NFP-Methode

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 jul 2008 08:41

je hebt gelijk Daphne :oops:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jul 2008 10:14

NFP lijkt me heel geschikt voor als je het niet een enorme ramp vindt als je toch zwanger raakt, maar het risico gewoon wat wilt spreiden. Ik vind het een mooie methode. Als je in je verkeringstijd hebt geleerd om je in te houden, dan kan je dat in je vruchtbare dagen toch ook? En over die hormonen in je lijf: dat is nu eenmaal niet natuurlijk. Je merkt dat aan de bijwerkingen die je ervan kunt krijgen, zoals hoofdpijn. Dus ik snap het goed als je geen pillen wil slikken.

(Voor mij is het echter geen optie, omdat ik niet aan de eerste voorwaarde voldoe.)

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 22 jul 2008 10:21

Nfp is betrouwbaarder dan je denkt! Met de pil en zelfs met sterilisatie kan je ook nog zwanger raken. Maar daar wordt nooit over gesproken.
Het is alleen hoeveel zelf dicipline heb je met NFP en houdt je je goed aan de regels.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 jul 2008 10:43

Ik geloof best dat het betrouwbaar is. Maar ja, dat zegt niet zoveel.
Met de pil mag je elke dag seks hebben, en met NFP?
Als je minder dagen seks "mag" hebben, dan is het toch logisch dat het betrouwbaar(der) is?

Zo kan ik ook wel een methode bedenken die 100% betrouwbaar is.

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 22 jul 2008 10:51

Ja met NFP heb je dagen van onthouding. Het is maar net waar je voor wil gaan...........

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 jul 2008 10:55

Het is maar wat je makkelijk vindt! Mij lijkt het niets en ik zie eerlijk gezegd ook geen verschil in het gebruik van voorbehoedsmiddelen en NFP: het heeft hetzelfde doel.

NFP kan natuurlijk ook de andere kant op worden gebruikt: als je graag zwanger wilt worden, kun je volgens de NFP methode precies in de gaten houden, wanneer je vruchtbaar bent. Daar is de methode - lijkt me - wel heel erg handig voor!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 10:58

Galateia schreef:Het is maar wat je makkelijk vindt! Mij lijkt het niets en ik zie eerlijk gezegd ook geen verschil in het gebruik van voorbehoedsmiddelen en NFP: het heeft hetzelfde doel.

NFP kan natuurlijk ook de andere kant op worden gebruikt: als je graag zwanger wilt worden, kun je volgens de NFP methode precies in de gaten houden, wanneer je vruchtbaar bent. Daar is de methode - lijkt me - wel heel erg handig voor!

Jij zegt wat ik denk. Ik zie ook geen verschil met het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Alleen dat je niet mag vrijen als je vruchtbaar bent en dan heb je er meestal juist het meeste zin in... 8)

Als je graag zwanger wilt worden lijkt het mij ook wel een goede methode.

Ik heb trouwens net op de site van NFP gekeken (als je bij google 'NFP' intikt moet je de bovenste site hebben). Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het asociaal duur! 199 euro voor 4 avondjes cursus en een terugkomavond... :shock: Dan is de pil goedkoper volgens mij... :P
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 11:02

Trouwens, als je graag zwanger wilt worden kan je beter via http://www.peuteren.nl de kalender en gebruiksaanwijzing downloaden, ben je iets goedkoper uit... 8)
Afbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 jul 2008 11:03

De pil goedkoper? Ligt er maar net aan hoelang je het blijft slikken toch.
Neem aan dat die cursus eenmalig is..

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 11:06

AikonGirl schreef:De pil goedkoper? Ligt er maar net aan hoelang je het blijft slikken toch.
Neem aan dat die cursus eenmalig is..

Ligt er ook aan wanneer en waarom je met de pil begonnen bent. Mijn zusje gebruikt bijv. de pil omdat ze een lichte vorm van PMS heeft. Daardoor krijgt ze hem vergoed. En dan is het dus goedkoper...
Afbeelding

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 22 jul 2008 11:08

Er is ook geen verschil in andere voorbehoedsmiddelen of NFP.
Alleen Bij NFP gebruik je niets je luistert alleen naar lichaamstekenen, je krijgt dus geen hormonen in je lichaam.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 jul 2008 11:08

Ja, haha,
maar het ging er toch om wat goedkoper was als anticonceptie. :)

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 22 jul 2008 11:10

NFP wordt door een paar zorgverzekeraars ook al voor 75% vergoedt!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 jul 2008 11:10

deleana schreef:Er is ook geen verschil in andere voorbehoedsmiddelen of NFP.
Alleen Bij NFP gebruik je niets je luistert alleen naar lichaamstekenen, je krijgt dus geen hormonen in je lichaam.

Daarom vind ik het wel een goede methode idd.
Die pillenzooi hoef ik ook niet, maar kijk alleen naar m'n temperatuur (mbv een Ladycomp)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 jul 2008 11:11

Daphne schreef:Trouwens, als je graag zwanger wilt worden kan je beter via http://www.peuteren.nl de kalender en gebruiksaanwijzing downloaden, ben je iets goedkoper uit... 8)

Nou, idd! 199 euro, pfff... wat een bedrag!

Maar goed: aangezien er mensen zijn die NFP wel met hun pricipes kunnen verenigen en pil-/condoomgebruik niet, kan ik wel begrijpen, dat men het er voor over heeft. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.

En condooms kosten ook een vermogen 8)

@Daphne: spannend hoor! Ik maak uit je vorige posts op, dat je serieus bezig bent met het in de gaten houden van je cyclus: lijkt me een spannende tijd voor jullie allebei. Als je al 14 maanden getrouwd bent en zonder voorbehoedsmiddelen vrijt, dan zou je ook kunnen overwegen naar de huisarts te gaan. Je schreef namelijk dat je zo onregelmatig ongesteld bent en je temperatuur in de ochtend schommelt ook alle kanten op: misschien heeft de huisarts nog tips om je vruchtbare periode te bepalen. Lijkt me namelijk nogal ingewikkeld met een onregelmatige cyclus en grote temp.verschillen...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”