Hier mijn geschokte reactie op meneer Scholten zijn mening. Hij doet wel niet mee aan de discussie.. maar ja, hij komt steeds terug.
Ik bewaar graag de eenheid die we in reformatorisch Nederland nog hebben rond die ene SV. Die moeten we tot elke prijs zien te handhaven.
Eenheid met een select clubje is belangrijker dan God's volk vergroten? Eenheid ten koste van alles? Eenheid die je blind maakt voor je mogelijk eigen dwalingen? Als Luther dit had geschreven...
De moeilijkheidsgraad van de SV is een bewuste keuze van de vertalers geweest door zich zo letterlijk mogelijk aan het Hebreeuws en Grieks te houden
Wat een kul! Ik kan zelfs de King James nog beter lezen! Wat een misplaatste uitspraak zeg.
De Bijbel wordt aangepast aan het geseculariseerde taalgebruik van onze gekerstende samenleving. Laten we zuinig zijn op het sublieme voorbeeld van gekerstend Nederlands, zoals de statenvertalers dat voor een deel zelf hebben geschapen.
Sorry hoor. Maar heeft God hier baat bij? Elitaire bagger, dat is het. Kunnen we net zo goed in het Latijn gaan preken; dat vond de Roomse kerk ook zo leuk. Mooi, verheven, heilig. Cirkeltje is bijna rond.
Men wil het werk van de statenvertalers verbeteren. Dat vind ik principieel onaanvaardbaar.
Dat kunt u nou wel vinden, maar die mening is dan wel zwaar onbijbels. De statenvertalers zijn niet de profeten. De statenvertalers hebben foutjes gemaakt. Mogen we ze niet verbeteren? Is de statenvertaling onfeilbaar, of is
'De Bijbel' dit? Meneer Scholten bevind zich hier op HEEL erg glad ijs. Volgens mij is hij er zelfs al doorgezakt.