Wanneer en hoe ontstaan vader en moedergevoelens?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Layna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Layna » 20 jun 2008 08:52

Ach ja... ik heb ook weleens wat achter-het-behang-plak-momenten met mijn lieve peuter :D maar dat weegt niet op tegen het geluk dat ze brengt.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 20 jun 2008 09:09

sientje schreef:Maar als je je kind voelt bewegenin je buik en het later in je armen houd dan komen de moedergevoelens vanzelf!

Hoewel het meestal idd zo simpel werkt is het geen garantie.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 jun 2008 09:28

Het kan natuurlijk ook zijn dat iemand wel moedergevoelens heeft, maar eigenlijk helemaal niet van baby's houd.
Dat was bij mijn vriendin, die had eigenlijk een soort hekel aan baby's, moest niks hebben van moeders die een baby bij zich hadden, ze wilde wel zelf graag kinderen, maar ja die zijn toch eerst baby.
Toen werd ze zelf zwanger en haar dochtertje was er en ze vond het toch wel heel leuk, al geeft ze nog wel aan dat ze oudere kinderen wel veel leuker vind.
Tis toch je eigen baby, dus dan zal je die toch al snel leuker vinden dan een baby van een ander.

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 20 jun 2008 10:26

moedergevoelens. die ken ik wel jah!
heb op dit moment geen relatie, maar het lijkt me ontzettend
mooi om een eigen kindje (en van een lieve man) in m'n armen te kunnen houden!
ook idd als ik sommige zwangere vrouwen zie, kan ik er van dromen dat er zo'n kindje in je groeit wat je voelt bewegen en wat je wil beschermen wanneer het op de wereld is(met z'n tweeën dan hé). alleen de tijd voor de bevalling al: kamertje inrichten, namen verzinnen lijkt me erg mooi om samen van te kunnen genieten. ook al zijn er moeilijke momenten, je krijgt als alles goed is wel iets voor waar je ontzettend dankbaar mee kunt zijn.
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 jun 2008 11:12

Er zijn ook mensen die totaal geen moedergevoelens kennen en ze ook nooit krijgen. Ik ken ook een stel waar hij enorm verzot is op kinderen, maar zij moet er niets van weten. Baby's vind ze al helemaal verschrikkelijk. Paar pubermeiden vind ze dan wel weer leuk. Lekker mee shoppen en tutten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 20 jun 2008 13:58

MarinusCopy schreef:
ring schreef: Om dan te zeggen dat jij geen kinderen wil vind ik heel hard overkomen.

Waarom? ik wil geen kinderen en zal dat wss ook nooit willen.Moet ik ondanks dat toch maar wat kinderen op de wereld zetten? Lijkt me niet fair tegenover die kinderen. En in een wereld die snel overbevolkt begint te raken lijkt het me geen schande om geen kinderen te willen trouwens. Dat is ook één van de redenen om geen kinderen te nemen voor me.

Dat wil ik er ook helemaal niet mee zeggen. Je moet zeker geen kinderen op de wereld zetten omdat het zo 'hoort'. Dan ben je wel verkeerd bezig omdat je die kinderen dan ook nooit de toekomst kan geven die ze nodig hebben.

Maar ik vraag me dan wel af hoe je kinderen in een relatie ziet. Mijn inziens heeft God het niet voor niets zo geschapen dat het mogelijk is om iets te krijgen wat van jullie samen is.
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 20 jun 2008 14:00

Tuinfluiter schreef:Kan mee ook heel goed voorstellen dat Ring mij bedoelt.
Want ik heb gezegd, dat het niet zomaar iets is om kinderen te krijgen en dat het echt niet alleen maar leuk is om een kind te hebben, maar dat er toch veel bij komt kijken.
Maar dat wil niet zeggen dat wij geen kinderen zouden willen krijgen, zeer zeker wel!
We zouden het gewelig vinden, maar dan toch heb ik soms ook wel gevoelens van: poephoe lijkt me toch wel heel wat om een kindje te hebben.

Maar dan kom je toch juist bij het punt waar het in dit topic ook om ging? Wanneer ben je daar klaar voor om uiteindelijk toch een kindje op de wereld te zetten??
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 jun 2008 16:07

Denk dat je er nooit helemaal klaar voor bent.
Je kunt er natuurlijk helemaal voor gaan om zwanger te worden omdat je dat zo graag wilt en er aan toe bent, maar denk wel dat soms heus wel eens de 'twijfels' toe zullen slaan.
Is het iets voor ons? zal ik het aankunnen? hoe zal het allemaal gaan? enz enz.
Dat wil niet zeggen dat je er niet voor gaat samen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 jun 2008 23:15

Hmm....moedergevoelens...Nou, die heb ik ook al behoorlijk lang :wink:
Maar naarmate je ouder wordt worden die gevoelens wel steeds serieuzer.
Zeker als ik om me heen zie dat oude klasgenootjes al kinderen hebben. Mijn kinderwens is daarom ook heel erg groot en gelukkig die van mijn vriend ook! Ik moet eerlijk zeggen dat wij het er regelmatig over hebben. Lekker fantaseren kan helemaal geen kwaad :wink:
Alleen wordt ik steeds wel erg 'bang' dat ook ik diegene kan zijn (of wij) die geen kinderen kan krijgen. Ik moet daar eigenlijk echt niet teveel aan denken, want toch...een huwelijk zonder de kinderzegen lijkt me echt verschrikkelijk moeilijk.....

Op mn werk vind ik het heerlijk om de verzorging van de kids over te nemen van de ouders. En als ik dan met zo'n kindje bezig ben, want echt een pracht kindje is, dan kriebelt het echt wel even in me, zo van; wow...hoe zou het voelen als zo'n kindje gewoon van mijzelf en mn vriend is?

Wij willen zowiezo als we gaan trouwen proberen rekening te houden met een eventueel kindje....Ik wil het gewoon niet tegengaan omdat ik er het geld of de ruimte bijvoorbeeld niet voor heb. Maar goed, dat is onze persoonlijke keuze....
Afbeelding

Terug naar “Archief”