Verliefd - Verloofd - Getrouwd - Termijnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gurkie
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Gurkie » 26 aug 2008 16:24

Trouwen vind ik doodeng. Daarom is het tof om hier ervaringen te lezen van mensen die ook twijfelden.

Twee jaar voor déze relatie heb ik 3,5 jaar verkering gehad met een jongen die echt totáál niet bij mij paste. Bij deze man heb ik het pas-gevoel meer.

Toch komt hij met bepaalde dingen niet in de buurt van de type man waarmee ik ooit dacht te trouwen. Niet dat ik bij zo'n man meteen 'ja' zou zeggen, want ik vind trouwen gewoon bloody scary. 8)

Mijn ouders zijn al jaren gescheiden en ik heb gewoon geen flauw idee op basis waarvan je iemand tot je echtgenoot moet kiezen. Zijn daar regels voor? Kun je daar een cursus voor volgen? Vast niet, dus dan maar een antwoord op de vraag.

Mijn vriend woont sinds 23 oktober 2007 in Nederland en gezien de ervaringen in de daaropvolgende maanden, kan ik zeggen dat ik 'm toen pas écht heb leren kennen. :D We hebben nu dus tien maanden verkering. Als alles goed gaat, zou ik zomer 2010 wel willen trouwen. Nu maar hopen dat ik geen runaway bride wordt...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2008 16:37

kwebbel schreef:
MissF schreef:Bij mijn ex ook met 6 maanden, dat vonden we stoer.
Mijn man vond het ontzettende onzin (wilde sowieso eigenlijk geen ring, liefst ook geen trouwring), dus die hebben we nooit gehad.

Maar zoiets is juist leuk als je niet zo lang verkering hebt!
ik neem aan dat je wel een trouwring hebt? :) (dat je het dus alleen over vriendschapsringen had bedoel ik)

wij hebben geen trouwringen :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 16:41

kwebbel schreef:
MissF schreef:Bij mijn ex ook met 6 maanden, dat vonden we stoer.
Mijn man vond het ontzettende onzin (wilde sowieso eigenlijk geen ring, liefst ook geen trouwring), dus die hebben we nooit gehad.

Maar zoiets is juist leuk als je niet zo lang verkering hebt!
ik neem aan dat je wel een trouwring hebt? :) (dat je het dus alleen over vriendschapsringen had bedoel ik)

Ja, we hebben nu wel trouwringen, maar wel een beetje mannenringen. In het begin deed hij hem ook continu af, nu istie het helemaal gewend, maar echt mooi gaattie het nooit vinden. Nouja, best hoor :) Ik vind ringen er wel echt bij horen, ik vind het mooi, dat we allebei dezelfde hebben (nouja, bijna dezelfde, exact dezelfde maat, ik heb alleen 3 diamantjes). Bepaald symbool voor verbondenheid ofzo
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 26 aug 2008 16:54

Gurkie schreef:Mijn ouders zijn al jaren gescheiden en ik heb gewoon geen flauw idee op basis waarvan je iemand tot je echtgenoot moet kiezen. Zijn daar regels voor? Kun je daar een cursus voor volgen? Vast niet, dus dan maar een antwoord op de vraag.

Ha, dat is grappig, ik vraag me dat soort dingen ook af. Trouwen is ook gewoon wel eng natuurlijk, je weet nooit zéker dat je het tot de dood komt, met elkaar vol kunt houden. Maargoed, ik wen steeds meer aan het idee van trouwen, sneller dan ik had verwacht ;/

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 17:05

Gurkie schreef:Zijn daar regels voor?

Regel 1: Er zijn geen regels
Regel 2: Al zijn er regels komen die te vervallen, of hoef je je er niet aan te houden.
Regel 3: Er zijn geen regels
:mrgreen:

Gurkie schreef:Kun je daar een cursus voor volgen?

