jonge moeders / kinderpraat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 jul 2008 13:53

Max schreef:
barryrab schreef:in je eigen huis geen probleem wel in openbare gelegenheden

Wah, kijk dan allemaal even op weeweewee punt borstvoeding punt com. Daar zie je rechts momenteel een cartoon over strand.
Ik vind em schitterend! :mrgreen:

:mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2008 17:15

barryrab schreef:in je eigen huis geen probleem wel in openbare gelegenheden

Waarom is het wel een probleem in openbare gelegenheden.....? Ik begrijp dat niet. Alshet puur is , omdat jij je ongemakkelijk voelt, ligt het probleem denk ik bij jou en niet bij de moeder die borstvoeding geeft. Is het niet een manco van onze maatschappijk dat borsten louter als iets erotisch gezien mogen worden en dat daardoor de verkeerde associaties gewekt worden?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2008 17:19

LauraC schreef:
ajl schreef:Heb aan mn beste vrienden ook al gevraagd of ze mij erop willen wijzen als ik alleen maar over mn kinderen heb.

Moedig ajl, omdat te zeggen. Ik zei dat ook en Sabra vond daar het volgende van:
Sabra schreef:Wat Laura doet is nogal gemakkelijk en passief. Ze legt de verantwoordelijkheid bij de ander voor wat betreft het gespreksonderwerp.

Als Laura aan de ander zou denken (wat ik overgens niet betwijfel) dan zou zij juist degene zijn die een ander gespreksonderwerp aansnijdt.

Ik was het ook niet met Sabra eens. Een vriendin van mij wil ook graag kinderen, maar dat lukt nog niet. Ik heb het ook bij haar aangegeven. Daarbij vraag ik het ook regelmatig aan haar of het ook steekt als ik over onze aanstaande kleine praat. Hiermee open je ook voor de ander de mogelijkheid om er open en eerlijk over te praten en dat heeft niets met passiviteit te maken.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 17:24

Goed van je dat je dat bespreekbaar maakt! :)
Afbeelding

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 28 jul 2008 19:56

ajl schreef:
LauraC schreef:
ajl schreef:Heb aan mn beste vrienden ook al gevraagd of ze mij erop willen wijzen als ik alleen maar over mn kinderen heb.

Moedig ajl, omdat te zeggen. Ik zei dat ook en Sabra vond daar het volgende van:
Sabra schreef:Wat Laura doet is nogal gemakkelijk en passief. Ze legt de verantwoordelijkheid bij de ander voor wat betreft het gespreksonderwerp.

Als Laura aan de ander zou denken (wat ik overgens niet betwijfel) dan zou zij juist degene zijn die een ander gespreksonderwerp aansnijdt.

Ik was het ook niet met Sabra eens. Een vriendin van mij wil ook graag kinderen, maar dat lukt nog niet. Ik heb het ook bij haar aangegeven. Daarbij vraag ik het ook regelmatig aan haar of het ook steekt als ik over onze aanstaande kleine praat. Hiermee open je ook voor de ander de mogelijkheid om er open en eerlijk over te praten en dat heeft niets met passiviteit te maken.

het ging mij in eerste instantie om het feit dat er meer is dan kinderen alleen, er gebeuren zoveel belangrijke dingen in de wereld er is zoveel armoede enz. dan kan ik slecht tegen een twee uur durende talk over babyzalfjes !!.
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 jul 2008 21:28

Kan me toch echt niet voorstellen dat moeders dat doen. In ieder geval niet de moeders waar ik mee omga. Beetje gegeneraliseerd dan dat je denkt dat alle jonge moeders dat doen...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 jul 2008 22:42

LauraC schreef:Kan me toch echt niet voorstellen dat moeders dat doen. In ieder geval niet de moeders waar ik mee omga. Beetje gegeneraliseerd dan dat je denkt dat alle jonge moeders dat doen...

Ik zat me ook al af te vragen hoe vaak dat nou werkelijk voorkomt. Volgens mij heeft Barryrab het dan toevallig erg slecht getroffen, want ik weet er in mijn familie/vrienden/kennissenkring heel weinig te bedenken die zo zijn :roll:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 jul 2008 13:50

Het ligt echt wel aan met wie je omgaat hoor. Een vriendin van mij heeft ook een kleine en is in verwachting van de 2e. We praten zeker niet continu over haar kindje(s), natuurlijk komt 't wel eens ter sprake - het is ook een wezenlijk onderdeel van haar leven, maar verder gaat 't ook over mijn werk en studie en over studeren in 't algemeen, over boeken, relaties, etc. etc.
Zelf ben ik he-le-maal nog niet bezig met kinderen en ik zou 't ook zeker vervelend vinden als het daar voortdurend over ging, maar ik kan er heus wel begrip voor opbrengen als ze zo nu en dan één en ander vertelt over hoe de kleine 'het doet'.

Voor sommige meiden is moeder-worden dé vervulling van hun levenswens, en ik kan me voorstellen dat dat soort meiden eerder alleen nog maar daarover kunnen praten dan meiden met een bredere blik en andere interesses/levensdoelen.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 30 jul 2008 12:49

Over voeden in het openbaar: niets mis mee, maar je kunt het op verschillende manieren doen. Ik voel me op kraamvisite soms enigzins opgelaten als moeders maar open en bloot de boel laat hangen (ja ik weet het ook wel, tepels moeten aan de lucht drogen ter voorkoming van tepelkloven).
En dat heeft niets met erotiek oid te maken, maar wel met een gevoel van fatsoen.

Verder kan ik mij goed voorstellen dat het knap irritant is als je heel de tijd moet luisteren naar gesprekken tussen verschillende ouders die het alleen maar over kinderen hebben. Zelf vind ik het echter geweldig, nu met al die kraamvisite (veel jonge ouders) gewoon je ervaringen delen. Nix opscheppen, maar gewoon een feest der herkenning.

Je bent overigens wel heel weinig assertief als je niet gewoon even durft te zeggen: zullen we het nu even over iets anders hebben?

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 30 jul 2008 21:23

The keimpe ben het helemaal met jou eens volgens mij begrijpen er medere mensen het punt wat ik wil maken.

Ik wil gewoon zeggen ga er normaal mee om
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 jul 2008 22:51

Ik ben vanavond uit eten geweest met drie vriendinnen. Een ervan heeft net als ik twee kinderen, de ander is zwanger van nr 2 en de derde heeft geen kinderen maar is kraamverzorgster. We zijn altijd met zn vijven en de laatste is nu op vakantie dus was er niet bij maar die is nog niet getrouwd, wel juffrouw dus je zou kunnen raden waar het over gaat als wij bij elkaar zijn :mrgreen:

Maarrrr we hebben het vooral gehad over vroeger. We hebben allemaal bij elkaar in de klas gezeten vanaf groep 1 tot 8 en sommigen later ook nog dus gespreksstof te over. En dan voornamelijk over (stiekume) vriendjes en eerste kus etc 8) We voelden ons weer net 16 :P

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 11 aug 2008 10:03

Ik heb nu een vriendin die zwanger is en dan praten we daar vaak even over. Maar verder ook voor nl. wat ons nu bezig houdt, en 'vroeger' natuurlijk op school enzo.
'k Denk dat als we allemaal kids hebben, het net zo gaat.

Terug naar “Archief”