Twijfels? Geen kinderwens...?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 aug 2008 06:30

Sabra schreef:Bovendien vind ik het altijd zo raar dat er wel wordt meegevoeld met mensen die kinderen willen maar niet zwanger raken, terwijl mensen die geen kinderen willen op weinig compassie kunnen rekenen.

Hier heb ik ook heel veel moeite mee: mensen die geen kinderen kunnen krijgen maar wel willen zijn zielig en zo snel gekwetst, maar ondertussen zeggen ze wel hele lompe dingen over mensen zonder kinderwens.

Let op: mensen zonder kinderwens hebben ook gevoel! Alleen niet dat ene oergevoel om je te willen voortplanten.

Reken er maar op dat mensen die geen kinderen willen wel 100 redenen hiervoor kunnen noemen. Aan mensen die een kind willen wordt vrijwel nooit gevraagd waarom. Ik vind het prima, maar vraag dan ook niet waarom iemand geen kind wil. Het is een hele persoonlijke keuze en ik vind het nogal onbeleefd om je daarin met een ander te bemoeien.
Overigens vind ik het een hele andere zaak als de overheid probeert het kindertal te verhogen door bepaalde maatregelen, daar ben ik alleen maar voor, omdat ik vind dat je vrij moet zijn om een kind te proberen te krijgen als je dat graag wil.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 05 aug 2008 07:22

Sabra schreef:
*|Scatie schreef:
Aangezien er niks gebeurd buiten Gods wil, waarom zou Hij zich hier niet in mengen dan?

Juist ja. Dus God heeft de zondeval gewild ergo, God heeft alle ellende die door mensen wordt ervaren gewild.

Wij mensen hebben zelf voor 't kwaad gekozen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 aug 2008 07:32

Lalage schreef:Hier heb ik ook heel veel moeite mee: mensen die geen kinderen kunnen krijgen maar wel willen zijn zielig en zo snel gekwetst, maar ondertussen zeggen ze wel hele lompe dingen over mensen zonder kinderwens.

Let op: mensen zonder kinderwens hebben ook gevoel! Alleen niet dat ene oergevoel om je te willen voortplanten.

En dan heb je ook nog mensen die dat ene oergevoel om zich te willen voortplanten helemaal missen, maar toch graag voor kinderen willen zorgen. Als ik namelijk voor mijzelf en mijn man spreek, dan hebben we wel een kinderwens, maar absoluut niet die biologische. Er zijn zoveel verschillende soorten mensen. En God heeft een bedoeling met iedereen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 aug 2008 07:33

Sorry, dubbele post!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 aug 2008 10:59

Galateia schreef:
Lalage schreef:Hier heb ik ook heel veel moeite mee: mensen die geen kinderen kunnen krijgen maar wel willen zijn zielig en zo snel gekwetst, maar ondertussen zeggen ze wel hele lompe dingen over mensen zonder kinderwens.

En dan heb je ook nog mensen die dat ene oergevoel om zich te willen voortplanten helemaal missen, maar toch graag voor kinderen willen zorgen. Als ik namelijk voor mijzelf en mijn man spreek, dan hebben we wel een kinderwens, maar absoluut niet die biologische. Er zijn zoveel verschillende soorten mensen. En God heeft een bedoeling met iedereen.
wat zeg je dat mooi !!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 aug 2008 13:44

Sabra schreef:Volgens mij is dit het geen kinderwens topic.

Hahaha, vervelend he Sabra, als mensen in 'jouw' topic dingen posten waar je het niet mee eens bent. En dan kun je er wel opeens op wijzen dat het niet het juiste topic is. Interessant, zegt een hoop over jou.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 05 aug 2008 13:47

Lalage schreef:
Sabra schreef:Bovendien vind ik het altijd zo raar dat er wel wordt meegevoeld met mensen die kinderen willen maar niet zwanger raken, terwijl mensen die geen kinderen willen op weinig compassie kunnen rekenen.

Hier heb ik ook heel veel moeite mee: mensen die geen kinderen kunnen krijgen maar wel willen zijn zielig en zo snel gekwetst, maar ondertussen zeggen ze wel hele lompe dingen over mensen zonder kinderwens.

