Ik word er niet goed van

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 22 sep 2008 10:54

Waarom truttig, je kan beter op je gemak thuis hangen dan wietrokend ed de disco onveilig maken.

Wat heb ik gedaan
- uitgegaan (hotel gorinchem, scherpenzeel etc en sporadisch de srb maar dat laatste vond ik 3x niks)
-veel op vakantie
-op bezoek bij familie en vrienden

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 22 sep 2008 11:22

pol schreef:
kirsten schreef:Ik las pas in de Visie een artikel over een boek over vrijgezellen in de Reformatorische gezindte. Werd wel goed aangeprezen. Misschien een tip voor mensen die wel problemen hebben met hun vrijgezellen bestaan.

Maar wanneer ben je aan een probleem toe, is dat op je 25e of op je 40e?

Het is geen probleem, maar er zijn mensen die het wel een probleem vinden.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 sep 2008 18:27

kirsten schreef:
pol schreef:
kirsten schreef:Ik las pas in de Visie een artikel over een boek over vrijgezellen in de Reformatorische gezindte. Werd wel goed aangeprezen. Misschien een tip voor mensen die wel problemen hebben met hun vrijgezellen bestaan.

Maar wanneer ben je aan een probleem toe, is dat op je 25e of op je 40e?

Het is geen probleem, maar er zijn mensen die het wel een probleem vinden.

Precies, en er zijn mensen die op hun 20e er al een probleem mee lijken te hebben en er zijn mensen bij wie het misschien op hun 40e gaat kriebelen, of helemaal niet... da's ook heel persoonlijk en afhankelijk van wat je verder allemaal in je leven hebt en doet.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 22 sep 2008 20:53

jans1 schreef:Voorlopig heb ik het even helemaal gehad met mannen/jongens..

Dat is wel te merken, je zwaait zelfs niet als je me inhaald met je autootje :wink:

Weer ruim 3 jaar vrijgezel. Wat heerlijk was de vrijheid weer. Het is wel een beetje dubbel op je 25 (nog) vrijgezel zijn. Over het algemeen geniet ik er enorm van. Niet gebonden zijn, leuke dingen doen. Het scheelt wel dat ik aardig wat vrijgezelle vrienden heb. Aan de andere kant heb je van die momenten dat je jezelf wel een beetje eenzaam voelt. Zeker wanneer je kinderen van 18 verkering ziet krijgen bekruipt me af en toe het gevoel van dat ik wel erg oud wordt. Gelukkig is dit meer uitzondering als regel. Mijn motto is dan ook: beter alleen gelukkig dan samen ongelukkig.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 23 sep 2008 05:59

Het lijkt me als je 35 bent en je bent nog vrij dat je dan een beetje de kriebels gaat krijgen of er wel iemand voor je is en je zit dan als vrouw zijnde misschien ook nog met een kinderwens en de jaren tellen dan wel door!

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 23 sep 2008 18:22

Ik herken me wel in jullie reacties... Aan de ene kant behoefte aan die arm om je heen en je verhaal ff eruit beppen, maar aan de andere kant... heerlijk je eigen gang kunnen gaan!

T kan me thuis wel gek maken, als er bijna alleen over trouwen, huisjes, uitzet etc gepraat word!! :( grmbls...

Maar voor de rest.. je weet nooit wat de toekomst voor je in petto heeft, he?

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 24 sep 2008 09:06

tvalt me op, ook in mijn omgeving, dat trouwen alleen zo'n issue is in refokringen.. iedere groepering heeft zo zn statussymbolen, maar bij christenen zou je toch verwachten dat daar wat meer in zou worden gerelativeert.

vreemd eigenlijk dat ik in dit topic zit, want gesprekken over dit soort dingen beschouw ik als de absoluut minst interessante :roll:
..

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 24 sep 2008 09:23

Rienuku schreef:Ik herken me wel in jullie reacties... Aan de ene kant behoefte aan die arm om je heen en je verhaal ff eruit beppen, maar aan de andere kant... heerlijk je eigen gang kunnen gaan!

T kan me thuis wel gek maken, als er bijna alleen over trouwen, huisjes, uitzet etc gepraat word!! :( grmbls...

Rienuku: zat jij niet in Roemenie voor een tijdje? Daar was je vast niet naar toe gegaan als je getrouwd was. Moet je nagaan wat een voordelen het oplevert haha. Ik vind het alleen maar prima dat ik vrijgezel ben. Ik doe letterlijk alles wat ik leuk vind en hoef met niemand rekening te houden. Voor mij geen discos oid, ik val helemaaaaaaaaaal niet op oppervlakkige mannen in discos. En al helemaal niet van die refo-ik-ben-op-zoek-jij-ook-date-avonden, afschuwelijk zeg :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 sep 2008 13:00

Lorijntje schreef:
Rienuku schreef:Ik herken me wel in jullie reacties... Aan de ene kant behoefte aan die arm om je heen en je verhaal ff eruit beppen, maar aan de andere kant... heerlijk je eigen gang kunnen gaan!

