HAP

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 jun 2008 12:34

mw schreef:als je al weken last hebt van je rug, waarom ga je dan naar de HAP en niet eerder naar je eigen HA? Was het erger geworden?

Ik ben niet zo positief over de HAP. Hier laatst eens gebeld toen werd en niet eens opgepakt. :roll:

Onze huisartsen zitten met zn drieën in onze huisartsenpost..
Tenminste twee en een invaller. Die invaller had ik dus precies en kent me niet en ik hem niet. Mn eigen huisarts weet dat het een enorme familiekwaal is dus misschien wat meer alert.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 jun 2008 12:34

Ik heb ook een hekel aan de HAP. Ze nemen je gewoon niet serieus ik belde een keer omdat een mw gewoon aan het leegbloeden was.
Dokter was weg dus ik moest maar wachten totdat hij terug kwam.
Paar min later terug gebeld zeiden nee je moet wachten toen heb ik gezegt dan ga ik nu 112 bellen. Ik erop gebeld en 112 gebeld die waren er gelukkig zeer snel.
Toen de ambu er was belden ze van de HAP terug of het al gestopt was ik zei nee en de ambulance is er nu. Zeiden ze dat kan zomaar niet ik zei ja hoor gewoon 112 bellen.
Die mw heeft het kantje boord gered. Er is ook een klacht ingediend toen.

Ik belde ook een keer omdat er iemand niet goed was zei die assistent bel je collega van vanmiddag maar en vraag of ze komt.
Toen werd ik echt pissig en zei ze bellen jou vannacht toch ook niet om even terug te komen.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 18 jun 2008 18:46

jamillah schreef:
mw schreef:als je al weken last hebt van je rug, waarom ga je dan naar de HAP en niet eerder naar je eigen HA? Was het erger geworden?

Ik ben niet zo positief over de HAP. Hier laatst eens gebeld toen werd en niet eens opgepakt. :roll:

Onze huisartsen zitten met zn drieën in onze huisartsenpost..
Tenminste twee en een invaller. Die invaller had ik dus precies en kent me niet en ik hem niet. Mn eigen huisarts weet dat het een enorme familiekwaal is dus misschien wat meer alert.

Huisartsenpost is toch alleen maar voor weekend en na vijf uur? Snap dan ook niet helemaal waarom je daar naar toe gaat! Ik werk als assistente in een praktijk en verbaas me regelmatig over patienten die iets al drie weken hebben, vervolgens om 2 uur bellen en dan perse die dag nog een afspraak willen hebben.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 jun 2008 20:07

haha ja of 5 min voor 5 of zo :mrgreen: Maar dat klopt is heel erg irritant. Gebeurd ook steeds meer volgens mij omdat mensen dan geen vrij hoeven te nemen om naar de HA te kunnen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 jun 2008 20:31

Nou Lorijntje, bij ons is de huisartsenpost gewoon de huisartsenpost. De hele week met twee dokters. Ik snap niet waarom jij het niet snapt dat ik niet eerder naar en dokter toe ga. Ten eerste ben ik niet zo jankerig en ten tweede probeer ik zo min mogelijk die mensen lastig te vallen. Toen ik op een gegeven moment niet meer vooruit kon ben ik gewoon op een doordeweekse dag naar de HAP gegaan en heb daarvoor gewoon een afspraak gemaakt gewoon op een normale tijd zonder enige problemen. Waar ik me boos over maak is dat ik met een paracetamolletje weggestuurd word en krap een week later een SPUIT krijg en er SPIT word geconstateerd. Dus ik begrijp je probleem niet zo. Ik heb toch geen moeite met jou of jouw werkgever. Zo is het bij ons en ik vind dat jammer.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jun 2008 20:34

Meestal heet dat gewoon een huisartsenpraktijk van samenwerkende huisartsen o.i.d. Een HAP (huisartsenpost) daarentegen is een regionale post die in de weekenden voor een hele regio de huisartsenzorg verleend. Vandaar de verwarring waarschijnlijk. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 jun 2008 20:37

LeChat schreef:Meestal heet dat gewoon een huisartsenpraktijk van samenwerkende huisartsen o.i.d. Een HAP (huisartsenpost) daarentegen is een regionale post die in de weekenden voor een hele regio de huisartsenzorg verleend. Vandaar de verwarring waarschijnlijk. :wink:

en s'avonds volgens mij ook?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 jun 2008 20:38

Dat zal het zijn ja nu ik het nog eens nalees..

