Rolf schreef:Een bekende had dat ook, bij een VW Golf (4).Haai schreef:Die lampen van de fiesta zijn een drama, om de haverklap branden ze door.
De originele lampen van VW waren zo weer stuk. Toen heeft hij andere
lampen* gekocht, van Mercedes, en die bleven wel goed.
Het kan ook zijn dat bijv. de spanning niet goed is (te hoog).
Of de koplampunit niet dicht. Of niet goed vast, zodat die gaat trillen.
Een Halogeenlamp mag niet met de vingers aangepakt worden,
dan kan die ook stuk gaan. Maar dat zal wel bekend zijn.
Zuur en vet, wat bijna altijd iets op de vingers zit, kunnen
zorgen voor vlekken. Waardoor de lamp plaatselijk veel warmer
wordt, en stuk gaat.
Het is ook de reden waarom niet met de vingers aan de lak van
een auto geraakt mag worden. Dat kan nl. de lak aantasten.
Beetje uitgezocht is dat laatste wel, maar toch, maar toch,
het is beter voor de lak.
Volgens de garage lag het aan het ontwerp van de lampunit, de lampjes worden te warm en branden door. Ik liet ze altijd bij de garage vervangen, en dan moesten ze eerst de halve motor uit elkaar schroeven voor ze erbij konden.