Sabra schreef:Bovendien vind ik het altijd zo raar dat er wel wordt meegevoeld met mensen die kinderen willen maar niet zwanger raken, terwijl mensen die geen kinderen willen op weinig compassie kunnen rekenen.
Hier heb ik ook heel veel moeite mee: mensen die geen kinderen kunnen krijgen maar wel willen zijn zielig en zo snel gekwetst, maar ondertussen zeggen ze wel hele lompe dingen over mensen zonder kinderwens.
Let op: mensen zonder kinderwens hebben ook gevoel! Alleen niet dat ene oergevoel om je te willen voortplanten.
Reken er maar op dat mensen die geen kinderen willen wel 100 redenen hiervoor kunnen noemen. Aan mensen die een kind willen wordt vrijwel nooit gevraagd waarom. Ik vind het prima, maar vraag dan ook niet waarom iemand geen kind wil. Het is een hele persoonlijke keuze en ik vind het nogal onbeleefd om je daarin met een ander te bemoeien.
Overigens vind ik het een hele andere zaak als de overheid probeert het kindertal te verhogen door bepaalde maatregelen, daar ben ik alleen maar voor, omdat ik vind dat je vrij moet zijn om een kind te proberen te krijgen als je dat graag wil.