Heeft iemand die christenboot nog voorbij zien varen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 aug 2008 20:16

Ik vind het wel mooi dat men laat zien dat christen niet inhoudt dat je geen homosexueel kunt zijn en dat niet alle christenen mensen zijn die homo's discrimineren, zoals de achterban van SGP en CU met hun kwalijke rol in de discussie over gewetensbezwaarde ambtenaren. Ik schaam me de ogen uit mijn kop voor zulk soort christenen. Dat 59% vindt dat het niet meewerkt wil nog niet zeggen dat het dat daadwerkelijk niet doet en die 59% vindt ook niet per definitie dat het dus tegen zal werken. Dat er een paar homo's uit orthodoxe hoek zich van meevaren distantiëren vind ik al helemaal niet zo relevant en de achterban van RefoAnders is ook enkel een stel orthodoxen die eens moeten leren accepteren dat een grote stroming moderne christenen er heel anders over denkt. Waarop Omega baseert dat de Gay Pride bedoelt is om te shockeren weet ik niet, in ieder geval niet op officiële lezingen. Het zou kunnen zijn dat er mensen geshockeerd zijn, maar dat zegt niet dat dat het doel is maar hoogstens iets over de bekrompenheid van die mensen. I am pride op het Nederlandse homobeleid, maar het kan nog beter aangezien homo's nog lang niet altijd hetzelfde als hetero's behandeld worden.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 aug 2008 21:34

Omega schreef:Ben het van harte eens met Jantjes en met RefoAnders. GayPride heeft als doel te shockeren. Welnu, dat is dat handjevol meevarende christenhomo's in dit geval ook aardig gelukt. Ze hebben de achterban geschoffeerd en geshockeerd en hun mede-christenhomo's een slechte dienst bewezen.

De achterban? Die is wel groter dan de orthodoxe en evangelische hoek hoor. Door niet te gaan shockeren Rouvoet en Balkenende net zo goed een deel van hun achterban.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2008 22:15

Vind jij de gay parade een goed initiatief dan?

Je kan dan voor alles wel een parade houden, zelfs reformatorischen zodat ze misschien minder gediscrimineerd worden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 06 aug 2008 23:26

In reaktie op: Heeft iemand die christenboot nog voorbij zien varen?

Alleen gezien op foto's en via een filmpje op youtube. Een voorstander ben ik nooit geweest van meevaren. Jammer vind ik wel, de kort door de bocht reacties zo her in der in de topic's. Ik ga er nog steeds vanuit dat men van uit een goed bedoelde instelling die boot heeft laten meevaren. Men kan het er niet mee eens zijn dat is een ander verhaal, doch men moet niet vergeten dat ze het ook vanuit hun geloofsovertuiging deden úit liefde en om het willen getuigen van God.

Laat dat laatste dan ook het de bindende factor zijn, ipv elkaar te verketteren!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 aug 2008 01:01

Gerdien B. schreef:Vind jij de gay parade een goed initiatief dan?

Je kan dan voor alles wel een parade houden, zelfs reformatorischen zodat ze misschien minder gediscrimineerd worden.

Dat staat die refo's dan toch vrij? In welk opzicht worden die trouwens gediscrimineerd? En de hetero's hebben ook zaken als de Love Parade. Nee ik vind het wel goed dat wij gewoon laten zien dat je in Nederland gewoon homosexueel mag zijn, daarnaast lijkt het me best een gezellige boel.

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 07 aug 2008 06:38

Gerdien B. schreef:Je kan dan voor alles wel een parade houden, zelfs reformatorischen zodat ze misschien minder gediscrimineerd worden.

Dan willen "wij gereformeerden" ook een eigen parade! :mrgreen:
Want ook wij hebben te maken met gruwelijke discriminatie (geen grap). :cry: Zelfs binnen de gereformeerde gezindte (wat zeer ernstig is)!

De homoparade strijdt niet voor emancipatie (hoewel ik tegen zaken als het homohuwelijk ben, gun ik homo's best een pleidooi voor meer verdraagzaamheid), maar gebruikt dit etiket als voorwendsel om promiscuïteit, onzedelijkheid, extravagantie en vrije liefde te verheerlijken. Het is een platte, ordinaire bedoening. Ik zou als ik Balkenende en Rouvoet was beslist ook niet naar die optocht zijn gegaan. En als homofielen zo graag acceptatie willen, waarom gedragen zij zich tijdens die parade dan zo extravagant en choquerend? Verder sluit ik me aan bij de woorden van Omega.
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 07 aug 2008 06:59

Optimatus schreef:Kun je dat laatste misschien nader verklaren, ik zie het verband (nog) niet.

Wat ik wilde zeggen is dat het afwijzen van daden niet perse tot minachting van personen hoeft te leiden, of er mee in verband staat. Wij hebben als Christenen lief te hebben van goede buur, tot homoseksueel, tot de organist in de kerk tot hoer en tollenaar. Dat wil niet zeggen dat ik hun daden altijd goed keur. De suggestie dat het afkeuren van gay-pride te maken heeft met minachting is daarom niet voldoende onderbouwd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 07 aug 2008 07:53

Rafaël schreef:

Waarop Omega baseert dat de Gay Pride bedoelt is om te shockeren weet ik niet, in ieder geval niet op officiële lezingen.

Officiële lezingen zijn voor goedgelovige en naïeve meelopers.

Het zou kunnen zijn dat er mensen geshockeerd zijn, maar dat zegt niet dat dat het doel is maar hoogstens iets over de bekrompenheid van die mensen.

Je bent net zo voorspelbaar als de Gay Pride. Altijd handig.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 aug 2008 08:43

Er zijn ook genoeg homoseksuelen, die het afschuwelijk vinden dat op deze manier aandacht voor ze worden gevraagd. Dat kan in hun ogen op een nettere manier.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 aug 2008 13:29

Welja en iets beweren op basis van je eigen onderbuikgevoelens is beter? Wat een nietszeggende opmerkingen Omega.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 07 aug 2008 13:33

rafaell schreef:Welja en iets beweren op basis van je eigen onderbuikgevoelens is beter? Wat een nietszeggende opmerkingen Omega.

Effe ontopic weer, als je graag gevoelens wil wisselen stuur dan effe een PB
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 07 aug 2008 13:42

Ik merk dat op moment de mensen die tegen het homohuwelijk zijn, nogal flink worden aangepakt onder het mom van: homo's niet accepteren en respecteren, maar vraag mij langzaam aan af of het andersom wel gebeurd.[/quote]

mee eens
ik respecteer een homo, maar waarneer hij openbaar practiserend gedrag toont kan ik daar niet mee eens zijn.
Denk ook aan het abdopteren van kinderen, kan gewoon niet, let op straks gaan ze ook nog scheiden krijg 1 kind vier vaders leg dat meer eens uit.

[/quote]
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 aug 2008 17:39

Ik heb de organisator op het nieuws horen zeggen dat hij de meest shockerende boot achteraan heeft geplaatst. Daar mochten ze alles wat ze wilden.....
Dus toch om te shockeren?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 aug 2008 20:51

Dat vind ik een rare conclusie. Je moet de meest shockerende boot toch ergens kwijt. Als hij zegt dat hij de netste boot vooraan heeft gezet dan concludeer je toch ook niet dat de Gay Pride is om netheid te promoten? Daarnaast zijn termen als 'netjes' en 'shockerend' natuurlijk wat arbitrair.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 aug 2008 21:55

Jij beweert toch dat het niet om te shockeren was? Maar de organisator noemt het juist zelf.

Terug naar “Archief”