Rienuku: zat jij niet in Roemenie voor een tijdje? Daar was je vast niet naar toe gegaan als je getrouwd was. Moet je nagaan wat een voordelen het oplevert haha. Ik vind het alleen maar prima dat ik vrijgezel ben. Ik doe letterlijk alles wat ik leuk vind en hoef met niemand rekening te houden. Voor mij geen discos oid, ik val helemaaaaaaaaaal niet op oppervlakkige mannen in discos. En al helemaal niet van die refo-ik-ben-op-zoek-jij-ook-date-avonden, afschuwelijk zeg :)

Ik ook niet, maar ik heb desondanks een fijne relatie. En..ik kan ook heerlijk mijn eigen ding doen.
Het is een beetje vervelend dat de meesten er bij een relatie vanuit gaan dat je aan elkaar vast geplakt zit en opeens je eigen dingen moet opgeven. Onzin, dat heb je zelf in de hand.
Soms krijg ik het idee dat vrijgezellen zich uit man en macht willen verdedigen omdat ze geen relatie hebben. Doe gewoon fijn waar je je lekker bij voelt enzo (wel of niet daten, wel of geen relatie, wel of niet wanhopig zijn, etc.), je hoeft niet met de massa mee te lopen :)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 24 sep 2008 14:29

Smurffie schreef:
Lorijntje schreef:

Ik ook niet, maar ik heb desondanks een fijne relatie. En..ik kan ook heerlijk mijn eigen ding doen.
Het is een beetje vervelend dat de meesten er bij een relatie vanuit gaan dat je aan elkaar vast geplakt zit en opeens je eigen dingen moet opgeven. Onzin, dat heb je zelf in de hand.
Soms krijg ik het idee dat vrijgezellen zich uit man en macht willen verdedigen omdat ze geen relatie hebben. Doe gewoon fijn waar je je lekker bij voelt enzo (wel of niet daten, wel of geen relatie, wel of niet wanhopig zijn, etc.), je hoeft niet met de massa mee te lopen :)

Haha, het is niet verdedigend bedoeld maar ik denk wel dat het waar is. Ik hoop voor een half jaar naar Australie te gaan. Ik denk niet dat ik dit zou doen als ik hier een vriend had of getrouwd was..Alleen al voor het idee maar ook vanwege de kosten. In dat geval had ik bijv moeten sparen voor de bruiloft of een huis. Natuurlijk heb je je eigen keuzen maar je moet toch wel enigzins rekening houden met elkaar. Nu vindt niet iedereen het belangrijk om te reizen etc maar persoonlijk hecht ik daar veel waarde aan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2008 14:39

mijn vriend zou het liefst naar het buitenland vertrekken... maar ik wil niet. :wink:

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 24 sep 2008 14:44

Evelien schreef:mijn vriend zou het liefst naar het buitenland vertrekken... maar ik wil niet. :wink:

Haha, dat bedoel ik. En over een paar jaar zit ik 6 jaar vast aan de opleiding hier op een plaats in Nederland. Als ik dan trouw moet ik dus ook in of bij die plaats gaan wonen en kan ik niet opeens verhuizen omdat ik ga trouwen ofzo. En al helemaal niet naar het buitenland. Moet je kijken hoe ingewikkeld zon relatie is :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 sep 2008 14:49

Lorijntje schreef:
Evelien schreef:mijn vriend zou het liefst naar het buitenland vertrekken... maar ik wil niet. :wink:

Haha, dat bedoel ik. En over een paar jaar zit ik 6 jaar vast aan de opleiding hier op een plaats in Nederland. Als ik dan trouw moet ik dus ook in of bij die plaats gaan wonen en kan ik niet opeens verhuizen omdat ik ga trouwen ofzo. En al helemaal niet naar het buitenland. Moet je kijken hoe ingewikkeld zon relatie is :)

heeft niks te maken met onze relatie, want als hij bijv. voor een half jaar naar Afrika zou willen... en ik weet dat hij dat echt werkelijk wil. Dan zal ik hem ook steunen daarin. Tuurlijk zal ik hem missen absoluut. Maar die vrijheid heeft hij wel.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 sep 2008 15:49

Lorijne: als je niet getrouwd bent moet je toch ook ergens wonen... dat is juist duurder in je eentje.
Als je niet naar het buitenland gaat omdat je wilt sparen voor een bruiloft of voor je uitzet, dan wil je het gewoon niet echt. Een bruiloft hoeft niet perse 20.000 euro te kosten en meubeltjes kan je ook bij de kringloop halen. Het is maar waar je prioriteiten liggen.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 24 sep 2008 16:23

Ik zou juist een man willen om (onder andere :wink: ) op reis te gaan.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Archief”