huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 17 sep 2008 20:36

@liefie: wel wat leuks van de tuin maken hoor. Vooral lekker met veel vaste planten werken. Is het goedkoopst en heb je minder werk aan dan elke seizoen nieuwe truttige 1 jarige. ;)

Ja ga het huisje in stijl opknappen. Ben goed aan het rondkijken en lezen wat voor materialen en welke kleuren goed passen. Heb gelukkig een collega die cultuurhistorische projecten doet en veel weet van typisch zeeuwse elementen en kleuren.

@Annet: Zeeland is het centrum van de wereld! wat nou uithoek! :P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 sep 2008 20:36

Haha, idd, ik vind het heerlijk om af en toe te veranderen. En dan vooral met zo min mogelijk nieuwe spullen of kosten.
Eerst hadden we blauw accesoires, nu groen. In totaal ben ik toen 12 euro kwijt geweest ofzo aan dat te veranderen. Dat vind ik de kunst ;)
En de manden vervangen door grijze bakken kost ook erg weinig, omdat ik dan bakken koop van 1 euro p.st.
Dat vind ik in heel ons huis leuk: zelf dingen opknappen, er amper iets aan uitgeven en het helemaal naar mijn smaak maken.
Misschien maak ik er ooit mijn beroep eens van ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 sep 2008 20:46

Pivo schreef:@liefie: wel wat leuks van de tuin maken hoor. Vooral lekker met veel vaste planten werken. Is het goedkoopst en heb je minder werk aan dan elke seizoen nieuwe truttige 1 jarige. ;)

Ja ga het huisje in stijl opknappen. Ben goed aan het rondkijken en lezen wat voor materialen en welke kleuren goed passen. Heb gelukkig een collega die cultuurhistorische projecten doet en veel weet van typisch zeeuwse elementen en kleuren.

komt helemaal goed hoor ons huis is van 1910 en de tuin is bestraat met hele oude steentjes en die sfeer willen we behouden.
En dat lukt goed met buxus en hortensia's/annabella's enz

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 17 sep 2008 21:39

liefie schreef:
Pivo schreef:@liefie: wel wat leuks van de tuin maken hoor. Vooral lekker met veel vaste planten werken. Is het goedkoopst en heb je minder werk aan dan elke seizoen nieuwe truttige 1 jarige. ;)

komt helemaal goed hoor ons huis is van 1910 en de tuin is bestraat met hele oude steentjes en die sfeer willen we behouden.
En dat lukt goed met buxus en hortensia's/annabella's enz
haha ok goedzo. Ik zie het helemaal voor me. Zal er inderdaad goed uitzien. Annabelle is inderdaad schitterend. Nog naar jullie zin op yese?

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 sep 2008 21:49

MissF schreef:Haha, idd, ik vind het heerlijk om af en toe te veranderen. En dan vooral met zo min mogelijk nieuwe spullen of kosten.
Eerst hadden we blauw accesoires, nu groen. In totaal ben ik toen 12 euro kwijt geweest ofzo aan dat te veranderen. Dat vind ik de kunst ;)
En de manden vervangen door grijze bakken kost ook erg weinig, omdat ik dan bakken koop van 1 euro p.st.
Dat vind ik in heel ons huis leuk: zelf dingen opknappen, er amper iets aan uitgeven en het helemaal naar mijn smaak maken.
Misschien maak ik er ooit mijn beroep eens van ;)

Kan ik jou niet inhuren als ik goedkoop een huis moet inrichten? :wink:

@ pivo: Wil je met mij trouwen? Wat een schattig huisje zeg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 sep 2008 22:03

Ach, het is gewoon simpel. Eerst bedenken wat je wilt. Dan op marktplaats zoeken naar datgene, dan een goede kleur verf kopen, erop smeren en je bent klaar :)
En gewoon niet teveel accesoires, zodat je makkelijk weer kunt veranderen. Kussenhoesjes zelf maken of op de markt zoeken. Dan kost het allemaal niet zoveel :)
maar er zijn mensen die het wel mooi vinden om alles van 1 soort te hebben en tegelijk te kopen, dan werkt dit niet ;) Maar ik hou daar niet zo van, dus doe ik het op deze manier

