Zozo jij bent al vroeg geïrriteerd

Ben je soms net gestopt
Ben wel benieuwd waarom men is begonnen met roken. Onzekerheid, stress, omdat familie of vrienden het doen...???
Heb het idee dat mensen in je omgeving een zeer grote invloed daarin hebben. Als al je vrienden roken, zul je het sneller doen dan als geen van je vrienden rookt, lijkt mij.
Heb zelf trouwens nooit enige behoefte gehad om te roken. Een klein aantal vrienden doen het trouwens wel, al word dat steeds minder. Ik merk het verschil vooral bij concerten e.d. Dat je thuiskomt en geen last van je keel hebt. Aan de andere kant vind ik een sigaar altijd erg lekker ruiken. Mijn oom rookte ze altijd, ook op verjaardagen. Nu is hij gestopt en dan mis je toch wel de emotie die je krijgt bij zo'n geur. Net of er wat gezelligheid weg is.
M'n ouders hadden altijd een niet-roken-potje staan. Daar ging het geld in dat je anders aan sigaretten uitgeeft. We gingen er altijd dagjes van weg of van uit eten. Vooral als je alles zelf moet verdienen (bijbaantjes ed), komt die boodschap wel over. Ik had echt geen zin om mijn halve weeksalaris gelijk weer uit te geven. Dus wat mij betreft: een goede tip voor opvoeders!