Sorry voor mn botte reactie Lorijntje, ik bedoelde inderdaad de praktijk. Maar bij ons is weekend en na vijven in de dorpsmond: 'Spoedje' :P

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 18 jun 2008 21:19

Ik heb eigenlijk goede ervaringen met de HAP.
Als je bij ons overdag de huisarts belt vragen ze als eerste of het spoed is... Tja, wat is spoed? Voor mij is spoed als je er bijna aan dood gaat, dus zeg je nee, en mag je niet komen...
Meestal ga ik dan sterk overdrijven dat het geen spoed is maar dat er wel zo snel mogelijk naar gekeken moet worden :roll:
En als ik dan niet mag komen, bel ik gewoon na 5 uur de HAP en mag je gelijk komen :wink: (Niet dat ik vaak de dokter nodig heb, wij gaan eigenlijk nooit naar de dokter, alleen als het echt nodig is :wink: )
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 18 jun 2008 21:21

jamillah schreef:Dat zal het zijn ja nu ik het nog eens nalees..

Sorry voor mn botte reactie Lorijntje, ik bedoelde inderdaad de praktijk. Maar bij ons is weekend en na vijven in de dorpsmond: 'Spoedje' :P

knetterbek van die sproetjes? :wink:

ook goede ervaringen met de HAP we hebben er een keertje midden in de nacht gezeten en we werden heel goed geholpen!
Afbeelding Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 18 jun 2008 21:26

ik heb wisselende ervaring, hier in amersfoort, zijn al 3 keer goed gelopen, mijn kinderen schijnen altijd te moeten vallen na 5 uur of in het weekend :mrgreen:

maar ik was in kampen, en dat vond ik niks hoor, ten eerste moet je dan helemaal naar zwolle.
mijn dochter had lampenolie geslikt, nou ze zouden terugbellen 3 kwartier later!!!! dan zeggen ja kom toch maar, kan je een half rijden,
gelukkig was er niks, maar anders was de schade niet meer te overzien

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 18 jun 2008 21:42

De keer dat ik naar huisartsenpost ben geweest heb ik wel als goed ervaren. Konden direct terrecht, goed geholpen, althans ze hebben gezegd wat ik had en dat aspirine mocht innemen als het te zeer deed.

Maar huisartsenposten geven wel vaak het advies dat ze maar even moeten aankijken en dan naar huisarts moet gaan. En als je zeg maar direct naar huisarts was geweest had je wel een middeltje gekregen.
Dat heb ik tenminste een aantal keren opgemerkt van andere die heengingen.
Leef je droom.

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 18 jun 2008 21:46

zou dat ook komen omdat ze te weinig inzicht hebben in je medische verleden en je medicijngebruik? stel dat ze iets voorschrijven terwijl dat niet samen gaat met een medicijn die je al gebruikt.
ik vermoed dat een beetje het beleid is, doen wat op dat moment noodzakelijk is en dan doorverwijzen naar de eigen HA

maar als ik dat zo lees zijn de haps niet allemaal even adeqaat.
Afbeelding Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 jun 2008 21:52

Mijn eerder ervaring met de HAP was wel goed.

Ik vind dat verschrikkelijk die zin: kijk het nog maar even aan. OP mijn werk krijgen wij dat ook vaak te horen. We kijken het altijd al aan voordat we komen of bellen. We doen dat echt niet zomaar.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

wormpje
Mineur
Mineur

Berichtdoor wormpje » 19 jun 2008 08:51

Afgelopen Pasen ben ik door mijn rug gegaan (echt heel extreem erg) terwijl ik bij mijn zus logeerde. Ik verging van de pijn, kon niet meer lopen en zitten, alleen liggen en dan nog met veel moeite. Dus bij mijn zus de spoedpost gebeld. Gelukkig hoefde ik van die huisarts niet langs te komen, want dat had gewoon niet gekund. Dan hadden ze me met een ambulance moeten ophalen ofzo.
Situatie uitgelegd, verteld wat ik verder voor medicijnen heb en ik kreeg een doosje diclofenac voorgeschreven. Jammer genoeg hielp dat niet.
Dus de volgende dag de huisarts van mijn zus gebeld. Ook daar hoefde ik niet langs te komen, maar ik kreeg gewoon Tramadol voorgeschreven. En dat is toch best een heel heftige pijnstiller. Best apart hoor, dat ze dat zomaar voorschrijven aan iemand die ze nog nooit gezien hebben.

Toen ik na een paar dagen weer thuis was ging ik weer van de tramadol terug naar de diclofenac, omdat ik suf werd van de tramadol. Toen kreeg ik ineens een allergische reactie op de diclofenac. Dat schijnt vaker voor te komen, maar voor mij was het de eerste keer. Natuurlijk gebeurde dat pas 's avonds om 9 uur, dus ook weer de HAP gebeld. Die belden wel vrij snel terug, minuut of 5 tot 10, dus dat was netjes. Maar ook daar hoefde ik weer niet langs te komen.
Die arts schreef me een allergieremmend middel voor en omdat ik alleen woon, moest ik wel tot middernacht iemand bij me in huis hebben, om me in de gaten te houden, of ik niet in shock zou raken ofzo.
En anders moest ik maar bellen.

Het is allemaal goed gekomen gelukkig, maar ik vond het toch ook wel erg makkelijk gaan hoor.

Terug naar “Archief”