Het is per kind ook verschillend
Er zijn kinderen van 23 weken die het redden en kinderen van 28 weken die het niet redden. Maar als het kindje leeft als het komt proberen ze altijd of het 'lukt'. Maar, ik weet van iemand die met 20 weken het vruchtwater verloor/vliezen braken. In NL werd gezegd dat ze het maar af moesten wachten en dat het kindje het toch niet zou halen. Zijn ze naar Duitsland gegaan, heeft ze bijna 10 weken gelegen (met alles erop en eraan) het kindje is geboren, is kritiek geweest maar het gaat nu super goed. Een andere vrouw die ik ken heeft het zelfde gehad (geen Dld verhaal) en ze moest maar afwachten, kindje heeft nog 3 dagen geleefd en is later weggehaald.
Sommigen gaan er heel erg vanuit dat alles goed gaat en alleen maar mooi en bijzonder. Dat is het ook zeker, maar als je mensen om je heen hebt met dit soort verhalen, of vrienden die kinderen krijgen met handicap e.d. ga je wel anders denken. Dat merkte ik heel erg in het begin van de zwangerschap. Ik kon alleen maar denken aan alles wat mis ging bij iedereen. Die knop heb ik gelukkig om kunnen zetten, toen kon ik pas genieten. (blijft wel in je achterhoofd)
Ik weet dat mijn man het heel moeilijk had op het moment dat tijdens de bevalling (die een ramp was) toen de arts hem vertelde dat ik het belangrijkste was en dan pas het kindje. Het kwam toen heel erg dichtbij. Ik heb dat zelf gelukkig niet gehoord, het enige waar ik mee bezig was, was het harttonenapparaat van ons kindje. Als die maar niet naar 0 ging. Die ging de hele tijd al naar 60, en daarover moest het met keizersnee. Is gelukkig niet gebeurd. (paar keer iets eronder, maar dan direct er weer boven) Maar het was de hele tijd kritiek dus veel spanning. Gelukkig is alles heel goed komen!
Nog even wat foto's. Ze slaapt overal doorheen. (ideaal), ik ben al een paar keer wezen wandelen of naar de winkel met haar in de draagzak. Loopt echt fijn en ze heeft er (geloof ik) geen problemen mee. En de laatste: ik kom van oorsprong uit Rijssen. Daar krijg je 'krentewegge' bij de geboorte van de baby. (dus geen beschuit met muisjes als je op kraambezoek komt, maar krentewegge met roomboter)