Wie/ wat kies je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 17 jan 2004 19:45

Klopt, maar je moet dingen niet gaan draaien: als de vruchten niet zo direct zichtbaar zijn ben je dus ook maar niet bekeerd. Het is namelijk een proces, wat je levenslang aangeleerd woordt, de meeste mensen veranderen niet van de ene dag van een grote schavuit in een moeder theresa. Kijk naar Petrus, hij was zo'n beetje de discipele met het meeste geloof (over water lopen) maar ook de driftigste en de gene die jezus 3x verraadde. Je bent weliswaar geen zondaar meer maar je doet nog wel zonde.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 17 jan 2004 21:06

Als ik het aan God voorleg en eerlijk zeg dat ik eigenlijk niet wil veranderen maar dat ik weet dat het nodig is, dan verandert God mij. En daar heb ik nou net geen zin in, want ik wil nog wel even doorgaan met de zonde. Het is dus eigenlijk pure koppigheid van mij.

Ik weet wat je bedoelt want zo was ik zelf ook, en nóg zijn er dingen waarvan ik weet dat ze tegen God's geboden ingaan, maar juist omdat je geen zin hebt om dat te veranderen is het zo nodig dat je het aan Hem voorlegt. Dát je geen zin hebt om te veranderen. Dacht je dat Hij niet weet wat er in jouw hart omgaat? Waarom blijft Hij aan je trekken?
Omdat Hij wil dat je je aan Hem overgeeft, je vecht je liever dood dan jezelf over te geven, want dan moet je eigen ikje eraan en dáár heb je juist geen zin in.
Je bent nog jong en je wilt nog genieten van alles om je heen, je denkt láter dan ga ik me wel bekeren, maar later ben je misschien getrouwd en dan wil je genieten van je huwelijk, weer later wil je genieten van je kinderen, als je ziek wordt dan heb je geen zin om aan die dingen te denken want dan heb je teveel met je lichaam te stellen.
En wie weet óf je wel oud wordt? Morgen kun je er niet meer zijn.
De Heere zegt: Zo gij Zijn stem dan HEDEN hoort, gelóóft Zijn heil- en troostrijk woord, Verhardt u niet maar LÁÁt u leiden.
Ik snap wel dat je geen zin hebt om verdrietig te zijn om je zonden, om smart te hebben over je afmakingen, je weglopen bij God vandaan, écht ik herken het en heb er zelf ook tegen gevochten vanaf dat ik een kind was.
En tóch, is Hij geduldig, Hij wácht om genadig te zijn, juist voor weglopers.
En als de Heere je gebed verhoort, en dat zál Hij doen op Zijn tijd, dan vind je juis vreugde in Hem, dat is niet saai, of altijd maar zorgen, dan zou je dat het liefst aan iedereen willen geven. En ik gun het je zo, de Heere is zo Groot en Goed en Genadig. En Hij wil graag jonge rekruten in Zijn leger. O, ik gun het niet jou alleen maar de hele wereld, maar nu heb ik het even tegen jou. Als je toch mag zien wat Hij gedaan heeft voor ons, dan wíl je niet anders meer dan Hem alleen dienen, en Hém de eer toebrengen, eeuwig eeuwig te mogen zingen van God's goedertierenhéén!
Hij voor mij, wat een eeuwig wonder, niet in woorden uit te drukken.
Je bént er nog, je bent nooit te slecht, ook niet te koppig.
Wordt je niet moe van het vechten tegen God? Bij Hem vindt je de wáre rust.
In de wereld zul je je altijd ergens diep in je hart onrustig voelen, en een gemis/leegte, die de wereld nooit vervullen kan met díe vrede en vreugde die alleen maar in God te vinden is.

