Even jullie mening...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 26 sep 2008 11:08

Ik heb heel veel respect voor jullie,dat je zoiets kunt!
Ik heb zelf 4 kinderen,maar ik moest er niet aan denken om er dan nog één te adopteren!
Als jullie zoiets willen zou ik zeggen doen! en niet te veel naar de meningen van andere luisteren!
Succes!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 26 sep 2008 11:46

Marc en Karin, wat goed dat jullie dit willen doen!

En wat kunnen mensen ontzettend raar reageren op zoiets...net alsof je mensen die geen kinderen kunnen krijgen en ook een adoptiekindje willen iets aan wilt doen en net alsof je 'lekker puh' wilt zeggen tegen die mensen. Heel raar! Ze kunnen beter blij zijn dat er mensen die wel zelf kinderen kunnen krijgen ook de zorg van een adoptiekindje op zich willen nemen, want er zijn nog altijd te veel adopiekinderen!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 sep 2008 11:49

Die wachtlijsten voor adoptie komen volgens mij door bureaucratie en niet door het aantal kinderen dat geadopteerd kan worden... klopt dat Galateia?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 sep 2008 12:31

Galateia schreef:Ik vind het - uiteraard - een prachtig streven. Maar wat hierboven gezegd is, moet natuurlijk wel benadrukt worden: je mag nooit onderscheid gaan maken tussen je 'eigen' kinderen en je 'adoptiekind'. Ze zijn allemaal 'eigen'. Wanneer je in je hart weet, dat jullie daar never nooit een probleem mee hebben, dan wens ik jullie heel veel sterkte op de lange weg die volgt. Enne... wees welkom in het adoptietopic :wink:

Mee eens!

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 26 sep 2008 13:00

Hoi Marc en Karin,

Dat jullie dit zouden willen doen is heel mooi!
Toch vindt ik wel dat je hiermee andere mensen in de weg staat die zelf geen kinderen kunnen krijgen.
De wachtlijsten zijn enorm. Dit komt deels door de bureaucratie, maar ook is bekend dat er voor ieder kind dat ter adoptie beschikbaar is, 25 ouderparen zijn. Men zit dus niet zonder.
Als ik jullie was ging ik aan pleegzorg denken. Er is en groot tekort aan pleegouders. Als je echt iets goeds wilt doen voor kinderen kun je dit beter doen. Adoptieouders zijn er genoeg!

Groetjes, Anne

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 sep 2008 12:59

Anne 80 schreef:Hoi Marc en Karin,

Toch vindt ik wel dat je hiermee andere mensen in de weg staat die zelf geen kinderen kunnen krijgen.
De wachtlijsten zijn enorm. Dit komt deels door de bureaucratie, maar ook is bekend dat er voor ieder kind dat ter adoptie beschikbaar is, 25 ouderparen zijn. Men zit dus niet zonder.
Als ik jullie was ging ik aan pleegzorg denken. Er is en groot tekort aan pleegouders. Als je echt iets goeds wilt doen voor kinderen kun je dit beter doen. Adoptieouders zijn er genoeg!

Groetjes, Anne
Hallo Anne, hier wil ik toch even op terugkomen. Hoe bedoel je "in de weg staan" ??? Als Marc en Karin een kindje willen adopteren (terwijl ze zelf al andere kinderen hebben) dan is dat toch prachtig? Waarom moeten mensen die geen kinderen kunnen krijgen voorrang krijgen ?! Ik snap het wel een beetje, anders moeten die mensen NOG langer wachten.. maar aan de andere kant... je doet het toch om een kind een beter leven te geven ?! Een kind verdient het niet om in barre omstandigheden te leven, en in een welvarend land als Nederland mag dat al helemaal niet voorkomen. Dus als Marc en Karin daarmee willen helpen, dan is dat toch hartstikke mooi???
Natuurlijk is er een groot tekort aan pleegouders, mee eens, maar dat moet je ook liggen. Sommige hebben het moeilijk om na zo'n periode ook weer afscheid te moeten nemen van een pleegkind.
Bovendien kan dit heel goed een ingeving van God zijn, dat Hij Marc en Karin stuurt om meer voor zo'n kind te betekenen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 29 sep 2008 10:49

