Berichtdoor HansenMirjam » 07 aug 2008 11:35
Dat kan ik dan nog wel hebben, die geboortekaartjes. Vaak verwacht je die ook wel rond een bepaalde tijd. Ik heb meer moeite met kraambezoeken. Ik voel me altijd erg bekeken als ik bijv. de baby ff knuffel of vasthou, zo van: oh kijk dat is dat stel dat geen kinderen heeft...
Ik koop ook nooit babykleertjes als kadootje, k ga t mezelf niet moeilijker maken dat ik het al vind. Meetsal koop ik een prentenboek ofzo.
Met kraambezoeken probeer ik ook altijd een tijd af te spreken dat er niet zoveel ander bezoek zit. Anders zit je voor je het weet tussen de jonge moeders die voor de leut hun kleine meegenomen hebben. Hoe leuk ik dat ook vind, daar bedank ik voor!
Belletjes van mensen die vertellen dat ze zwanger zijn vind ik moeilijker, als het voor iemand de eerste is schiet vaak de gedachte door mijn hoofd: had je niet ff op mij kunnen wachten? Onzin natuurlijk want dan kunnen ze wachten tot St. Juttemis Niet dat ik niet blij voor ze ben, maar in een onbewaakt ogenblik...
Het is iets, wat ook na jaren, elke dag in je hoofd zit, niet meer op de voorgrond, maar het is er wel. En soms, zonder dat je er erg in hebt doet het je veel mer pijn of verdriet dan jezelf wil toegeven.
Een mens zit raar in elkaar!
A smile costs nothing, but gives much