denk wel dat op het moment dat je je kindje in je armen krijgt, dat je het dan op dat moment wel even vergeet. Ik ben nog geen moeder, maar dat is toch waar je het allemaal voor doet. Voor zo'n kleintje in je armen!

elsb

Berichtdoor elsb » 19 nov 2008 13:27

Sterretje, wat een lief meisje, zo schattig en wat een leuke kleertjes heeft ze op de foto aan!

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 19 nov 2008 13:48

Het ligt er denk ik wel aan wat voor een situatie het is geweest, bij de bevalling.
Bij ons was het voor twee kanten levensbedreigend dat vergeet je nooit meer.
Heel veel zeiden tegen mij, straks ben je alles weer vergeten. Dat is absoluut niet zo!! :(

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 nov 2008 13:51

@Sterretje, wat geweldig hé zo'n kleintje. Geniet ervan, voor je het weet is ze groot :wink: (al is dat ook leuk hoor :wink: )

Hmm, natuurlijk vergeet je een bevalling nooit meer, het is een van de meest ingrijpende en indrukwekkende gebeurtenissen in je leven denk ik. Maar toch kan ik me nu ook niet meer echt voorstellen hoe heftig ik het op het moment zelf vond, dat wordt toch een soort gefilterd ofzo (misschien maar goed ook, anders zou ik helemaal nooit meer durven :mrgreen: )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 nov 2008 14:57

Wat een mooi kindje Sterretje! Wat naar dat het zo heftig was. Bah!
En ik zit nog bij elk pijntje wat ik voel bijna juichend te denken: het komt, het komt!
Hahaha, ik ben benieuwd hoe ik er tijdens en na de bevalling over denk ;)
Ons kindje doet het trouwens prima verder. mijn moeder was mee, om het hartje een keertje te horen. Ze was helemaal enthousiast :)
En dan het idee dat over 8 weken (maximaal 10) ons kindje er gewoon is...heel raar idee hoor. Maar wat heb ik er zin in!! Zo erg dat ik zelf zin heb in bevallen. Maargoed, misschien is dat normaal bij een eerste :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 nov 2008 15:05

Dat had ik ook MissF, en ook bij de tweede, gewoon omdat je er klaar mee bent. En dat oergevoel van ik ga het gewoon doen, ik kan dat :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 nov 2008 15:05

MissF schreef:En ik zit nog bij elk pijntje wat ik voel bijna juichend te denken: het komt, het komt!

Zou je dan blij zijn als het nu al kwam? Je moet toch nog 8 weken?

Ik zag ook wel naar de bevalling uit. Was zo benieuwd hoe dat zou zijn...
En 1 minuut na de bevalling was ik de pijn alweer vergeten,
ik straalde en zat te lachen tijdens het hechten, de VK was echt verbaasd daarover. :puh:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 nov 2008 15:08

AikonGirl schreef:
MissF schreef:En ik zit nog bij elk pijntje wat ik voel bijna juichend te denken: het komt, het komt!

Zou je dan blij zijn als het nu al kwam? Je moet toch nog 8 weken?

Ik zag ook wel naar de bevalling uit. Was zo benieuwd hoe dat zou zijn...
En 1 minuut na de bevalling was ik de pijn alweer vergeten,
ik straalde en zat te lachen tijdens het hechten, de VK was echt verbaasd daarover. :puh:

Aan de ene kant zou ik het liever nu dan morgen hebben, ik vind zwanger zijn gewoon echt niet leuk, en ben het zat. Mijn buik, het moe zijn, het weinge werken. Maar aan de andere kant wil ik toch wel heeeeeel erg graag gewoon thuis bevallen, en dat kan pas met 37 weken. Maarja, met 37 weken is het kerst, dus da's ook niet ideaal. We hopen maar op begin januari ;) Maar ach, al duurt het nog 10 weken, dat kan er nog wel bij :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 19 nov 2008 18:06

Ze is mooi!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 19 nov 2008 20:04

lieve foto,s, maar ja dat hoort nu wel bij de refowebkids he :wink:
heerlijk, zon doek he, :D