Timon

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 29 jun 2008 08:38

De stichting Timon doet heel goed werk. Heeft een heel leuke en goede huisvesting in een aantal plaatsen, met name het hier al genoemde Houten. Dat is een woongroep. Je woont gewoon in je eigen flatje, maar komt verplicht een aantal keren 's avonds mee-eten, hebt af en toe 'dienst' - bv. koken voor de hele groep, of koffie en thee en zo.
Er is begeleiding. Een maatschappelijk werkster komt af en toe met je praten en je kunt die ook altijd zelf vragen om steun. Ook financieel kijken ze mee - lukt het je om rond te komen en zo niet, waarom niet? Is dat structureel of niet?
Eenmaal per maand is er een zondagse bijeenkomst. Dan wordt er een kort soort huisdienst gehouden en de dingen besproken die voor een woongroep belangrijk zijn.
Het is een diaconaal project.
http://www.timon.nl/

Mijn dochter is er anderhalf jaar geweest. Het voordeel is ook, dat zij helpen zoeken naar nieuwe woonruimte. Want na anderhalf tot twee jaar maak je plaats voor anderen, tenzij het echt nog niet kan.
Ze heeft geleerd heel zelfstandig te worden en is er enorm van gegroeid.
Zo ongeveer eenmaal per jaar of zo krijgt ze een uitnodiging om nog eens gezellig een middagje langs te komen. Ze heeft er goede herinneringen aan al was ze ook blij dat ze weg kon. Ze was het gewoon ontgroeid en wilde echt zelfstandig verder...

Ik ben heel dankbaar geweest dat ze daar kwam - was er zeker van dat ze niet helemaal in het diepe werd gegooid en goed opgevangen zou worden... :wink:

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 30 jun 2008 10:18

Pauline schreef:en als het dan niets is kan je nog altijd zeggen van dat je het niet wilt.
maar daarvoor...eigelijk niet:)
groetjes , Pauline

HEb je wel gelijk in natuurlijk. Neemt niet weg dat als ik een normale week bij mij in de gemeente meedraai, dat ik helemaal geen tijd heb om twee avonden mee te eten en dat soort dingen. Maar het probleem is al opgelost. Timon is niet meer aan de orde omdat ik heb gekozen voor de dagbehandeling bij eleos. Dat sloot beter aan bij mijn probleem.
Maar iedereen bedankt voor het reageren :)
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 30 jun 2008 11:10

Goed dat je een keuze hebt kunnen maken! Ontzettend veel succes dan in het oplossen van het probleem!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 jun 2008 12:03

esli schreef:Goed dat je een keuze hebt kunnen maken! Ontzettend veel succes dan in het oplossen van het probleem!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 jun 2008 14:38

Ja, eens! Sterkte en succes!

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 30 jun 2008 22:11

Veel succes ermee.
Leef je droom.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 02 jul 2008 14:35

Riska schreef:De stichting Timon doet heel goed werk. Heeft een heel leuke en goede huisvesting in een aantal plaatsen, met name het hier al genoemde Houten. Dat is een woongroep. Je woont gewoon in je eigen flatje, maar komt verplicht een aantal keren 's avonds mee-eten, hebt af en toe 'dienst' - bv. koken voor de hele groep, of koffie en thee en zo.
Er is begeleiding. Een maatschappelijk werkster komt af en toe met je praten en je kunt die ook altijd zelf vragen om steun. Ook financieel kijken ze mee - lukt het je om rond te komen en zo niet, waarom niet? Is dat structureel of niet?
Eenmaal per maand is er een zondagse bijeenkomst. Dan wordt er een kort soort huisdienst gehouden en de dingen besproken die voor een woongroep belangrijk zijn.
Het is een diaconaal project.
http://www.timon.nl/

Mijn dochter is er anderhalf jaar geweest. Het voordeel is ook, dat zij helpen zoeken naar nieuwe woonruimte. Want na anderhalf tot twee jaar maak je plaats voor anderen, tenzij het echt nog niet kan.
Ze heeft geleerd heel zelfstandig te worden en is er enorm van gegroeid.
Zo ongeveer eenmaal per jaar of zo krijgt ze een uitnodiging om nog eens gezellig een middagje langs te komen. Ze heeft er goede herinneringen aan al was ze ook blij dat ze weg kon. Ze was het gewoon ontgroeid en wilde echt zelfstandig verder...

Ik ben heel dankbaar geweest dat ze daar kwam - was er zeker van dat ze niet helemaal in het diepe werd gegooid en goed opgevangen zou worden... :wink:

't is toch wel heel anders in amersfoort;)
leuk om wat verschillen te lezen.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 jul 2008 18:42

Sterkte, Rianne!
Afbeelding

danserijn
Mineur
Mineur

Berichtdoor danserijn » 15 jul 2008 14:58

sterkte en succes! Hopen dat het je mag helpen!
Will you take care of me
and love me the way i am.
Stay whit me.
I really care about you whit al my heart
I love you

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 jul 2008 15:32

sterkte Rianne, laat je wel af en toe wat horen? :wink: (indien mogelijk natuurlijk)
Heb niet alles teruggelezen, weet je al wanneer je moet/mag gaan?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 30 jul 2008 20:22

kwebbel schreef:sterkte Rianne, laat je wel af en toe wat horen? :wink: (indien mogelijk natuurlijk)
Heb niet alles teruggelezen, weet je al wanneer je moet/mag gaan?

ja dat weet ik al :wink:
heb al twee van de 4 weken observatie in Bosch en Duin eropzitten
Ik weet niet hoe snel ik hierna met de behandeling mag beginnen, zo snel er plek is op de groep :?
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 31 jul 2008 08:25

he Ri@nne,

Hoop dat alles idd goed mag gaan en dat je snel een (goed) plekje hebt!
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

Terug naar “Archief”