Ik heb sowieso rare voeten, en ik merk ook zeker wel dat mijn 1 paar dure laarzen van twee jaar terug het fijnst lopen. Maar dat wil ik er toch niet echt meer voor uitgeven. In ieder geval niet elk jaar. Dus koop ik ze toch gewoon bij Scapino ofzo. En idd, de kwaliteit is ook minder, maar je betaalt er ook gruwelijk veel minder voor, waardoor het niet erg is om een tweede paar te moeten kopen in een seizoen.
Ik loop sowieso alle schoenen en laarzen helemaal schuin af, dus ik doe ook niet zo superveel jaar met schoenen. Al breng ik die dure laarzen nu gewoon naar de schoenmaker, die lapt ze vast wel weer een beetje op. Ik zorg wel dat ik, in de zomer dan, meerdere paren schoenen heb. Allemaal goedkope, maar zo kan ik altijd bij kleding combineren, en het scheelt enorm in stank

Ik heb nu amper ergens last van, maar als ik elke dag 8 uur lang dezelfde aan heb, tja, dan wel.
Maar voor kinderen is het toch sowieso anders? Kinderen slijten die dingen gewoon veel sneller. Mijn moeder moest, toen ik net liep, schoentjes in maat 16 hebben, omdat ik zo klein was. Die kostten toen een vermogen, moesten helemaal speciaal gemaakt worden. Maar na een jaar zijn ze echt wel op, en moest ze gewoon weer opnieuw laten maken.
Mijn broertje koopt nu trouwens schoenen van over de 100 euro, en ook die gaan echt neit langer dan een half jaar mee hoor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...