Berichtdoor Optimatus » 01 aug 2008 19:22
Vandaag nog eens over dit onderwerp nagedacht...
Het Oude Testament is vrij helder in een verbod op het in den vleze consumeren van homofilie.
Echter, veel mensen die de Bijbel van kaft tot kaft als Gods onfeilbaar Woord zien, hanteren ditzelfde Woord niet altijd even consequent. Immers, in hetzelfde Bijbelboek, Leviticus, waarin in den vleze geconsumeerde homofilie wordt afgewezen, worden diverse andere zaken ook afgewezen, zoals het eten van varkensvlees en andere vormen van voedsel die in Nederland gewoon worden gegeten, ook door mensen die de Bijbel letterlijk nemen. Verder houden zij zich ook niet aan de wetten die voor, bijvoorbeeld, het huwelijk gelden in het Oude Testament.
Dan volgt er, indien je er over begint, een traditioneel "Ja, maar..." met een soms redelijk, soms matig en soms totaal niet onderbouwde redenering waarom dit of dat dan toch niet geldig is.
Dat vind ik erg makkelijk. Als de Bijbel van kaft tot kaft waarachtig is en jij op grond daarvan in den vleze geconsumeerde homofilie afkeurt, dan moet je wel consequent zijn, anders behandel je de Bijbel niet als Gods Woord maar als een Hebreeuws kookboek en dat lijkt me toch niet wat je wilt, toch?
Aan de andere kant, morgen barst de jaarlijkse grachtenkermis weer los. Dat snap ik ook niet. Waarom moet een groep mensen zich op deze manier in de kijker spelen? Wat is de meerwaarde van een groep bijna-naakte mensen met soms wanstaltige, zo niet walgelijke uitdossingen ten faveure van de emancipatie en de acceptatie van de homofiele medemens? Er is nu zelfs een homo-VVV (in de volksmond al de gay-gay-gay genoemd (volgens Radio 1)) - waar is dat in vredesnaam voor nodig? Terecht dat Balkenende en Rouvoet niet meevaren in dit onzinnige gedoe.
Als, ik noem maar een minderheid, Marokkanen straks een Mocro-Pride gaan organiseren, dan stuiteren Wilders en zijn maten van pure frustratie door de Tweede Kamer...
Emancipatie en acceptatie van de homofiele medemens lijkt me een goede ontwikkeling - het in elkaar slaan van mensen omwille van hun geaardheid is te allen tijde onacceptabel. Daarover is wat mij betreft geen compromis te sluiten.
Maar met zo'n grachtencircus worden alle mogelijke vooroordelen bevestigd (meer nog dan bij het Songfestival, maar gelukkig telt mijn TV meer zenders - en nee, ik hoef gelukkig ook niet naar Amsterdam) en trekt een bepaalde groep mensen een hoeveelheid aandacht die wellicht beter eens gegeven worden aan andere mensen met een genetische veranderingen te maken hebben gehad, zoals mensen met het syndroom van Down, chronisch zieken en andere mensen die onze zorg heel hard nodig hebben - om over hun familie en verzorgers nog maar te zwijgen.
Uiteraard gun ik iedereen zijn plezier en men schuive waar men schuiven wil, maar het op deze wijze trekken van aandacht dient mijns inziens zo spoedig mogelijk in de annalen der Nederlandse historie te verdwijnen - het vrijgekomen geld kan dan meteen aan betere voorlichting inzake, jawel, homofilie, worden besteed - wellicht dat het aantal geweldsdelicten waar homofielen mee te maken hebben dan eindelijk eens echt vermindert.
En als je dan ziet dat die Gordon een homo-omroep wil oprichten, dan denk ik: hoe aandachtsg..l kun kun je zijn? Ik ben doorgaans altijd voor gelijkberechtiging geweest, maar nu slaat het geheel door - en hierdoor zal de acceptatie van homofielen alleen maar afnemen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.