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 sep 2008 16:39

ik ben nu zelf een kussen aan het maken, grappig :) een groot rood hart met wit er omheen, verder groene randen om het af te maken :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 18 sep 2008 17:57

Wat ik ooit nog wel eens wil gaan maken is een lappendeken. Lijkt me zo gaaf. Allemaal stukjes stof met hollandse tafereeltjes. Zo schattig, maar heb er helaas geen tijd voor.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 sep 2008 19:19

kirsten schreef:Wat ik ooit nog wel eens wil gaan maken is een lappendeken. Lijkt me zo gaaf. Allemaal stukjes stof met hollandse tafereeltjes. Zo schattig, maar heb er helaas geen tijd voor.

Jaa, idd! Dat vind ik ook gaaf. Ik ga als het goed is binnenkort op naailes, dus hoop dat ik dat dan ook kan :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 sep 2008 19:29

quilten bedoel je kirsten of iets anders?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 sep 2008 20:18

MissF schreef:Jaa, idd! Dat vind ik ook gaaf. Ik ga als het goed is binnenkort op naailes, dus hoop dat ik dat dan ook kan :D

Tuurlijk kan jij het dan. Zelfs ik als man zijnde heb het geleerd... :mrgreen:

Je spaart veelal een hoop geld uit als je zelf kunt naaien. Dat was voor mij eigenlijk de hoofdmoot om mijzelf op les te zetten..
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 sep 2008 20:20

Harm-J schreef:
MissF schreef:Jaa, idd! Dat vind ik ook gaaf. Ik ga als het goed is binnenkort op naailes, dus hoop dat ik dat dan ook kan :D

Tuurlijk kan jij het dan. Zelfs ik als man zijnde heb het geleerd... :mrgreen:

Je spaart veelal een hoop geld uit als je zelf kunt naaien. Dat was voor mij eigenlijk de hoofdmoot om mijzelf op les te zetten..

Mwah, dat valt tegen hoor.
Ik ben begonnen met een blousje voor mezelf, maar aan stof en benodigdheden ben je al snel meer kwijt dan als je het in de winkel koopt. Het is dus meer voor de hobby :)
En als we een meisje krijgen wil ik van die schattige jurkjes naaien, die in de winkel wel erg duur zijn. Maar het is tegenwoordig niet echt goedkoper meer.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 sep 2008 20:24

MissF schreef:Mwah, dat valt tegen hoor.
Ik ben begonnen met een blousje voor mezelf, maar aan stof en benodigdheden ben je al snel meer kwijt dan als je het in de winkel koopt. Het is dus meer voor de hobby :)
En als we een meisje krijgen wil ik van die schattige jurkjes naaien, die in de winkel wel erg duur zijn. Maar het is tegenwoordig niet echt goedkoper meer.

Het ligt er inderdaad wel aan wat je naait of waar je de stof betrekt, tegen de prijs van gewone kleding (lees: Chinese textiel) valt niet op te naaien, daar heb jij zeker gelijk in.

Op het gebied van stoffering in je huis, kun je al wel snel of soms zelfs heel veel geld besparen.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 18 sep 2008 21:54

kwebbel schreef:quilten bedoel je kirsten of iets anders?

Ja inderdaad. Ik heb nog steeds het idee om dat cadeau te geven aan mijn vriend als wij gaan trouwen. Zo lekker ouderwets.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 18 sep 2008 22:09

kirsten schreef:Wat ik ooit nog wel eens wil gaan maken is een lappendeken. Lijkt me zo gaaf. Allemaal stukjes stof met hollandse tafereeltjes. Zo schattig, maar heb er helaas geen tijd voor.

Oh dat vind ik ook altijd zo leuk! Nu ook geen tijd voor maar hou het lekker in mn achterhoofd. Gezellig om 's winters te maken ofzo. Ik kan helemaal niet naaien, maar volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn (hoop ik...) Ik denk dat je er wel lannnnnng mee bezig bent!

Terug naar “Archief”