Sabbath en zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 06 aug 2008 11:19

Gurkie schreef:Ten eerste is er geen bijbelse opdracht om Kerst te vieren....... Kijk, het maakt mij niet uit, ik trek mijn eigen plan wel. Ik haat echter de hypocrisie van bepaalde kerkmensen of -groepen, die kerstbomen, cadeaus, lichtjes en eten afkraken (want oh, dat is zó heidens, daar houden we hele preken over), terwijl ze zelf ook die traditie in ere houden, alleen zonder de tierelantijnen.

Ik denk dat ik dan terug kom op wat ik net hierboven al gezegd heb.. Uiteindelijk gaat het er mij om dat ik op een bepaalde dag (in dit geval de zondag) stilsta bij God, dit geld voor mij ook zo voor kerst/pasen en alle andere Christelijke feestdagen.

het gaat erom dat je stil wilt staan bij wat God en Christus voor de wereld en voor ons gedaan heeft! En tja, misschien de 'verkeerde' dag, maar wel met de goede bedoeling. Dan zal het mij een zorg zijn of men voor of tegen een kerstboom is. Het gaat om het feit dat Christus mens wilde worden voor onze zonden!
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 aug 2008 11:21

verwonderde vrouw schreef:het gaat erom dat je stil wilt staan bij wat God en Christus voor de wereld en voor ons gedaan heeft! En tja, misschien de 'verkeerde' dag, maar wel met de goede bedoeling. Dan zal het mij een zorg zijn of men voor of tegen een kerstboom is. Het gaat om het feit dat Christus mens wilde worden voor onze zonden!
jep mee eens! Wilde ik in m'n vorige post ook al zeggen...... bevestiging dus 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 07 aug 2008 22:25

Kwebbel je zegt: Uiteindelijk gaat het er mij om dat ik op een bepaalde dag (in dit geval de zondag) stilsta bij God.

Je mag elke dag wel stilstaan van God, of diensten organiseren in de kerk of gemeente daar is niets mis mee, alleen God vraagt wel van Zijn kinderen om trouw te zijn wat God zelf heeft ingesteld, God zegt: als je dat doet dat is een teken dat Gods kind wil zijn, God kan je dan ook zegenen.
God heeft toch de Sabbatsdag ingesteld in het paradijs in de scheppingsweek de 7edag (Zaterdag), dat is toch een Heilige tijd, dat is niet onze tijd.
Dat wordt toch elke zondag in de kerken voorgelezen (de Tien geboden), denk ik?
Toch wordt daar niet nagehandeld, is wel vreemd!

God geeft ons alle vrijheid tot geluk binnen de leefregels die God zelf heeft ingesteld, treden wij daar buiten, dan zeggen we vaak: ik maak zelf wel uit hoe of wat ik doe en wanneer.

De Here Jezus wil dat bewerken in ons, wat God zelf eerst op 2 stenen tafels met Zijn vingers geschreven heeft, wil Hij nu in ons hart schrijven,
maar aan die woorden is niets veranderd.
God geeft ons advies van doe dat nu maar, dan wordt je gelukkige mensen.

En "kerstdagen" zijn gezellige dagen om met fam/vrienden door te brengen, daar is niets mis mee.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 aug 2008 09:44

marin schreef:Kwebbel je zegt: Uiteindelijk gaat het er mij om dat ik op een bepaalde dag (in dit geval de zondag) stilsta bij God.

Je mag elke dag wel stilstaan van God, of diensten organiseren in de kerk of gemeente daar is niets mis mee, alleen God vraagt wel van Zijn kinderen om trouw te zijn wat God zelf heeft ingesteld, God zegt: als je dat doet dat is een teken dat Gods kind wil zijn, God kan je dan ook zegenen.
God heeft toch de Sabbatsdag ingesteld in het paradijs in de scheppingsweek de 7edag (Zaterdag), dat is toch een Heilige tijd, dat is niet onze tijd.
Dat wordt toch elke zondag in de kerken voorgelezen (de Tien geboden), denk ik?
Toch wordt daar niet nagehandeld, is wel vreemd!

God geeft ons alle vrijheid tot geluk binnen de leefregels die God zelf heeft ingesteld, treden wij daar buiten, dan zeggen we vaak: ik maak zelf wel uit hoe of wat ik doe en wanneer.

