Anne 80 schreef:Hoi Marc en Karin,
Dat jullie dit zouden willen doen is heel mooi!
Toch vindt ik wel dat je hiermee andere mensen in de weg staat die zelf geen kinderen kunnen krijgen.
De wachtlijsten zijn enorm. Dit komt deels door de bureaucratie, maar ook is bekend dat er voor ieder kind dat ter adoptie beschikbaar is, 25 ouderparen zijn. Men zit dus niet zonder.
Als ik jullie was ging ik aan pleegzorg denken. Er is en groot tekort aan pleegouders. Als je echt iets goeds wilt doen voor kinderen kun je dit beter doen. Adoptieouders zijn er genoeg!
Groetjes, Anne
Hallo Anne, hier wil ik toch even op terugkomen. Hoe bedoel je "in de weg staan" ??? Als Marc en Karin een kindje willen adopteren (terwijl ze zelf al andere kinderen hebben) dan is dat toch prachtig? Waarom moeten mensen die geen kinderen kunnen krijgen voorrang krijgen ?! Ik snap het wel een beetje, anders moeten die mensen NOG langer wachten.. maar aan de andere kant... je doet het toch om een kind een beter leven te geven ?! Een kind verdient het niet om in barre omstandigheden te leven, en in een welvarend land als Nederland mag dat al helemaal niet voorkomen. Dus als Marc en Karin daarmee willen helpen, dan is dat toch hartstikke mooi???
Natuurlijk is er een groot tekort aan pleegouders, mee eens, maar dat moet je ook liggen. Sommige hebben het moeilijk om na zo'n periode ook weer afscheid te moeten nemen van een pleegkind.
Bovendien kan dit heel goed een ingeving van God zijn, dat Hij Marc en Karin stuurt om meer voor zo'n kind te betekenen!