Berichtdoor wormpje » 19 jun 2008 08:51
Afgelopen Pasen ben ik door mijn rug gegaan (echt heel extreem erg) terwijl ik bij mijn zus logeerde. Ik verging van de pijn, kon niet meer lopen en zitten, alleen liggen en dan nog met veel moeite. Dus bij mijn zus de spoedpost gebeld. Gelukkig hoefde ik van die huisarts niet langs te komen, want dat had gewoon niet gekund. Dan hadden ze me met een ambulance moeten ophalen ofzo.
Situatie uitgelegd, verteld wat ik verder voor medicijnen heb en ik kreeg een doosje diclofenac voorgeschreven. Jammer genoeg hielp dat niet.
Dus de volgende dag de huisarts van mijn zus gebeld. Ook daar hoefde ik niet langs te komen, maar ik kreeg gewoon Tramadol voorgeschreven. En dat is toch best een heel heftige pijnstiller. Best apart hoor, dat ze dat zomaar voorschrijven aan iemand die ze nog nooit gezien hebben.
Toen ik na een paar dagen weer thuis was ging ik weer van de tramadol terug naar de diclofenac, omdat ik suf werd van de tramadol. Toen kreeg ik ineens een allergische reactie op de diclofenac. Dat schijnt vaker voor te komen, maar voor mij was het de eerste keer. Natuurlijk gebeurde dat pas 's avonds om 9 uur, dus ook weer de HAP gebeld. Die belden wel vrij snel terug, minuut of 5 tot 10, dus dat was netjes. Maar ook daar hoefde ik weer niet langs te komen.
Die arts schreef me een allergieremmend middel voor en omdat ik alleen woon, moest ik wel tot middernacht iemand bij me in huis hebben, om me in de gaten te houden, of ik niet in shock zou raken ofzo.
En anders moest ik maar bellen.
Het is allemaal goed gekomen gelukkig, maar ik vond het toch ook wel erg makkelijk gaan hoor.