Probeer je eens af te vragen als je ergens mee bezig bent waarvan je weet dat het eigenlijk niet door de beugel kan, Hoe zal het zijn als de Heere nú terug kwam om te oordelen? Zou ik dan met al deze mensen in haat moeten leven? eeuwig moeten roepen om genade, die er dan niet meer is?
Ik gun het je zo dat je rust mag vinden in HEM, die zó heeft moeten lijden om óns eigenwijze rebellen terug te halen. Zijn liefde is zo groot, zo rijk, niet in woorden uit te drukken.
Wat ik je bidden mag, Laat je met God verzoenen!

Als je wil weten hoe ik geleefd heb en wat de Heere heeft gedaan kijk dan eens op deze site http://www.omsionswil.nl/forum2/viewthread.php?tid=3315 Misschien herken je er wat van.

Sterkte!!!
Laatst gewijzigd door Maninne op 18 jan 2004 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

dode zee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dode zee » 17 jan 2004 21:28

Mooi verwoord, Maninne!
Ja, ik had er ook nooit zin in! Dacht je dat ik m'n leven op wilde geven? Dan ben je nooit meer blij, en dit mag niet en dat mag niet...
Tot je eerlijk wordt... En dan oh, die liefde en goedheid en dat geduld van God! Dan kun je wel wegkruipen! Maar God roept: komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt...!

Dan zijn er veel moeilijke zaken, en ach, God lijkt vaak zo ver weg, dan gaan we toch weer onze eigen gang, we kunnen het immers zelf wel? Maar God is getrouw, Hij laat ons nooit meer gaan! En een blik op Jezus is meer waard dan al het andere! Dan schaam je je dat je zo druk bent geweest met van alles, en wil je dat voor goed vasthouden! Maar de zonde kruipt er zo makkelijk weer in! We zijn vaak zo zwak, en vergeten dat we een machtig God hebben! Dan laten we ons verlokken, en hebben als excuus dat we er niets aan kunenn doen...!

Maar als alles zo koud is, dan is er toch dat heimwee, dat verlangen naar die gemeenschap met God, het veilig zijn bij God... En dan moet toch alles wijken!
Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God; wanneer zal ik ingaan, en voor Gods aangezicht verschijnen?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 jan 2004 22:16

Lieve refowebbers,
ik kan niet uitdrukken hoe blij ik ben met de antwoorden die jullie me gegeven hebben. Ik heb er heel erg veel aan en zie ook dat God door jullie antwoorden heen werkt!
Dank jullie wel!
Liefs, Bloempie
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 19 jan 2004 22:49

Lief bloempje
Wat fijn als de Heere op deze manier nog wil werken, dat je wat mag hebben aan je mede forummers. Blijf Hem maar volgen, schreeuw Hem maar achterna, Hij hoort je!
Sterkte en liefs maar vooral God's Zegen toegewenst!!!
Afbeelding

caprice

Berichtdoor caprice » 20 jan 2004 05:45

Internet mag veel misbruikt worden (door duivel en mens), maar ook nog worden gebruikt (door God).

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 jan 2004 12:14

caprice schreef:Internet mag veel misbruikt worden (door duivel en mens), maar ook nog worden gebruikt (door God).

Hetzelfde geldt dus voor de tv en de radio, caprice.

caprice

Berichtdoor caprice » 20 jan 2004 22:13

Sabra schreef:
caprice schreef:Internet mag veel misbruikt worden (door duivel en mens), maar ook nog worden gebruikt (door God).

Hetzelfde geldt dus voor de tv en de radio, caprice.

In mindere mate, ben ik van mening.
Bovendien kun je slechte dingen op internet mijden, en op radio of televisie wordt het al uitgezonden of getoond voordat je het kunt verhinderen.
Ik denk dat er nog nooit een diepgaande documentaire over het leven van Alexander Comrie uitgezonden is op laatstgenoemde media. :roll:

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 21 jan 2004 01:41

Nou alle enigzins bekende filosofen en theolgen ter wereld zijn al documentaires over gemaakt. Dus dat kon nog wel eens meevallen..
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Terug naar “Archief”