Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jul 2008 12:20

Javaca schreef:Antwerpen heeft bij het centraal station een grote juwelierswijk zitten, beter bekend als de "Diamantbuurt". Of de prijzen er lager zijn weet ik niet, wel heb je iig genoeg keus...

Wij hebben een paar jaar geleden vriendschapsringen gekocht, een maand later werden het verlovingsringen en inmiddels hebben we er voor gekozen ze ook als trouwring te gaan gebruiken.

Ze zijn van staal, zo'n 5 mm breed en hebben twee groefjes aan de bovenkant. Eenvoudig maar stijlvol.
We hebben gekozen voor staal omdat we goud ronduit lelijk vinden, en zilver bij mij vrijwel direct zwart wordt.

klopt. enorm veel keus en je hebt daar kortingen van 50/60%. Alleen moet je niet op zaterdag gaan want dan zijn veel zaken gesloten (sabbat).

Wij hebben daar pas ook nog na gekeken bijna een winkel in gestapt.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 15 jul 2008 12:22

Waar je trouwens ook op moet letten bij trouwringen is dat je moet uitkijken voor mat. In het begin zijn ze heel mooi met dat mat, maar ze beginnen vaak heel snel weer te glimmen. Je kan ze daarna wel weer mat maken bij een juwelier, maar dan kan je bezig blijven.

Zo zie je maar dat iedereen zijn eigen smaak heeft. Ik zou zelf geen stalen ring willen. Wij wilden persé geelgoud in onze ringen en er zit ook een randje witgoud in. Eerst was hij witgoud met een randje geelgoud, maar we laten ze precies andersom maken. Ik wilde wel een trouwring waar je kan zien dat het een trouwring is. Als het goed is komt onze ring binnen nu en twee weken binnen :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 jul 2008 12:22

kwebbel schreef:
Evelien schreef:
kwebbel schreef:
Evelien schreef:die van ons zijn 1,80 euro per persoon :mrgreen:
plastic? :mrgreen:
die van ons bijna 1000 euro per setje...

plastic? nee joh dat is snel kapot.
hoe kom je aan 1,80 euro als ik vragen mag?!

Ja onze ringen waren duur, maar dan heb je wel wat :mrgreen: wij vonden andere ringen niet echt onze smaak, deze vonden we gewoon erg mooi... tsja daar moet je wat voor over hebben.

antwoord krijg je na 24 januari. :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 jul 2008 12:23

Als je naar Antwerpen gaat, hoe zit dat dan met graveren? Moet je dan niet nog een x terug?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 15 jul 2008 12:51

Graveren kan toch bij iedere juwelier?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 15 jul 2008 14:39

Wij hebben ook vriendschapsringen. Gewone zilvere, egale ringen. Gekocht bij de juwelier waar m'n vriend werkt en ze waren 41 euro per paar. Wij kregen ze met een aardige korting daarbovenop :)
Inmiddels zitten er na een half jaar (en we dragen m altijd) behoorlijk wat krasjes op. Kun je weer laten bijslijpen bij de juwelier.

Overigens, graveren en datum was bij ons gewoon gratis hoor!

Ik wilde dat je ook mooie trouwringen voor dat soort prijsjes kon krijgen... :)

danserijn
Mineur
Mineur

Berichtdoor danserijn » 15 jul 2008 14:45

De trouwringen zijn een van de weinige dingen die je overhoudt aan je bruiloft.. dan moet je zel wel mooi vinden, en niet naar de prijs kijken.. het mag toch wel wat kosten?!.. Je draagt ze elke dag...en ook nog eens 80 jaar :mrgreen:
Will you take care of me
and love me the way i am.
Stay whit me.
I really care about you whit al my heart
I love you

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 jul 2008 14:48

helemaal mee eens ik weet niet eens meer wat onze ringen kosten en dat vind ik ook helemaal niet belangrijk we hopen ze echt heeeel erg veel jaren te dragen.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 15 jul 2008 16:44

Dine schreef:Wij hebben ook vriendschapsringen.
Bij de Lucardi inderdaad, zilveren met 2 groeven erin die slingeren en soms samenkomen tot 1 groefje (jaja 8) )
Maar die waren volgens mij €21,- per stuk en de naam en datum erin graveren is daar gratis bij aankoop!
Heb em nu al anderhalf jaar om en hij is nog steeds mooi :lol:
1 nadeel, ik ken zo al 4 andere stelletjes die precies dezelfde ring hebben of hadden...

Haha wij hebben ook zulke vriendschapsringen van Lucardi. Alleen slingeren de twee groeven niet en komen ze ook niet samen maar blijven ze gewoon evenwijdig lopen. Die ring is trouwens wel steeds meer gaan glimmen. Was namelijk beetje mat bij de aankoop.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 15 jul 2008 16:51

danserijn schreef:De trouwringen zijn een van de weinige dingen die je overhoudt aan je bruiloft.. dan moet je zel wel mooi vinden, en niet naar de prijs kijken.. het mag toch wel wat kosten?!.. Je draagt ze elke dag...en ook nog eens 80 jaar :mrgreen:

Als je 2000 euro betaald voor ringen en dat bedrag verdeeld over de jaren die je de ring om hebt blijft er inderdaad maar een klein bedrag over.

Je moet er namelijk wel dag in, dag uit tegen aan kijken. Daarnaast is de ring ook het symbool voor de wederzijdse liefde. Dus vindt daarom dat die ringen erg mooi moeten zijn.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 jul 2008 18:38

danserijn schreef:De trouwringen zijn een van de weinige dingen die je overhoudt aan je bruiloft.. dan moet je zel wel mooi vinden, en niet naar de prijs kijken.. het mag toch wel wat kosten?!.. Je draagt ze elke dag...en ook nog eens 80 jaar :mrgreen:

niet altijd. Mijn vader is al aan zijn 2de ring toe en de schoonvader van mijn zus heeft er 3 gehad in zijn leven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 jul 2008 08:42

Javaca schreef:Graveren kan toch bij iedere juwelier?
Hmm.. dat zou ik dan weer niet zo snel doen, ringen kopen bij de één (in België) en dan ergens in de buurt in NL laten graveren...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jul 2008 11:35

LeChat schreef:
Javaca schreef:Graveren kan toch bij iedere juwelier?
Hmm.. dat zou ik dan weer niet zo snel doen, ringen kopen bij de één (in België) en dan ergens in de buurt in NL laten graveren...

waarom niet?

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 16 jul 2008 11:44

Laatst zijn wij ook de trouwringen gaan uitzoeken. We hebben verder niet echt naar het prijskaartje gekeken en gewoon gekocht wat mooi was. Dat bleek bij een gewone 'huis-tuin-en keuken' juwelier om 940 euro te gaan. Dat viel me alles mee. We hebben er wel voor gekozen om er geen edelsteen in te zetten ivm de forse prijs. Dat kan eventueel ook nog later heb ik begrepen.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 16 jul 2008 12:34

Tja, een ring gaat een leven mee als het goed is. Ik vond het belangrijk dat wij er eentje hadden die we allebei supermooi vinden. De duurste vonden wij nieteens mooi. Het was heel makkelijk, samen vonden we 1 soort het mooist. Zou niet meer weten wat ze gekost hebben eerlijk gezegd. Zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden & plaatsen.

Vriendschapringen hadden wij van de lucardi. Zilver met 2 slingers die op 2 plekken bij elkaar komen. Kheb nooit iemand gezien die dezelfde had, maar hier zwerven ze wel rond begreep ik. Alleen het matte deel is gaan glimmen, maar ze hebben het wel 4 jaar volgehouden.

Terug naar “Archief”