kwebbel schreef:
Anne 80 schreef:Hoi Marc en Karin,

Groetjes, Anne
Hallo Anne, hier wil ik toch even op terugkomen. Hoe bedoel je "in de weg staan" ??? Als Marc en Karin een kindje willen adopteren (terwijl ze zelf al andere kinderen hebben) dan is dat toch prachtig? Waarom moeten mensen die geen kinderen kunnen krijgen voorrang krijgen ?! Ik snap het wel een beetje, anders moeten die mensen NOG langer wachten.. maar aan de andere kant... je doet het toch om een kind een beter leven te geven ?! Een kind verdient het niet om in barre omstandigheden te leven, en in een welvarend land als Nederland mag dat al helemaal niet voorkomen. Dus als Marc en Karin daarmee willen helpen, dan is dat toch hartstikke mooi???
Natuurlijk is er een groot tekort aan pleegouders, mee eens, maar dat moet je ook liggen. Sommige hebben het moeilijk om na zo'n periode ook weer afscheid te moeten nemen van een pleegkind.
Bovendien kan dit heel goed een ingeving van God zijn, dat Hij Marc en Karin stuurt om meer voor zo'n kind te betekenen!

Hoi Kwebbel,

Het gaat me ook er ook niet om dat ik niet wil dat zo'n kindje geholpen wordt! Wij zijn zelf ook met adoptie bezig.
Het gaat mij er om dat er tegenwoordig zoveel mensen zijn met biologische kinderen of die er voor kiezen geen eigen kinderen te willen hebben, maar adoptiekinderen om iets goeds te doen voor de wereld en voor die kinderen.
Het streven is goed, maar men hoeft het niet te doen omdat die kinderen anders niet geadopteerd worden. Er zijn genoeg adoptieouders! Er wordt tegenwoordig streng geselecteerd omdat er TE veel adoptieouders zijn. Voor kinderloze echtparen wordt de kans dus steeds kleiner dat ze in aanmerking komen. Een vriendin van mij is bv afgewezen omdat ze hen de kant van pleegzorg op willen hebben. Het was erg pijnlijk voor haar om te zien dat andere mensen die bewust kinderloos blijven wel door mochten. Snap je?

Yrrfur
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Mening

Berichtdoor Yrrfur » 29 sep 2008 18:58

Marc en Karin schreef:Wat vinden jullie ervan als een stel eigen kinderen heeft en ook nog kinderen adopteert?

Moeten ze helemaal zelf weten. Ik weet wel dat ik het nooit zou doen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 sep 2008 20:56

Ik snap het niet meer. Zijn er nu teveel adoptieouders (vast geen goed nederlands woord) of teveel kinderen?

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 29 sep 2008 21:34

Acire schreef:Ik snap het niet meer. Zijn er nu teveel adoptieouders (vast geen goed nederlands woord) of teveel kinderen?

Er staan voor ieder kindje dat geadopteerd mag worden 25 ouderparen in de rij! Gelukkig niet te veel kinderen :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 sep 2008 21:58

Bij ons dus heel anders. Hier worden er op de radio spotjes uitgezonden om adoptieouders binnen te halen. Er zijn te veel kinderen en te weinig ouders. Alleen al in onze provincie zijn er een stuk of 25 kinderen om geadopteerd te worden! En dat is een miniem stukje van Groot Brittanie.

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 29 sep 2008 22:51

Kunnen die kinderen dan niet door nederlandse echtparen geadopteerd worden?

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 30 sep 2008 06:54

LauraC schreef:Bij ons dus heel anders. Hier worden er op de radio spotjes uitgezonden om adoptieouders binnen te halen. Er zijn te veel kinderen en te weinig ouders. Alleen al in onze provincie zijn er een stuk of 25 kinderen om geadopteerd te worden! En dat is een miniem stukje van Groot Brittanie.

Zo! :shock: Om wat voor kinderen gaat dat dan? Dan gaat het bij jullie een stuk sneller zeker?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 sep 2008 11:58

Galateia zegt ook altijd dat het andersom is.
In welk land is dat zo dat er 25 ouders zijn voor 1 kind?

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 30 sep 2008 12:14

Acire schreef:Galateia zegt ook altijd dat het andersom is.
In welk land is dat zo dat er 25 ouders zijn voor 1 kind?

Dit geldt voor Nederlandse echtparen voor alle landen. het is een gemiddeld cijfer he? Voor jonge gezonde baby's zijn bv nog meer ouders beschikbaar. Voor gehandicapte of oudere kinderen zijn het er wat minder. maar nog genoeg hoor!

Terug naar “Archief”