Vanaf 1 sept. a.s. Cursus; hoe wordt ik een echtgenoot die het wel met mij zal volhouden? :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 17:13

Volgens mij kies je een echtgenoot wel op bepaalde dingen, die voor iedereen weer anders zijn.
Voor mij was DE nummer 1 dat hij echt gelovig was, en dat ook uit droeg. Daarnaast nog wat belangrijke dingen, en of je je leven met elkaar wilt delen leer je vanzelf zien in je verkeringstijd. Met mijn ex was het het gewoon niet, met mijn man wist ik het al heel erg snel. Dat is meer een gveoel ofzo.
En of we het volhouden als we allebei 100 mogen worden weet ik niet, maar in principe scheiden we niet, en zullen we wel 'moeten' :D (soms is een beetje nuchter denken wel handig)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 aug 2008 17:51

@Gurkie: ik heb wel wat gehad aan het boek 'Zal ik trouwen?' Klinkt misschien gek om daar een boek over te lezen, maar voor mij was het erg nuttig om te lezen en het hielp me om mijn gedachten te ordenen. Als ik jou post zo lees dan denk ik dat het jou ook goed zou kunnen doen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 aug 2008 17:56

@ Gurkie: Waarom niet nog even lekker wachten tot jij meer zeker ben van trouwen? Ik bedoel niet met deze opmerking dat je niet zeker bent van je vriend, maar gewoon over het trouwen opzich. Trouwen is iets om naar uit te zien. Ik vraag me af en toe wel eens af of mijn vriend wel bij mij past en of ik wel verder met hem wil. Ik ben er door mijn relatie heen achter gekomen dat dat goed is om af te vragen bij mezelf. Zodat ik bewust ben waarom ik voor mijn vriend kies. Telkens kom ik er achter dat ik hem never kwijt zou willen. Ik was in het begin ook wel bang voor trouwen: Voor altijd me aan iemand binden, die enorme stap zetten? Nu heb ik dat niet omdat ik me heel zeker voel. Door de tijd heen is dat over gegaan. Ik hoop voor je dat je hier ook met je vriend over kan en durft te spreken.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 aug 2008 17:57

Lalage schreef:@Gurkie: ik heb wel wat gehad aan het boek 'Zal ik trouwen?' Klinkt misschien gek om daar een boek over te lezen, maar voor mij was het erg nuttig om te lezen en het hielp me om mijn gedachten te ordenen. Als ik jou post zo lees dan denk ik dat het jou ook goed zou kunnen doen.

Wie is de schrijver van dat boek?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 aug 2008 20:03

kirsten schreef:
Lalage schreef:@Gurkie: ik heb wel wat gehad aan het boek 'Zal ik trouwen?' Klinkt misschien gek om daar een boek over te lezen, maar voor mij was het erg nuttig om te lezen en het hielp me om mijn gedachten te ordenen. Als ik jouw post zo lees dan denk ik dat het jou ook goed zou kunnen doen.

Wie is de schrijver van dat boek?

M. Blaine Smith

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 aug 2008 22:29

En je kunt altijd nog naar Ready to Marry ofzo!
pobody's nerfect

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 aug 2008 22:58

Ja dat lijkt me ook zo gaaf. Het is alleen zo'n hoop geld en aangezien wij voor bruiloft aan het sparen zijn, gaat dat dus niet door.
Ik ben wel het boek: 'Ik ook van jou' met vriendlief aan het lezen. Ik vind het ook heel erg opbouwend voor je relatie, maar ik weet niet of je er wat aan hebt in jouw situatie.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 aug 2008 06:18

Wij hebben ook een voorbereidingsweekend van de kerk waar we toen heen gingen gedaan, dat was erg tof! Maar ik denk dat ik aan dat boek misschien nog wel meer gehad heb, want we merkten op dat weekend dat we elkaar al heel goed kenden. Er zaten ook stellen tussen die dingen van elkaar ontdekten waarvan ik dacht: oopz, wij zijn toch al een stukje verder...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2008 06:51

Wij gaan een cursus volgen die door mensen uit onze gemeente gedaan wordt. Het heet Liefde is.... t zijn 4 informatieavonden. En je kunt (als je daar behoefte aan heb) nog bepaalde onderwerpen uit diepen.

Maar sommige boekjes zoals: Wat wil Hij en wat wil Zij..... :x k heb er ook 1 in de boekenkast staan. Maar het trekt mij totaal niet.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 aug 2008 10:24

Yeahhh 8)
We hebben een afspraak gemaakt om wat meer info te krijgen over een Hypotheek :shock: :mrgreen:
Nu maar effe afwachten dus...!
En tjah...als het meevalt en we zien iets moois, dan toch maar van onze dromen werkelijkheid maken :)
Afbeelding

Terug naar “Archief”