De Here Jezus wil dat bewerken in ons, wat God zelf eerst op 2 stenen tafels met Zijn vingers geschreven heeft, wil Hij nu in ons hart schrijven,
maar aan die woorden is niets veranderd.
God geeft ons advies van doe dat nu maar, dan wordt je gelukkige mensen.

En "kerstdagen" zijn gezellige dagen om met fam/vrienden door te brengen, daar is niets mis mee.
nee natuurlijk is daar niets mee! De zondag als rustdag is nu eenmaal ingesteld door mijnheer Constantijn, tjsa dat mensen daar nu gewoon gehoor aan geven, is niet mijn schuld :wink: we doen ze wel allemaal na :mrgreen: maar het zo vreemd zijn als we ineens op zaterdag naar de kerk gaan, tenminste het lijkt mij vreemd :mrgreen:
Jezus is toch op de eerste dag van de week (de zondag dus) opgestaan ?! Vandaar dat wij nu de zondag als rustdag vieren volgens mij.. tenminste dat heb ik ergens gelezen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Fluitje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 08 aug 2008 09:50

In deze maatschappij is dat niet meer te doen, werkelijk te doen.

Ik zou dan opeens twee rustdagen hebben. Zondag winkels gesloten, in ons dorp niets te doen.

Nee, de zondag is inderdaad voor mij de dag dat ik één dag in de week speciaal aan de Here mag weiden.
Door kerkgang, door familieomgang, door Bijbelstudie.

Dat is een onderdeel van de kerstdagen: voor mij is het ook gedenken dat de Zaligmaker was geboren en uitzien naar het moment dat Hij wederkomt met de bede: Hoe zal ik U ontvangen, hoe wilt Gij zijn ontmoet.

De christelijke feestdagen zijn voor mij bijzonder door de betekenis en de inhoud.

Gurkie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Gurkie » 08 aug 2008 10:28

Sorry hoor, heb ik érgens gezegd dat er iets mis is met kerstdagen vieren met familie en vrienden? Misschien moet je mijn post nog eens lezen.

Fluitje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 08 aug 2008 12:08

Gurkie schreef:Kijk, het maakt mij niet uit, ik trek mijn eigen plan wel. Ik haat echter de hypocrisie van bepaalde kerkmensen of -groepen, die kerstbomen, cadeaus, lichtjes en eten afkraken (want oh, dat is zó heidens, daar houden we hele preken over), terwijl ze zelf ook die traditie in ere houden, alleen zonder de tierelantijnen.

Ik reageerde niet alleen op jou hoor, Gurkie.

En die hypocritie van afkraken en ondertussen zelf wel doen houd ik ook niet van.
Ook wij hebben een kerstboom en proberen wat extra sfeer te maken.
Overigens geen cadeaus..... daar hebben we sinterklaas voor........... ook al zoiets.
Wat voor inhoud geef je aan de zondag, geef je aan de feestdagen. Is het een wereldse inhoud of wijd je die dagen aan de Here?
Dáár gaat het om.

En de datum omdat die ingesteld is?
Nee daar maak ik me niet druk om. Een of twee dagen apart gesteld juist daarvoor om te herdenken.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 10 okt 2008 14:02

De zondagswet in aantocht:

http://www.future-is-now.net:80/index.p ... :worldnews

In Brazili‘ wordt de zondagswet een werkelijke, zichtbare, wet. Het zal mij niet verbazen als deze wet binnen niet al te lange tijd, in de gehele wereld zal worden toegepast. Daarmee zal de wereld van Gods genade gevallen zijn, omdat het een wet en gebod is van mensen, en niet van de Allerhoogste God.

Groet

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 okt 2008 15:35

sorry ik kan geen duits. Wat staat er? :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 31 okt 2008 04:34

Er staat, Kwebbel dat er in de provincie Vitoria een wet van kracht geworden is die het mensen verbiedt om op zondag zaken te doen, hun winkels open te houden. De sanctie hierop is de intrek van de vergunning voor een maand of, bij herhaling een algeheel verbod om nog een winkel op te mogen houden. Nu nog even dit:

Enkele jaren gelden zei Prof. Walter Veith dat er nog een heel klein stukje van het Protestantisme over was (2002) Nu zei hij, twee weken geleden tijdens een aantal sessies in de Adventkerk van Apeldoorn, dat de Protestantse kerk als denominatie geheel onder Rome is gekomen omdat de Protestantse kerken hun handreiking naar Rome door diverse verdragen maar ook uiterlijke vormen van erkenning van hun Gezag, hebben gedaan. Gelukkig worden we op ons eigen hart beoordeeld, niet de kerk waar we deel van uit maken!

