Boer Piet schreef:Is dit voldoende?
10% zou je als richtlijn kunnen aanhouden, verder wat al gezegd is: dmv het betalen van belasting, betaal je ook mee aan de verzorgingsstaat. Soms zie ik op televisie wel meiden die niet werken en leven van een uitkering. Die winkelen echt de hele dag en dan denk ik, hoe doen ze dat?

Ik ben van mening dat iedereen die kan werken, ook verplicht is om te werken. Ik bedoel: als je de hele dag kunt rondhangen in een winkelcentrum, kun je ook zelf werken voor je centjes.
En over het geven van geld aan goede doelen; nu ben ik nog een student en geef ik eigenlijk niet heel veel. Ik ben namelijk al blij als ik niet rood sta

Maar als ik over 2 maanden ga werken, wil ik wel aan goede doelen geven. Ik ga ook goed uitzoeken welke doelen er zijn en wat ze precies met mijn geld gaan doen. Een goed doel met een erg rijke directeur vind ik maar een beetje vreemd, die zijn er trouwens!

Maar ik denk dat ik er wel uit ga komen.
+ik vergeet helemaal de vraag te beantwoorden.
Hoeveel je kan geven is hoeveel je kan missen. En daarbij ligt het eraan wat je belangrijk vind, luxe artikelen bijvoorbeeld. Ik heb ook ergens iets gelezen over een aantal mensen die als zij iets kochten wat "luxe" was, zij hetzelfde bedrag gaven aan een goed doel. Maar dat is gewoon hoe je er mee om gaat.
Dus, dat.