Moderator: Moderafo's
Wullimpie schreef:Bij de eerste bekering of wedergeboorte is de mens passief.
Bij de doorgaande bekering in het leven van een christen is de mens actief.
Er valt natuurlijk nog veel meer over te zeggen, maar dit kort samengevat mijn mening.
goofy1978 schreef:Een mens is zelf erg actief als God hem bekeerd, namelijk om God tegen te werken in de bekering.
Maar als God werkt wie zal het keren.
LeChat schreef:Eens met Wullimpie en Raido: God is niet afhankelijk van de mens...
Raido schreef:Emma, Willempie geeft exact aan wat jij eigenlijk ook al zegt. Het is God die zijn handen uitstrekt naar jou (wedergeboorte) daarna komt de aanname door het geloof en bijvoorbeeld de goede werken als vruchten van het geloof, maar ook de strijd tegen de zonde, de wereld en het eigen vlees (bekering).
essieee schreef:LeChat schreef:Eens met Wullimpie en Raido: God is niet afhankelijk van de mens...
Dat troost me ook weer enorm, vanuit mezelf zou het helemaal niks worden. Van mezelf uit wil ik alle dingen behalve 100% leven voor Zijn eer. Tuurlijk, ik denk vaak dat ik het wel wil, maar kom er steeds meer achter dat ik het juist zelf ben die tegen God kiest.
Daarom troost me de wetenschap dat God het werkt; beide, het willen en het werken!
essieee schreef:Prima aanvulling Race, al ben ik van mening dat God je vragende maakt wat het bidden opwekt.
maar dat is achteraf
em_ma schreef:Raido schreef:Het is God die zijn handen uitstrekt naar jou (wedergeboorte) daarna komt de aanname door het geloof en bijvoorbeeld de goede werken als vruchten van het geloof, maar ook de strijd tegen de zonde, de wereld en het eigen vlees (bekering).
Amen amen en nog eens amen!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten