talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Layna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Layna » 03 sep 2008 10:41

Knap hoor dat jullie erbij werken!

@MissF: Kan me voorstellen dat je er soms best tegenop ziet, maar het went wel weer hoor. En als het echt niet gaat... dan komt er tegen die tijd heus wel een oplossing voor. Wat voor werk doe je?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 03 sep 2008 10:45

Layna schreef:Knap hoor dat jullie erbij werken!

Ik zie het zelf eigenlijk helemaal niet zo, wij hebben gewoon het geluk gehad dat wij het zonder stress en gedoe kunnen regelen. Daar is niet zoveel knaps aan :wink:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 sep 2008 10:48

Leuk Haai werken in de zorg!
Ideaal dat je man dan bij Timon kan blijven.
Is zeker voor allemaal wel even zo leuk en prettig.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 sep 2008 11:03

Ik werk in de jeugdpsychiatrie.
Het zal allemaal vast goedkomen, en als het echt niet gaat lukken, dan zien we wel weer, ik kan altijd nog een andere baan zoeken met regelmatige werktijden (al denk ik niet dat ik dat ooit echt leuk zal vinden, en dan is mijn reden om te gaan werken weg)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 sep 2008 12:20

Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk al best wel weer zin heb om te werken. Ik ga straks 24 uur werken en dat lijkt mij echt heerlijk.Ik ben echt dol op onze kleine, maar ik vind het leven als moeder en huisvrouw toch ook wel een beetje saai. :oops: Is het heel slecht dat ik dit denk?

Ik heb het idee dat ik momenteel alleen nog maar over Hugo kan praten en hoevaak hij gepoept en gespuugd heeft. Aan de andere kant vind ik Hugo eigenlijk met 13 weken ook wel weer heel klein om het naar een kdv te brengen. Al met al een lekkere tweestrijd.....maar dat is het lot van een moeder geloof ik.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 sep 2008 12:26

Welnee, ik denk dat ik dat ook ga hebben,
Eigenlijk leef ik nu al niet continu op een roze wolk ofzo. Ik vind het raar, dat geschop in mijn buik en eng soms. Af en toe ik het best schattig enzo, maar niet altijd. Sommige mensen vinden dat raar, nouja, ze vinden maar ;)
Wel grappig, mijn leidinggevende werkt zelf 32 uur, met een stel kids thuis. Die snapt zo goed dat ik wil blijven werken. Dat is wel handig af en toe ;)
Gelukkig werken er op mijn werk heel veel moeders. Dat scheelt ook wel. Als ik soms van thuisblijfmoeders hoor, hoe het wel niet kan dat ik 24 uur wil gaan werken, tja, ieder zijn ding, ik iig niet 24 uur moeder zijn :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 sep 2008 12:32

Ik hoor wel eens van werkende moeders dat ze thuisblijven moeilijker vonden dat werk/thuis combineren. Niet iedereen is ervoor geschikt.
Ik heb bewust ervoor gekozen te stoppen met werken omdat we zo lang op een kindje hebben gewacht dat ik het heel bewust mee wil maken. Misschien wel de laatste keer dat ik het meemaak, dan wil ik daar bij zijn.
Maar...ik kan me wel voorstellen dat ik het over een tijdje wat saai ga vinden. Daarom ga ik er nu al veel op uit om naar speelochtenden, babyzwemmen en -massage te gaan.

Layna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Layna » 03 sep 2008 12:41

Na de geboorte van mijn dochtertje ben ik 2 dagen gaan werken. Maar mijn werk was leuker toen ik fulltime werkte, en daarbij was mijn dochtertje het eerste halfjaar vaak ziek, dus dat heeft ook meegewerkt aan de keuze om te stoppen.

Aan het begin was het wennen dat ik niet meer werkte, iedereen om je heen heeft het druk-druk-druk en dat was ik zelf ook gewend. Nu is het puur genieten. Ik zie het als een voorrecht dat ik niet perse hoef te werken, financieel gezien, en ook omdat ik lichamelijk niet sterk ben is het voor mij veel relaxter.

Het is wel zo dat je zelden tijd voor jezelf hebt als je thuisblijfmama bent, maar nu is mijn dochtertje 2 halve dagen in de week naar de peuterspeelzaal gaat is dat niet meer zo.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 03 sep 2008 15:09

NdW schreef:Hoe zijn je eerste dagen gegaan, Merisja?

Pittig!! Ik vind het wel zwaar, maar wel ont-zet-tend leuk! Maandag voor t eerst naar school geweest en gisteren voor t eerst gewerkt op het KDV. Die verstiging is net geopend, dus ze zijn daar nog een beetje aan het opstarten, zodat we maar heel weinig kindjes hadden. Was voor mij wel heerlijk! Vanavond weer naar school en ik heb er echt zin in! Helaas is onze oudste nu ziek, dan ga je toch een beetje met een rot gevoel weg, maar goed... Over zes weken hebben we herfstvakantie :lol:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 sep 2008 19:27

Ik ga weer terug naar m´n oude werkgever, het Leger des Heils.
Ik ga werken in een crisisopvang voor (voornamelijk) gezinnen die om wat voor reden ook op straat zijn komen te staan.
M´n ouders vinden het helemaal geweldig dat ze mogen oppassen.
In het verleden hebben we weleens de afspraak gemaakt dat thomas eens in de twee weken een dag naar hun toe gaat, maar in de praktijk kwam het daar niet altijd van.
Nu ligt het echt vast en ze hebben er gigantisch veel zin in!
En Thomas is helemaal weg van z´n opa en oma dus dat komt helemaal goed!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 sep 2008 19:30

bloempie schreef:Ik ga weer terug naar m´n oude werkgever, het Leger des Heils.
Ik ga werken in een crisisopvang voor (voornamelijk) gezinnen die om wat voor reden ook op straat zijn komen te staan.
In het verleden hebben we weleens de afspraak gemaakt dat thomas eens in de twee weken een dag naar hun toe gaat, maar in de praktijk kwam het daar niet altijd van.
collegaaaaa!!!! 8) ik werk ook voor t leger 8) alleen dan met oudjes :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 sep 2008 19:32

kwebbel schreef:

toevallig in Baarn? of dat niet?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 sep 2008 19:35

Evelien schreef:
kwebbel schreef:

toevallig in Baarn? of dat niet?
nee het andere filiaal in Maarssen :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 sep 2008 19:36

Gouda. Lachen zeg! 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 03 sep 2008 20:38

Ik werk al sinds de geboorte van mijn zoontje (nu al ruim 7 jaar geleden).
Eerst begonnen met 1 dag in de week, m'n zoontje bracht ik dan de ene week naar zn ene oma, de andere week naar de andere. En dat beviel prima. Zowel voor mij als voor beide oma's. Die genoten!!
Toen werd het drukker op kantoor en ben ik twee dagen gaan werken in de week. Ik bracht toen mijn zoontje de ene dag bij zn ene oma, en de volgende dag bij de andere en ook dat ging super.
Nu werk ik nog steeds 2 dagen in de week (niet meer bij dezelfde werkgever, maar dat maakt niet uit :wink: ) en breng ik 's ochtends mijn zoontje bij de ene oma, die brengt hem dan op school en uit school gaat hij zelf naar mijn moeder, zn andere oma dus.
De oma's vinden het leuk en ik vind het heerlijk om 2 dagen lekker weg te zijn uit m'n huishouden. Ik heb er niet echt een hekel aan, maar echt voldoening geeft het me niet :roll:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Terug naar “Archief”