Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 06 aug 2008 19:42

Pfff... weer twee geboortekaartjes binnengekregen! Heel leuk, maar kzou het ook zo graag willen :( Herkennen jullie dit ook?
Sorry... ik moest het even kwijt.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 aug 2008 21:41

Ja, zulke momenten vind ik het moeilijkst, of als ik hoor dat iemand zwanger is.
Afbeelding

dwaler
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dwaler » 07 aug 2008 11:11

@NdW voordat ik van Jason zwanger werd, waren mijn (nu ex) man en ik ook al ruim 2 jaar aan het proberen om kinderen te krijgen.

Ik had eigenlijk de hoop al opgegeven, we waren ook bezig met de onderzoeken toen ik wel zwanger bleek te zijn.
Achteraf bleek het door mij te komen, doordat ik er zo op gefocust was, bracht het zoveel stress met zich mee, waardoor het gewoon niet lukte.

In die 2 jaren vond ik het verschrikkelijk te horen als mijn 3 zussen en vriendinnen mij vertelden dat ze zwanger waren. Niet dat ik niet blij voor hun was, maar ik wilde ook zo graag.
Op hun beurt vonden zij het ook moeilijk mij te vertellen dat ze zwanger waren, omdat ze wisten dat het bij ons niet lukte.

Het is logisch dat je het moeilijk vind als er weer een geboortekaartje op de mat valt.
Het is heel pijnlijk.

Liefs,

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 07 aug 2008 11:35

Dat kan ik dan nog wel hebben, die geboortekaartjes. Vaak verwacht je die ook wel rond een bepaalde tijd. Ik heb meer moeite met kraambezoeken. Ik voel me altijd erg bekeken als ik bijv. de baby ff knuffel of vasthou, zo van: oh kijk dat is dat stel dat geen kinderen heeft...
Ik koop ook nooit babykleertjes als kadootje, k ga t mezelf niet moeilijker maken dat ik het al vind. Meetsal koop ik een prentenboek ofzo.
Met kraambezoeken probeer ik ook altijd een tijd af te spreken dat er niet zoveel ander bezoek zit. Anders zit je voor je het weet tussen de jonge moeders die voor de leut hun kleine meegenomen hebben. Hoe leuk ik dat ook vind, daar bedank ik voor!

Belletjes van mensen die vertellen dat ze zwanger zijn vind ik moeilijker, als het voor iemand de eerste is schiet vaak de gedachte door mijn hoofd: had je niet ff op mij kunnen wachten? Onzin natuurlijk want dan kunnen ze wachten tot St. Juttemis Niet dat ik niet blij voor ze ben, maar in een onbewaakt ogenblik...

Het is iets, wat ook na jaren, elke dag in je hoofd zit, niet meer op de voorgrond, maar het is er wel. En soms, zonder dat je er erg in hebt doet het je veel mer pijn of verdriet dan jezelf wil toegeven.
Een mens zit raar in elkaar!
A smile costs nothing, but gives much

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 07 aug 2008 13:52

Daphne schreef:Ja, zulke momenten vind ik het moeilijkst, of als ik hoor dat iemand zwanger is.

je bent net 14 maanden getrouwd !
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 aug 2008 13:55

barryrab schreef:
Daphne schreef:Ja, zulke momenten vind ik het moeilijkst, of als ik hoor dat iemand zwanger is.

Je bedoelt het waarschijnlijk goed en bemoedigend, maar wanneer je die 14 maanden elke maand naar een zwangerschap hebt uitgekeken, dan is dat dus echt wel lang. Over het algemeen geldt de stelregel, dat je na een jaar proberen zwanger te worden kunt worden doorverwezen naar de gynaecoloog voor nader onderzoek. 14 maanden is dus wel lang. Daarom vind ik je reactie onnodig pijnlijk overkomen naar Daphne toe, ook al lijkt dat niet de bedoeling.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 aug 2008 13:58

barryrab schreef:

Als je 14 maanden zonder voorbehoedmiddel vrijt is 14 maanden erg lang en is het eigenlijk 'normaal' als je al doorverwezen wordt naar een gynaecoloog.
Afbeelding

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 07 aug 2008 14:24

Bedankt voor jullie reacties... ik wil echt geen medelijden opwekken... en inderdaad kan 14 maanden al lang zijn.
Wij hebben in ons huwelijk van 20 maanden al heel veel meegemaakt, waardoor we de mogelijkheid niet hadden. Ondanks de tijd heel snel gaat kan het nog wel lang duren. Hoewel wij beseffen dat het komt op Gods tijd.
Ik herken het met kraambezoeken. Je weet je door anderen niet echt een houding te geven. Hoewel veel mensen onze situatie wel begrijpen.

Sterkte voor alle 'wachters', ik hoop voor jullie dat jullie droom waar wordt.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 aug 2008 17:23

barryrab schreef:

Dan had ze ook al zwanger kunnen zijn van de tweede, schat!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 07 aug 2008 18:18

Het is natuurlijk wel zo dat het niet gelijk de eerste keer 'raak' hoeft te zijn. Zo wist een vriendin van mij, een verloskundige, te vertellen dat het gemiddeld een jaar duurt voordat men zwanger raakt.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 aug 2008 18:21

Klopt helemaal. Maar daar zitten natuurlijk dan ook de 'tijden' bij van mensen die roken als een ketter of overgewicht hebben of medicijnen slikken of weet ik het wat.
Om heel eerlijk te zijn, ik had na een maand of 8 al een vermoeden dat er echt iets aan de hand was...en dat bleek ook zo te zijn.

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 07 aug 2008 19:14

was niet negatief bedoeld !
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 aug 2008 19:20

barryrab schreef:was niet negatief bedoeld !

Mijn opmerking ook niet :mrgreen: Leuke wc trouwens off topique-smile

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 07 aug 2008 20:10

Misschien geef ik er een vreemde draai aan, maar ik heb ook een kinderwens. Alleen... ik heb geen man. (dus ook een manwens)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 07 aug 2008 20:14

nou dat kan ik me helemaal voorstellen,ik heb mn hele leven al moeder willen worden, en gelukkig heb ik een man en kids, maar het lals het anders was geweest, zou ik het erg moeilijk hebben gevonden en mischien wel bam geworden zijn, al is dat in refokringen niet zo geaccepteerd

Terug naar “Archief”