Onderdeel daarvan is het werken aan en New World Financial Order.

De zondagswet komt er aan!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 31 okt 2008 09:56

Tsjah, ik kan er nog steeds niet over uit.
Waar gaat het nou om? Een dag tot rust komen en op die dag bouwen aan je relatie met God en gemeenteleden / gezin toch?
Voor mij maakt het echt niet uit of dat nou op zaterdag of op zondag is.
Zaterdag is inderdaad oorspronkelijk de rustdag, christenen zijn de dag van de opstanding van Jezus Christus gaan vieren op zondag.
Ik begrijp niet zo goed dat mensen zich daar zo druk om kunnen maken.
Sla je met zoiets niet ontzettend de plank mis? De kern van het geloof zit hem toch in andere dingen...
pobody's nerfect

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 31 okt 2008 10:51

Jo'tje schreef:Tsjah, ik kan er nog steeds niet over uit.
Waar gaat het nou om? Een dag tot rust komen en op die dag bouwen aan je relatie met God en gemeenteleden / gezin toch?
Voor mij maakt het echt niet uit of dat nou op zaterdag of op zondag is.
Zaterdag is inderdaad oorspronkelijk de rustdag, christenen zijn de dag van de opstanding van Jezus Christus gaan vieren op zondag.
Ik begrijp niet zo goed dat mensen zich daar zo druk om kunnen maken.
Sla je met zoiets niet ontzettend de plank mis? De kern van het geloof zit hem toch in andere dingen...
Amen :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 03 nov 2008 04:52

Hallo Kwebbel,

Het gaat er om kwebbel dat je een andere "god" aanbidt en de eer geeft. De zondag behoort bij de kerk van het Grote Babylon. De kerk die de wereld vergadert tot opstand tegen een Hemelse Godheid. Weet je, ik het zeer recent nog van gedachte gewisseld over "onze moeder" met een RK internet
publicist. Hij meende dat ik verdoemd en gestraft zou worden, omdat ik Maria zou beledigen en niet wilde erkennen als de "moeder van iedereen".
Maar beste Kwebbel, als we trouw Bijbelstudie doen onder leiding van de Heilige Geest, dan weten we aan de hand van Jezus`uitspraken dat "onze moeder" nooit Maria kan zijn.

Wie de Bijbel onder Gods leiding onderzoekt zal ontdekken dat onze wedergeboorte "van omhoog" komt, vanuit het Hemels Jeruzalem. Immers daar woont de Allerhoogste God en zijn Christus Žn zijn God en Vader bezig met ons oordeelswerk, samen overleggend. Als nu onze wedergeboorte door de Heilige Geest wordt bewerkstelligd, dan is dus daar waar onze wedergeboorte vandaan komt, in ons hart ook onze moeder. Wel Galaten 4:25 leert ons dat het Hemels Jeruzalem is "ons aller moeder".

Dus niet de misleiding van de zoon des verderfs, de "mens der zonde" moet ons fundament zijn maar de Waarheid in Christus. En zo is het ook met de "zondag" en "sabbath".Mensen van de Rede, mensen die slechts hun eigen geweten sussen met hetgeen "wellicht ook mag". Of het "niet uitmaken" of zondag hetzelfde is als Sabbat, zullen zichzelf van God verwijderen omdat zij geboden en wetten van mensen navolgen.

Een zekere Lord Acton die nauw verbonden was met de Rooms Katholieke Kerk, deed een waarschuwing de wereld in gaan waarbij hij uitlegde dat hoe meer men zich met de RK misleiding bezig zou houden en men zich door allerlei valse zaken, zich dichter bij de Paus meende te moeten ophouden als zaak van redding, hoe verder men zich van de Allerhoogste en Hemelse God zal verwijderen.

