Moderator: Moderafo's
Rolf schreef:In de PKN is er straks sprake van één basistraktement, te weten 31.000
euro per fulltime predikant per jaar. Volledig artikel (2004).
 Daar hebben wij wel wat minder voor, hoor.
 Daar hebben wij wel wat minder voor, hoor. 

MissF schreef:Maar een predikant krijgt een huis, ik moet mijn hypotheek er ook nog van betalen! Zelfs de tuin wordt bijgehouden in sommige gevallen!
En trouwens, is 2600 per maand weinig? Dat is toch sowieso zeer gemiddeld? Veel mensen, zeker alleen werkenden, krijgen echt niet eens zoveel hoor! Ik vind 31000 per jaar best heel goed, zeker als je alleen maar je zelf en gezin hoeft te onderhouden! Voor 2600 per maand! Dat lijkt me heerlijkDaar hebben wij wel wat minder voor, hoor.
ik vind het veelSabra schreef:Dat basistraktement wordt aangevuld, je moet beter lezen.
Daarnaast is 31.000 per jaar natuurlijk erg weinig, dat is een kleine 2600 per maand. Daar kun je lastig een gezin van onderhouden.
Overigens zijn bepaalde kosten, zoals studie en toga natuurlijk aftrekbaar.
 mijn man verdiend echt niet zoveel hoor!!!! Mijn oom verdiend ook gewoon een middenstandsalaris (magazijnman) en die onderhoudt er 4 kinderen van. Het is lastig af en toe maar het ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen. Mijn tante naait veel voor de kinderen enzo, en gooit bijv. nooit kleding weg maar probeert het altijd weer op 1 of andere manier te fixen.
  mijn man verdiend echt niet zoveel hoor!!!! Mijn oom verdiend ook gewoon een middenstandsalaris (magazijnman) en die onderhoudt er 4 kinderen van. Het is lastig af en toe maar het ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen. Mijn tante naait veel voor de kinderen enzo, en gooit bijv. nooit kleding weg maar probeert het altijd weer op 1 of andere manier te fixen.
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 41 gasten