Reken er maar op dat mensen die geen kinderen willen wel 100 redenen hiervoor kunnen noemen. Aan mensen die een kind willen wordt vrijwel nooit gevraagd waarom. Ik vind het prima, maar vraag dan ook niet waarom iemand geen kind wil. Het is een hele persoonlijke keuze en ik vind het nogal onbeleefd om je daarin met een ander te bemoeien.
Overigens vind ik het een hele andere zaak als de overheid probeert het kindertal te verhogen door bepaalde maatregelen, daar ben ik alleen maar voor, omdat ik vind dat je vrij moet zijn om een kind te proberen te krijgen als je dat graag wil.

Prima. Ik vind alleen dat er wel verschil in zit. Als je ervoor kiest om geen kinderen te krijgen is dat een keuze. Als je graag kinderen wilt en ze niet kan krijgen, is dit niet iets waar je zelf voor kiest maar een groot verdriet. Dat maakt wel verschil denk ik.
Maar je hebt helemaal gelijk dat mensen die geen kinderwens hebben geen wens om biologische kinderen te krijgen, dat daar ook begrip voor moet zijn.

Riska

Berichtdoor Riska » 05 aug 2008 15:26

LauraC schreef:

Hahaha, vervelend he Sabra, als mensen in 'jouw' topic dingen posten waar je het niet mee eens bent. En dan kun je er wel opeens op wijzen dat het niet het juiste topic is. Interessant, zegt een hoop over jou.

Deze opmerking snap ik van geen kant. Dit topic gaat inderdaad over mensen die geen kinderen willen. Dus, m.a.w. een 'geen-kinderen' topic.

Er zijn een paar zinnige opmerkingen gemaakt. Als je geen kinderwens hebt, is dat een keuze (hoewel vaak aangevallen door anderen), als je een kinderwens hebt, maar het lukt niet om zwanger te worden is dat inderdaad geen keuze, maar een groot verdriet. Beide paren verdienen respect: de een vanwege de keuze, de ander vanwege het verdriet.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 aug 2008 15:33

Riska schreef:
LauraC schreef:

Deze opmerking snap ik van geen kant. Dit topic gaat inderdaad over mensen die geen kinderen willen. Dus, m.a.w. een 'geen-kinderen' topic.

Ik zei dit omdat Sabra het 'stom' vond dat er mensen waren die haar bijdrage in het 'kinderwens' topic niet echt apprecieerden en toen van kant stak dat zij ook het recht had haar mening te uiten. Nu anders gestemden dit in het 'geen kinderwens' topic doen, is het opeens fout...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 aug 2008 15:34

Sabra is een man ;)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 aug 2008 15:37

Sorry...maar dat verklaart wel een hoop :mrgreen:

Riska

Berichtdoor Riska » 05 aug 2008 15:41

Lalage schreef:Sabra is een man ;)

Ik dacht al - ben ik nou helemaal verkeerd??? :lol: off topique-smile

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 aug 2008 21:57

LauraC schreef:Hahaha, vervelend he Sabra, als mensen in 'jouw' topic dingen posten waar je het niet mee eens bent. En dan kun je er wel opeens op wijzen dat het niet het juiste topic is. Interessant, zegt een hoop over jou.

Nou, gefeliciteerd hoor. Wat ik daarmee bedoelde te zeggen is dat het logisch is dat hier anders tegen de kinderwens wordt aangekeken dat in andere topics.

Wat mensen hier posten interesseert mij verder niets.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 aug 2008 06:43

Sabra schreef:Wat mensen hier posten interesseert mij verder niets.

Wat doe je hier dan ;)

Zullen we weer on topic gaan? Volgens mij wilde de topicstarter het hebben over twijfel of je wel of geen kinderen wilt... en het proces van die keuze maken.

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 06 aug 2008 08:29

[

kijk lalage daar ben ik het nu wel mee eens, wij hebben zelf nog geen kinderen en worden door iedereen maar gevraagt of achter ons heen wordt er gevraagt.
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Terug naar “Archief”