Wie nu dan inderdaad goed om zich heen kijkt en zich af vraagt waar sta ik of mijn kerk, moet leren inzien dat de Protestantse kerken met hun menselijke en niet van Gods oorsprong de zondag, zich heeft overgegeven en een handreiking heeft gedaan die niet meer ongedaan kan worden gemaakt. des te meer nu het moment om de wet van God en dus het Hemels Koninkrijk te aanvaarden en te leren kennen, omdat Zijn Komst op handen is. Nog moet eerst nog de afval komen, voordat de zoon des verderfs, de mens van zonde (van 666) zich op de troon in het aardse Heiligdom te Jeruzalem zal zetten. Menenden dat hijzelf een God is, en God zal zijn. (2 Thes. 2:3,4)
Laatst gewijzigd door biblebook op 09 nov 2008 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 03 nov 2008 04:53

Hallo Kwebbel,

Het gaat er om kwebbel dat je een andere "god" aanbidt en de eer geeft. De zondag behoort bij de kerk van het Grote Babylon. De kerk die de wereld vergadert tot opstand tegen een Hemelse Godheid. Weet je, ik heb zeer recent nog van gedachte gewisseld over "onze moeder" met een RK internet publicist. Hij meende dat ik verdoemd en gestraft zou worden, omdat ik Maria zou beledigen en niet wilde erkennen als de "moeder van iedereen".
Maar beste Kwebbel, als we trouw Bijbelstudie doen onder leiding van de Heilige Geest, dan weten we aan de hand van Jezus`uitspraken dat "onze moeder" nooit Maria kan zijn.

Wie de Bijbel onder Gods leiding onderzoekt zal ontdekken dat onze wedergeboorte "van omhoog" komt, vanuit het Hemels Jeruzalem. Immers daar woont de Allerhoogste God en is Christus bezig met midddelaarswerk. Als nu onze wedergeboorte door de Heilige Geest wordt bewerkstelligd, dan is dus daar waar onze wedergeboorte vandaan komt, in ons hart ook onze moeder. Wel Galaten 4:25 leert ons dat het Hemels Jeruzalem is "ons aller moeder".

Dus niet de misleiding van de zoon des verderfs, de "mens der zonde" moet ons fundament zijn maar de Waarheid in Christus. En zo is het ook met de "zondag" en "sabbath"/ Mensen van de Rede, mensen die slechts hun eigen geweten sussen met hetgeen "wellicht ook mag". Of het "niet uitmaken" of zondag hetzelfde is ams Sabbat, zullen zichzelf van God verwijderen omdat zij geboden en wetten van mensen navolgen.

Een zekere Lord Acton die nauw verbonden was met de Rooms Katholieke Kerk, deed een waarschuwing de wereld in gaan waarbij hij uitlegde dat hoe meer men zich met de RK misleiding bezig zou houden en men zich door allerlei valse zaken, zich dichter bij de Paus meende te moeten ophouden als zaak van redding, hoe verder men van de Allerhoogste en Hemelse God zich zou verwijderen. Wie nu dan inderdaad goed om zich heen kijkt en zich af vraagt waar sta ik of mijn kerk, moet leren inzien dat de Protestantse kerken met hun menselijke en niet van Gods oorsprong de zondag, zich heeft overgegeven en een handreiking heeft gedaan die niet meer ongedaan kan worden gemaakt. des te meer nu het moment om de wet van God en dus het Hemels Koninkrijk te aanvaarden en te leren kennen, omdat Zijn Komst op handen is. Nog moet eerst nog de afval komen, voordat de zoon des verderfs, de mens van zonde (van 666) zich op de troon in het aardse Heiligdom te Jeruzalem zal zetten. Menenden dat hijzelf een God is, en God zal zijn. (2 Thes. 2:3,4)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 03 nov 2008 06:41

biblebook schreef:Er staat, Kwebbel dat er in de provincie Vitoria een wet van kracht geworden is die het mensen verbiedt om op zondag zaken te doen, hun winkels open te houden. De sanctie hierop is de intrek van de vergunning voor een maand of, bij herhaling een algeheel verbod om nog een winkel op te mogen houden. Nu nog even dit:

Enkele jaren gelden zei Prof. Walter Veith dat er nog een heel klein stukje van het Protestantisme over was (2002) Nu zei hij, twee weken geleden tijdens een aantal sessies in de Adventkerk van Apeldoorn, dat de Protestantse kerk als denominatie geheel onder Rome is gekomen omdat de Protestantse kerken hun handreiking naar Rome door diverse verdragen maar ook uiterlijke vormen van erkenning van hun Gezag, hebben gedaan. Gelukkig worden we op ons eigen hart beoordeeld, niet de kerk waar we deel van uit maken!

Onderdeel daarvan is het werken aan en New World Financial Order.

De zondagswet komt er aan!
Als dat hier zou gebeuren zou ik accuut iets doen om dat tegen te houden. Niet dat ik op zondag naar de winkel wil, maar je moet andere mensen niet gaan dwingen zich aan jou leefregels te gaan houden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”