Stoppen met roken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 29 sep 2008 19:05

meissie88 schreef::yahoooo: M'n vriend heeft al meer dan anderhalve week niet gerookt! Hij heeft z'n longen nogal vol zitten op 1 of andere manier, en begnit nu geloof ik in te zien dat dat roken ook niet echt gweldig goed voor z'n longen is...En nu hopen dat ie ook nie overneiuw begint als ie weer beter is, want z'n shag wil 'ie nog niet weg doen, dat is z'n volgende stap...zegt ie :lol:

Wat goed van je vriend! Hoop dat hij het volhoudt en niet opnieuw begint als zijn klachten over zijn.
AfbeeldingAfbeelding

jnien

Berichtdoor jnien » 08 okt 2008 20:02

Whaaaa Jnien is sinds zondag begonnen met hélémáál stoppen..
Dit lukt tot op de dag van vandaag nog wel.. op 2 trekjes na :wink:
Maar vind het best lastig, had ik niet verwacht!

Magoed, het is slecht voor mij en voor mn portemonnee.. en heb et op moment steeds benauwd, dus kan gewoon veel beter stoppen!

En toch voelt het raar..

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 09 okt 2008 13:13

Nu ik nog... Ik heb een kuur medicijnen gehad die (bij mij) mijn smaak en geur veranderen en ik kotste elke sigaret zowat uit die ik opstak, nu zijn die medicijnen op, en ik vind het nog steeds stinken. Dus, ik ga gewoon stoppen, dan stink ik niet meer naar rook, heb ik geen vieze adem meer en misschien krijg ik dan ook wat meer fut. Duimen...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 okt 2008 13:29

Heel veel succes allebei!
pobody's nerfect

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 09 okt 2008 20:10

Sterkte allemaal!!!!!! Lijkt me knap lastig om te stoppen!
-> maar tis idd wel beter denk ik :)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 09 okt 2008 20:50

Wat ik me afvraag vinden jullie het niet zonde van het geld wat je oprookt? gemiddeld kost een pakje 4 euro?
Als je ongeveer gemiddeld 5 pakjes oprookt per week.
Dan is dat 1040 eurotjes per jaar :roll:
Daar kan je toch wel heel veel leuke dingen mee doen!!!

Een oom is nu ongeveer 3 maanden gestopt, rookte een pakje per dag.
En om zichzelf te motiveren, besteed hij ongeveer de helft, van het bedrag dat hij anders aan sigaretten kocht, in een appart potje, voor z´n hobby. Dat motiveert wel, en je weet waar je geld blijft :)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Stoppen met roken

Berichtdoor essieee » 16 feb 2009 23:26

Es is weer een week gestopt met roken! Ging prima, maar nu he volhouden!

Hoe ist verders met de (niet) (meer) rokers?

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 16 feb 2009 23:50

Goed bezig Essie! Volhouden joh!
Ik lees net dat ik 29 sept had geschreven dat m'n vriend was gestopt, maar paar dagen later was ie weer begonnen, maar omdat ie vlak daarna weer heel erge hoestbuien kreeg is ie toen spontaan gestopt, en heeft nog geen sigaret weer aangeraakt :)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 17 feb 2009 16:52

Succes iedereen hé

Prince Caspian

Berichtdoor Prince Caspian » 01 mar 2009 00:00

-Vaarwel-
Laatst gewijzigd door Prince Caspian op 23 jul 2010 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 01 mar 2009 09:12

Voor de stoppers: Kom op, hou vol, zet door enz. enz.! Je eten wordt er lekkerder van, je krijgt meer lucht, gezondere huid enzo, 't is echt de moeite waard. Ik ben inmiddels anderhalf jaar gestopt en ben zo blij dat ik er vanaf ben! :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 mar 2009 21:22

Kijk, dat iemand rookt moet hij of zij zelf weten maar ik kan er niet goed tegen als ze roken waar anderen bij zijn. Soms zelfs bij kinderen. Ik vind het zo zeikerig staan om te zeggen dat ik astmatisch ben en er dus slecht tegen kan. Denken rokers daar niet bij na?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 mar 2009 07:26

Ik denk dat veel rokers daar inderdaad niet bij nadenken, helaas... Iedereen is vrij om te doen en laten wat-ie wil, dus als je wil roken, dan ga je roken, zeker in je eigen huis. Zo kortzichtig is men tegenwoordig, jammer genoeg :?

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 03 mar 2009 09:06

Het gaat over stoppen met roken...
Een rokers-bash-topic kun je altijd nog ergens anders openen..... :roll:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 03 mar 2009 09:20

Zozo jij bent al vroeg geïrriteerd 8-[ Ben je soms net gestopt :wink:

Ben wel benieuwd waarom men is begonnen met roken. Onzekerheid, stress, omdat familie of vrienden het doen...???
Heb het idee dat mensen in je omgeving een zeer grote invloed daarin hebben. Als al je vrienden roken, zul je het sneller doen dan als geen van je vrienden rookt, lijkt mij.

Heb zelf trouwens nooit enige behoefte gehad om te roken. Een klein aantal vrienden doen het trouwens wel, al word dat steeds minder. Ik merk het verschil vooral bij concerten e.d. Dat je thuiskomt en geen last van je keel hebt. Aan de andere kant vind ik een sigaar altijd erg lekker ruiken. Mijn oom rookte ze altijd, ook op verjaardagen. Nu is hij gestopt en dan mis je toch wel de emotie die je krijgt bij zo'n geur. Net of er wat gezelligheid weg is.
M'n ouders hadden altijd een niet-roken-potje staan. Daar ging het geld in dat je anders aan sigaretten uitgeeft. We gingen er altijd dagjes van weg of van uit eten. Vooral als je alles zelf moet verdienen (bijbaantjes ed), komt die boodschap wel over. Ik had echt geen zin om mijn halve weeksalaris gelijk weer uit te geven. Dus wat mij betreft: een goede tip voor opvoeders!

Terug naar “Archief”