Megakerk(en)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 17 apr 2008 20:10

Race406 schreef:
Marnix schreef:
rosalie83 schreef:Whaha ja, maar dat heb ik in zo veel plaatsen wel een beetje. Van die drommen mensen die een richting op gaan.

Nou, hier is het altijd megarustig op de weg, op zondagochtend.

Bij ons ook. Kun je tenminste een beetje doorrijden naar de kerk.... :mrgreen:

p/m 300 meter voor de kerk bij jou staan ze wel eens te flitsen toch? (bij de t-splitsing) :mrgreen:

er word makkelijk gepraat over die grote kerken en over Barneveld vind ik. er is op elke kerk wel iets aan of op te merken .over die grote gemeenten zijn ook veel positieve zaken te melden hoor.

een voordeel van een grote gemeente is dat het meestal financieel allemaal wat makkelijker gaat terwijl in een kleine gemeente (waar ik kerkt) de eindjes wel eens aan elkaar geknoopt moeten worden en de dominee bij wijze van preken zijn preek over de tienden weer eens van de plank moet halen :wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 apr 2008 11:31

columbus schreef:
Race406 schreef:
Marnix schreef:
rosalie83 schreef:Whaha ja, maar dat heb ik in zo veel plaatsen wel een beetje. Van die drommen mensen die een richting op gaan.

p/m 300 meter voor de kerk bij jou staan ze wel eens te flitsen toch? (bij de t-splitsing) :mrgreen:

er word makkelijk gepraat over die grote kerken en over Barneveld vind ik. er is op elke kerk wel iets aan of op te merken .over die grote gemeenten zijn ook veel positieve zaken te melden hoor.

een voordeel van een grote gemeente is dat het meestal financieel allemaal wat makkelijker gaat terwijl in een kleine gemeente (waar ik kerkt) de eindjes wel eens aan elkaar geknoopt moeten worden en de dominee bij wijze van preken zijn preek over de tienden weer eens van de plank moet halen :wink:

Huh? Mijn kerk staat in de autovrije binnenstad. Ik denk dat je een andere kerk in gedachten hebt. Misschien de GerGem in Arnhem?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 18 apr 2008 13:10

columbus schreef:
Race406 schreef:
Marnix schreef:

Klopt, met dat flitsen heb ik ervaring.... 75 euro! :shock:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 apr 2008 12:51

columbus schreef:
Race406 schreef:
Marnix schreef:

Nou dat hangt er maar net vanaf hoe je dat financele gedeelte op pakt!

Wij zijn een gemeente man zeg pak weg 200 mensen. Wij zitten goed bij kas. Doen veel voor elkaar en met allerlei acties kom je al een heel eind! En als je per gezin geld geeft en weinig eisen stelt aan een kerkgebouw kun je financieel goed rond komen!

Ik ging pas met mijn moeder mee naar de kerk (op zondagmiddag) ik keek mijn ogen uit, zo inmens groot. bbbrrr voelde me totaal niet prettig en op m'n gemak.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 apr 2008 16:04

Wij zijn ook een kleine gemeente, maar vallen onder de PKN, en dat scheelt enorm. We zijn dus met 3 verschillende gemeentes toch 1 kerk, met 1 centrale kerkenraad. Dus alles wordt gedeeld. Handig :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 28 apr 2008 17:54

Marnix schreef:Voor wie geinteresseerd is, in Netwerk is hier een uitzending over geweest:

http://www.netwerk.tv/archief/6751463/2 ... eveld.html

Leuk om de uitzending te zien!
Grappig dat niet iedereen doorhad dat er een cameraploeg voor hun neus stond en dat het niet voor de krant was :wink:
Ik moet zeggen dat ik het fijn vind dat de SGP nu gewoon op TV komt, zou fijn zijn geweest als meer mensen in Barneveld daar ook niet zo huiverig voor geweest waren.
Monique Rosbergen hoeft zich niet zo n zorgen te maken lijkt mij.
Alsof er een paar duizend refo-mensen Barneveld gaan overspoelen door te kerken in die nieuwe kerken, die mensen zijn er allang, maar het past al een hele tijd niet meer in de huidige kerken.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 02 jul 2008 18:49

em_ma schreef:
Marnix schreef:Voor wie geinteresseerd is, in Netwerk is hier een uitzending over geweest:

http://www.netwerk.tv/archief/6751463/2 ... eveld.html

Leuk om de uitzending te zien!
Grappig dat niet iedereen doorhad dat er een cameraploeg voor hun neus stond en dat het niet voor de krant was :wink:
Ik moet zeggen dat ik het fijn vind dat de SGP nu gewoon op TV komt, zou fijn zijn geweest als meer mensen in Barneveld daar ook niet zo huiverig voor geweest waren.

Is inderdaad hele vooruitgang. Dat versterkt de geloofwaardigheid.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Terug naar “Archief”