Pleegzorg

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 okt 2008 08:47

Pleegzorg beslis je ook niet van de ene op de andere dag. Daar zorgen ze wel voor. Ik weet dat wanneer je je hebt aangemenld het heel lang duurt voor je wat van ze hoort.

Laurean
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Laurean » 23 okt 2008 15:48

Acire schreef:Je moet het denk ik niet vergelijken met werk. Dat is het toch ook gewoon niet?

daar ben ik 't mee eens.
een pleegkind moet je zien als een extra 'lid' in je gezin. als je het wilt doen als 'werk' dan geef je het kind denk ik geen normale gezinssituatie, wat wel de bedoeling is (zo normaal mogelijk dan).

en over de band tussen pleegouders/ouders en pleegkind: ik denk dat mijn pleegbroertje mijn moeder meer als een moeder ziet, omdat zij al heel lang voor hem zorgt en zijn moeder nooit 'doet zoals moeders horen te doen' (zijn eigen woorden).
het hangt er dus ook een beetje van af hoe de echte ouders zijn.
uiteraard worden mijn ouders nooit zijn echte ouders, maar toch voelt hij meer de band die je met je ouders hebt met hen, dan met zijn eigen ouders: 'dat is gewoon papa/mama'.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 okt 2008 18:58

Dat is ook zo, maar je mag een kind nooit de loyaliteit afnemen die het naar eigen biologische ouders heeft.
OP mijn werk zijn zoveel jongeren die weinig tot geen contact hebben met 1 van beide ouders, maar toch vind ik het onwijs belangrijk ook die ene ouder nooit af te vallen, want er is altijd nog ergens een klein stukje loyaliteit. En ik denk dat je als pleegouders daar altijd heel oplettend voor moet zijn.
En als werk moet je het niet zien, maar je moet er wel werk buitenshuis voor laten liggen (tenminste, dat is mijn visie, ik zou het erg lastig en niet vinden passen als je een pleegkindje naar een dagverblijf brengt)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 okt 2008 13:01

Ggrr balen zeg.
Kregen we net een brief van pleegzorg (bijzonder snel al), hebben ze de infoavond precies gepland op een avond waarop ik echt met geen mogelijk kan.
Enorm balen, nu maar hopen dat er nog veel meer mensen dan niet kunnen en dan plannen ze misschien nog een andere datum.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 okt 2008 13:05

O, dat is echt heel erg balen! Hopen op een avond op zeer korte termijn!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 okt 2008 13:14

Tuinfluiter schreef:Ggrr balen zeg.
Kregen we net een brief van pleegzorg (bijzonder snel al), hebben ze de infoavond precies gepland op een avond waarop ik echt met geen mogelijk kan.
Enorm balen, nu maar hopen dat er nog veel meer mensen dan niet kunnen en dan plannen ze misschien nog een andere datum.

Dat is zeker balen! Wanneer krijgen jullie eventueel te horen of er nog een/een andere datum is geprikt?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 okt 2008 13:17

Laura:
Geen idee, misschien dat we dan tot het voorjaar/zomer moeten wachten maar misschien eerder (dat hopen we maar).
Het zou eigenlijk hadden ze pas gezegd wel voojaar 2009 worden, omdat er zoveel aanmeldingen waren binnen gekomen doen ze er al 1 in december.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 31 okt 2008 14:19

Dat is ook jammer! Maar misschien word het nog verzet. Jij kunt je dingen echt niet verzetten? Vervelend is dat. Heb je goed nieuws en dan kun je niet...

*gaat heel hard duimen*

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 okt 2008 15:58

Nou precies op die avond heb ik geregeld om met de schoonzussen weg te gaan, dus ik kan niet maken om af te zeggen.
Alles is ook al geregeld.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 okt 2008 16:02

Maar ze zullen toch wel begrijpen waarom je dan niet met ze meegaat?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 okt 2008 16:40

Galateia:
Hun weten niet dat wij met pleegzorg bezig zijn, zeggen dat liever pas als we aan de cursus gaan beginnen, dus als ik nu tegen de meiden zeg dat ik niet kan dan kan ik dus niet zeggen waarom dan niet.
Vind zelf wel als ik iets af ga zeggen terwijl ik dat zelf geregeld heb dat het niet meer als normaal is dat ik dan met een echt geldende reden aan moet komen om af te zeggen.
We zouden een avond gaan bloemschikken voor de kerst en ik heb dat op touw gezet en het is voor een gedeelte ook al betaald.
Het lijkt me voor de meiden ook niet zo leuk meer als ik niet meekan terwijl ik het geregeld heb.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 31 okt 2008 16:42

Hm, ja, anders moet je het idd zeggen en dat is in dit stadium misschien wat voorbarig! Nou ja, hopelijk kunnen jullie snel wel terecht op een informatieavond!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 okt 2008 16:46

Zo is het, we zullen maar hopen dat we snel weer een uitnodiging krijgen.
Het is nu eenmaal niet anders en wie weet zitten we in het voorjaar wel op de bijeenkomst, lijkt nu nog lang maar dat is het zo.

Terug naar “Archief”