Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 01 aug 2008 21:25

Ik zeg ook niet dat het ontrecht is maar ik vind het gewoon jammer dat ze weinig mogelijkheden tot doorleren. Ik heb vanuit school het advies gekregen om vp te gaan doen, dit wil ik zelf ook erg graag. Ik doe nu zeer weinig voor school en haal goede cijfers.
Maar de instelling bied zeer weinig opleidingsplaatsen.

Deze week heb ik via een collega te horen gekregen dat als ik diplomeer ik niet op de afdeling kan blijven omdat er geen budget is. Ik had hier wel een beetje rekening mee gehouden, maar vind het niet leuk dat ik dit moet horen van een collega en dat mijn leidinggevende mij dit niet eerlijk verteld. Zo gauw ik dus klaar ben met de opleiding kan ik in heel de organisatie ingezet worden. Dus ook overgeplaats worden naar een ander (verzorgings)huis of thuiszorg enz. Daarom vraag ik me eigenlijk af van kunnen ze me tegen houden om carriere te maken zo als dat zo mooi heet.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 aug 2008 09:47

Ik ben nu op het werk maar we moeten ons erg inhouden om ook niet even heel hard te gaan gillen.

We staan na een week invalkrachten nu met 2 vaste krachten op de groep. De puinhoop is bijna niet te overzien. Aan alle!!! 8 de bewoners merken we dat er dingen flink fout zijn gegaan. De eerste uitbarsting hebben we ook al over ons heen gehad, omdat wij hem aan het vaste schema hielden en van de week dus de vrijhand heeft gekregen. Dit is zo enorm frustrerend werken. Alle mannen gaan qua gedrag achteruit en worden er dus niet gelukkiger op :cry: :cry: :cry:

Alles proberen wij er aan te doen om de groep goed op orde te houden, afspraken door nemen met invallers, met overige medewerkers, continu er ook op attenderen in de overdracht via de rapportage en nu dit... het is echt gekkenwerk.

Wij, de 2 eindverantwoordelijke, gaan ook nog tegelijk op vakantie straks. Ik weet niet of ik daarna nog wel terug durf te komen.

zo, dat moest ik even kwijt, gaan we maar weer verder met puinruimen zieliglopen-smile
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 aug 2008 10:13

Sterkte Gerdien!

Ik kreeg net een telefoontje van mijn werk, dat die bewoonster waar ik het pas over had een uur geleden toch overleden is... :cry: Ze was gisteren juist overgeplaatst naar een verpleeghuis, omdat het zo goed ging. Ze weten nog niet wat de oorzaak is, zijn nog met onderzoek bezig, maar ze denken aan een hartstilstand.
Oh, wat zullen we haar missen... :cry:
Afbeelding

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 02 aug 2008 10:31

Sterkte Gerdien en Daphne!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 aug 2008 11:42

Wat erg Daphne!! Sterkte!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 aug 2008 13:36

Net met mijn collega even een fikse mail opgesteld over de regels hier op de groep aangaande ook de begeleiding van de bewoners. Ik ben benieuwd naar de reacties er op. Niet iedereen zal er blij mee zijn, want we hebben het ook op een zeer stellige toon geschreven. Zullen ze niet allemaal erg blij mee zijn, maar het moet maar even :wink:

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 02 aug 2008 13:40

niet erg sterk als je dat per mail doet, vind ik redelijk onpersoonlijk
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 aug 2008 14:36

Zou niet weten waarom niet.

Hij is naar het hele team verstuurd, omdat de helft op vakantie is. Zodra zij terug komen gaan zij echt niet de gehele algemene rapportage (waar alles ook nog is in geschreven is) terug lezen. Wel lezen ze hun mail na.
Dit is dus veel efficienter en dat gaat bij mij voor in deze situatie dan of het persoonlijk of niet is.

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 02 aug 2008 14:40

volgens mij kun je beter iemand recht in de ogen aan kijken kom je
persoonlijker over. Nu betrek je heel veel mensen in jouw probleem.

Een leiding gevende zal dan minder open opstellen dan wanneer je het tussen hem en jou laat.

Persoonlijk heb ik zelf een hekel aan mensen die hun mening of commentaar per mail sturen, de deur van mijn kantoor staat altijd open en ben altijd tel bereikbaar. Vaak wordt in mails onnodig veel geschreven zonder tegenreactie, dan moet je ook weer terug reageren en krijg je een welles nietes discussie !

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 aug 2008 15:40

Volgens mij heb jij een klok horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt.
het gaat hier niet om kantoorwerk.
Daarbij komt er geen welles, nietes spel, want wat daar in staat MOETEN ze doen! 3/4 van de punten is herhaling van al eerder gemaakte afspraken en de rest is aangescherpt.

Het gaat er hier om dat het hele team zich aan iets moet houden wat ze niet doen. Dan heeft het toch niets te maken met iets persoonlijks tusse mij en mijn leidingevende?
Daarbij voert zij niets uit en zegt enkel: ach dat is zo.
Mijn collega, met wie ik die mail heb opgesteld en ik zijn eindverantwoordelijk voor 8 bewoners. Wij nemen die verantwoording serieus en als wij dus zien dat het team er een zooitje van maakt en daardoor de bewoners ongelukkig worden, ja... dan kunnen ze reactie verwachten. Aangezien er pas in september vergadering is hebben we het zo gedaan , anders hadden we dan alles in 1 keer in de groep gegooid.

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 02 aug 2008 16:00

dan kan ik er iets meer inkomen.

toch blijf ik mailen en sms gewoon onpersoonlijk vinden

Ik hoop dat je collega's er wat aan gaan doen !!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 aug 2008 16:13

ik hoop ook dat je collega's er wat meer aan doen, lijkt me bijzonder frustrerend om alles in de soep te zien lopen!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 aug 2008 16:36

Komt ook door de vele invallers die er zijn. Dat is funest voor zijn mega gestructureerde groep als de onze. De kleinste veranderingen in hun programma's kunnen tot grote escalaties komen als die niet gauw worden terug gedraaid.
Daarbij een beetje voorzorgsmaatregel voor als wij straks op vakantie zijn. Anders durven we echt nietmeer terug te komen :lol:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 04 aug 2008 10:12

Ik vind het logisch dat je een mail gestuurd hebt, dan is iedereen gelijk op de hoogte, en kan later niet meer zeggen dat wist ik niet.
Balen dat het zo´n zooitje is op je werk, elke keer als jij er bent kan je dus weer puin ruimen en krijg je natuurlijk alles over je heen omdat jij je wel aan de regels en planning houd.

Succes, en hopelijk kan je toch een beetje van je vakantie genieten.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 aug 2008 10:14

Nou, mijn collega krijgt ook veel over haar heen. De bewoners gaan pas uit hun dak als er een vertrouwd persoon is. Dus stapelt flink en dan knallen ze aardig als wij er weer is zijn. NU werken we al 3 dagen samen en vandaag ziet er eindelijk naar uit, dat ze weer in hun goede doen komen :P

Terug naar “Archief”